۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۴۴۵۷۶
آیت الله مجتهد شبستری:

استقامت آزادگان در برابر استکبار درسی برای مسؤولان است

امام جمعه تبریز گفت: استقامت و ایستادگی آزادگان در برابر مزدوران آمریکا برای همه ملت و دولتمردان درس است.
آیت الله شبستری در جمع ایثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در جمع ایثارگران و آزادگان استانی، با بیان اینکه هدف عالی انسان را به تلاش وا می دارد، گفت: هدف انسان را در انجام یک امری انگیزه می دهد.

وی با اشاره به اهمیت علم و ارزش آن و توصیه های اسلامی درباره طلب علم، ادامه داد: گاهی هدف همین تحصیل علم است، ارزش این علم به قدری است که در آن زمان نبی مکرم اسلام به طلب علم تشویق می کند و می فرماید که علم را حتی در چین هم باشد کسب کنید.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه گاهی هدف حفظ دین است، ادامه داد: گاهی هدف به قدری ارزش دارد که انسان حتی باید جان خود را بذل کند، این هدف همان صیانت است دین است، اسلامی که انسان را از ضرر زدن به خود و اذیت به بدن منع می کند، در صیانت از دین انسان را به جهاد دعوت می کند.

وی با اشاره به کسانی که شعار لااله‌الاالله را سر می دهند و در این مسیر استقامت می کنند، طبق آیات الهی فرشتگان بر آنها نازل خواهد شد، ادامه داد: خداوند متعال با این آیات مؤمنان را به استقامت در راه خدا دعوت می کند و برای ثبات در ارزشهای دینی تشویق می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دوران دفاع مقدس و استقامت ملت در دوران جنگ تحمیلی، ادامه داد: مردم ایران در جنگ تحمیلی و در 37 سال انقلاب اسلامی استقامت کردند و در برابر استعمار جهانی ایستادند و به عزت، ثبات، استقلال، عظمت بین المللی و اقتدار دست یافت و رفته رفته به یک ابر قدرت مبدل می شود.

وی این موفقیتها را در سایه رهبری و استقامت ملت دانست و افزود: حجت الاسلام ابوترابی در دوران اسارت در حقیقت رهبری اسرای ایرانی را بر عهده داشت، ایشان فردی مخلص بودند و بعد از مراجعت هم پشتکار بسیار داشتند و با وجود کسالتهای بسیار در مجلس به وظیفه خود عامل بودند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ابراز داشت: از بنیاد شهید، سپاه پاسداران و همه ارگانهای انقلابی  انتظار داریم این روحیه انقلابی سالگردها، برنامه ها، یادواره شهدا، فرهنگ جهاد و شهادت ، ایثار و مقاومت حفظ شود، ما در اثر این ارزشها و صفتها به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان اینکه استقامت و ایستادگی شما آزادگان در برابر مزدوران آمریکا، برای همه ملت و دولتمردان درس است، ابراز داشت: صبر و استقامت از درسهایی است که باید از این عزیزان فرا گرفت برای ملت و دولت، حتی برای ملتها و دولتهای دیگر درس استقامت است./854/202/ب2

ارسال نظرات