۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۴۴۵۴۵
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

کارنامه آزادگان سرشار از پاکی و خدمت‌گزاری است

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه کارنامه همه آزادگان ما سرشار از پاکی و خدمت‌گزاری است، گفت: ایمان، مقاومت، اتحاد، انسجام، کار تشکیلاتی، ابتکار، صبر بر شکنجه و روحیه ولایتمداری از جمله خصوصیات آزادگان ما در دوران اسارت بود.
انصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محسن انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران غروب امروز سه‌شنبه 26 مرداد به مناسبت مراسم گرامیداشت سالروز آزادی آزادگان در همایش سراسری تجلیل از آزادگان سرافراز که در تالار سیدالشهدا (ع) برگزار شد، گفت: روز 26 مرداد در تاریخ انقلاب اسلامی تداعی‌کننده هیجان، معنویت و شادی مردم به خاطر ورود آزادگان است.

وی با اشاره فرمایشی از امام راحل مبنی براینکه اسراء در چنگال رژیم بعث سرود آزادی را برای احرار و آزادگان دنیا سرودند، اظهار داشت: در کل دنیا هیچ اسیری بازگشت پیروزمندانه ندارد، چرا که تاریخ اسارت به‌ طور معمول با منفعل شدن اسراء همراه بوده است، این در حالی است که رزمندگان ما در عراق و نیروهای مقاومت در لبنان زندانبانان را منفعل خود کردند طوری که برخی از آنها مدافع حرم شده و به شهادت رسیدند.

انصاری با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اسراء الماس‌های درخشان هستند، عنوان کرد: اسرای ما باایمان، مقاومت، ایستادگی و آزادمنشی زندانبانان را تحت تأثیر اعتقادات و اخلاق خود قرار داده و منفعل می‌کردند.

 قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: آزادگان ما در سیاهچال‌ها و شکنجه‌گاه‌های اسارت برای دفاع از ارزش‌ها و دین خود مبارزه دیگری را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه کارنامه همه آزادگان ما سرشار از پاکی و خدمت‌گزاری است، بیان داشت: ایمان، مقاومت، اتحاد، انسجام، کار تشکیلاتی، ابتکار، صبر بر شکنجه و روحیه ولایتمداری از جمله خصوصیات آزادگان ما در دوران اسارت بود اما امروز همین آزادگان هنوز ادامه‌دهنده جهاد اکبر هستند.

انصاری با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) تحت هیچ شرایطی پاکی خود را از دست ندادند، ابراز کرد: آزادگان ما نیز با الگوگیری از اهل‌بیت (ع) با پاکی به دنبال خدمت‌گزاری به مردم خود بودند، بنابراین اگر نام آنها آزاده گذاشته نمی‌شد جفا در حقشان بود.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ابتکارات آزادگان در دوران اسارت، گفت: صدام تصور کرده بود که می‌تواند اسارت را تهدیدی برای آزادگان ما قرار دهد، در حالی که اسرای ما با امیدواری به زندگی صحنه اسارت را به انواع آموزشگاه‌های علمی، دینی و هنری تبدیل کرده بودند.

وی با بیان اینکه مردم ما روحیه مقاومت، ایمانی و جهادی را پاس می‌دارند، ابراز کرد: امام راحل فرمودند: اجازه ندهید پیشکسوتان جهاد و شهادت در زندگی روزمره فراموش شوند، برای رسیدن به این هدف دو راهکار ارتقا توانمندی آزادگان در همه صحنه‌ها و توسعه تشکل‌های ایثارگری باکیفیت و محتوای بالا وجود دارد تا آنان به‌راحتی در مسیر استراتژیکی انقلاب اسلامی حرکت کنند.

انصاری در پایان خاطرنشان کرد: امید که خداوند به ما توفیق دهد تا روحیه مقاومت و جهاد را ادامه داده و در این مسیر سرافراز باشیم./807/202/ب2

ارسال نظرات