۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۴۴۴۴۴
آزاده جنگ تحمیلی:

جوانان آزادگان را الگوی خود قرار دهند

حجت الاسلام علیدوست قزوینی گفت: آزادگان در اسارت ذره ذره آب شدند ولی حاضر نشدند از عقاید و آرمانهای خود دست بردارند، بنابراین همین آزاده می توانند الگوهای خوبی برای نسل جوانان در عرصه تلاش، مقاومت، استقامت و پایداری در همه عرصه های فردی و اجتماعی باشند.

حجت الاسلام علی قزوینی

حجت الاسلام  علی علیدوست قزوینی آزاده جنگ تحمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز بازگشت اولین کاروان آزادگان به میهن اسلامی به تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم حجت الاسلام ابوترابی پرداخت و اظهار داشت: ایشان شخصیتی ویژه داشتند که متخلق به اخلاق جدشان حضرت رسول(ص) بودند و واقعا شخصیتی استثنایی داشت؛ نقش ایشان در میان اسراء همچون نقش امام خمینی(ره) در میان مردم کشور بود و همانند پدری دلسوز و مهربان به همه عشق می ورزید.

شخصیت ویژه مرحوم ابوترابی

این روحانی آزاده جنگ تحمیلی شخصیت مرحوم ابوترابی را الگوی بی بدیلی برای همه به ویژه روحانیت و مسؤولان حوزه دانست و تأکید کرد: جا دارد طلبه ها و روحانیت ایشان را الگوی کار خود قرار دهند و تحقیق کنند چطور می شود یک سید در دل 40 هزار اسیر جا بگیرد؟ دلیل محبوبیت ایشان این بود که دل را به خدا داده بود، به فکر اسراء دیگر بود و هنگامی که فردی وارد می شد تمام قد از جای خود بلند می شد و برای او کوچک و بزرگ و دوست و دشمن تفاوتی نداشت.

وی تصریح کرد: اگر روحانی تنها گوشه ای از فعالیتهای خود را همانند مرحوم ابوترابی کرده و از ایشان الگو بگیرد، محبوبیت او در بین مردم چندین برابر می شود؛ امروز باید مسؤولان حوزه غرور و تکبر را کنار بگذارند و متواضع و فروتن باشند تا در میان طلبه ها خریدار داشته باشند.

حجت الاسلام علیدوست قزوینی با اشاره به نقش ویژه روحانیت در اردوگاه های اسراء ابراز داشت: بیشتر طلبه هایی که به جنگ تحمیلی می آمدند و اسیر می شدند در سالهای نخست طلبگی بودند؛ ولی چند برابر برخی از روحانیون امروز تلاش می کردند و همیشه برای شکنجه شدن پیش قدم می شدند و به همین جهت همیشه در بین آزاده ها محبوب بودند و امروز نیز این محبوبیت ادامه دارد.

آزادگان الماس های درخشان

پژوهشگر مؤسسه پیام آزادگان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب آزادگان را الماس های درخشانی معرفی کردند که با اتکاء به خداوند خودشان را ساخته و آبدیده کردند و توانستند دشمن را عاجز کنند؛ آنها کسانی بودند که در سنین کم از خانه و خانواده جدا شدند و در صحنه نبرد با باطل قرار گرفتند.

وی در پایان یادآور شد: آزادگان در اسارت ذره ذره آب شدند ولی حاضر نشدند از عقاید و آرمانهای خود دست بردارند، بنابراین همین آزاده می توانند الگوهای خوبی برای نسل جوانان در عرصه تلاش، مقاومت، استقامت و پایداری در همه عرصه های فردی و اجتماعی باشند./1330/302/ب3

ارسال نظرات