۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۴۴۴۴۷۹
رییس اتاق فکر پژوهشگاه مجمع تقریب مذاهب مطرح کرد:

ضرورت همخوانی معماری و نمادهای شهرهای مذهبی با ارزش‌های اسلامی

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی بر ضرورت همخوانی معماری و نمادهای شهرهای مذهبی با ارزش‌های اسلامی تأکید کرد و گفت: مسؤولان برنامه توسعه زیرساخت‌های شهری و تفریحی شهرهای مذهبی را همراه با پیوست و مؤلفه‌های فرهنگی ارائه کنند.
حجت الاسلام جهانگیری سهروردی

حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی، رییس اتاق فکر مجمع تقریب مذاهب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به بررسی نقش امام رضا(ع) در ترویج معارف اسلامی پرداخت و گفت: هجرت امام رضا(ع) سبب شد که ایرانیان از نزدیک با سبک زندگی و سیره امام معصوم(ع) آشنا و آگاه شوند و این هجرت سبب افزایش عشق و علاقه ایرانیان به اهل بیت(ع) شده است.

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی ابراز کرد: شیعیان در دوران حکومت عباسی دچار فرقه‌گرایی شده و به گروه‌های و جریانهای مختلف سیاسی و اجتماعی تبدیل شده بودند، اما تمام این فرقه‌ها با مدیریت امام رضا(ع) به یکپارچگی و وحدت دست پیدا کردند و فرقه‌گرایی در مکتب شیعه از بین رفته بود.

وی در بخش دیگر از سخنانش بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های شهرهای مذهبی تأکید کرد و افزود: امروزه در جهان صنعت توریسم مذهبی و تجاریسازی شهرهای مذهبی راهاندازی شده است و این طرح در کشور ترکیه با موفقیت اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی با بیان اینکه بیش از نیم میلیارد از جمعیت مسلمانان را شیعیان تشکیل داده‌اند، گفت: شیعیان علاقه‌مند به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هستند، بنابراین  با گسترش زیرساخت‌های شهری و افزایش امکانات رفاهی امکان حضور میلیونی زائران در شهرهای قم و مشهد فراهم شود.

وی بر ضرورت همخوانی معماری و نمادهای شهرهای مذهبی با ارزشهای فرهنگی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی تأکید کرد و گفت: امروزه متأسفانه با گسترش بی‌رویه هتلها، مجتمعهای تجاری و تفریحی پیرامون حرم رضوی مواجهه هستیم و در این مراکز به فعالیتهای فرهنگی بی‌توجهی شده است.

رییس اتاق فکر مجمع تقریب مذاهب اسلامی بر ضرورت توسعه زیرساختهای شهری همراه با پیوست فرهنگی تأکید کرد و افزود: مسؤولان برنامه توسعه زیرساخت‌های شهری و تفریحی شهرهای مذهبی را همراه با پیوست و مؤلفه‌های فرهنگی  ارائه کنند و همچنین هتلها و مجتمعهای تجاری شهرهای مذهبی با الگوگیری از معماری ایرانی و اسلامی ساخته شود./998/ت302/س

 

ارسال نظرات