۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۴۴۶۰۱
فرمانده سپاه عاشورا:

روحانیت بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب کرده است

سردار کریمیان کفت: بالاترین آمار شهدا نسبت به جمعیت مربوط به قشر روحانیت است، به عبارت دیگر قشر روحانیت در نبرد با صدام و رژیم بعث بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است.
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از آزادگان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه آزادگان ذخایر انقلاب بوده و آنان از نیروهای با ارزش برای روز مبادا هستند، گفت: آزادگان هر چند جسمشان در بند بود ولی روح آنها آزاد بود.

وی با اشاره به اینکه آزادگان سرافراز با توسل و تمسک به اهل بیت(ع) دشمن را به ستوه آوردند، افزود: تأسی از فرهنگ عاشورایی و معنویت آزادگان آنان را در مقابل مشکلات مصون کرده و اسارت را ادامه راه میدان نبرد می دانستند و بر ارزش های انقلاب و امام راحل در بند اسارت ثابت قدم بودند.

فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر صیانت از فرهنگ ایثار و ارزش های شهدای دفاع مقدس، تصریح کرد: مهمترین وظیفه‌ ما رساندن پیام شهدا به نسل‌ها است، از این رو هرگز حق فراموشی شهدا به ویژه شهدای آزاده را که در اسارت غریبانه به شهادت می‌رسیدند را نداریم.

وی با اشاره به هجمه دشمنان بر علیه روحانیت در آن دوران، گفت: بالاترین آمار شهدا نسبت به جمعیت مربوط به قشر روحانیت است، به عبارت دیگر قشر روحانیت در نبرد با صدام و رژیم بعث بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است و در این مسیر نیز ثابت قدم و پیشرو حرکت کرده است.

سردار کریمیان با اشاره به اینکه امروز اصلی‌ترین چالش انقلاب اسلامی جبهه اشرافی‌گری و فعالیت هایش علیه جبهه انقلابی‌گری است، تأکید کرد: این جبهه برای اینکه ما را در دامن اشرافی‌گری قرار بدهد در تضعیف روحیه استکبارستیزی ما تلاش می‌کند و ما را به سمت فراموشی ارزش ها سوق می دهد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند، ادامه داد: وظیفه ما نیز در این ورطه بازتولید روحیه توحید، عدالت خواهی و استکبارستیزی است و باید مواظب باشیم تا ما را با آرامش ظاهری نخوابانند که در این صورت باید با لگد بیدار شویم.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه ما امروز به یاد روز آزادی باز می گوییم که همچنان به امام و شهدا وفاداریم و بی‌منت و بی ادعا در رکاب ولایت هستیم و خواهیم بود، خاطرنشان کرد: نقش اقشار مختلف جامعه در پیروزی ظفرمندانه‌ دوران دفاع مقدس را نمی‌توان نادیده گرفت به ویژه نقش روحانیت که آیات جهاد را با جهاد اکبر و  اصغر به تفسیر کشیدند./854/202/ب2

ارسال نظرات