۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۴۴۶۲۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

مشکل اوقافی اراضی شهرک های صنعتی بعثت برطرف می شود، راهیابی ۲ فیلم از آذربایجان شرقی به جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد، هنرمند تبریزی نفر سوم دوسالانه عکس حوزه شد و آزادگان مجاهدان خاموش دوران دفاع مقدس هستند برخی از اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
نیرومند اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمرتضی نیرومند، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز در پاسخ به سؤالی مبنی بر مشکل اوقافی اراضی شهرک های صنعتی بعثت، اظهار داشت: جلسات متعددی در این راستا با مسؤلان سازمان اوقاف و امور خیریه داشته ایم.
وی با بیان این‌که زمین شهرک سرمایه گذاری خارجی نیز جزو موقوفات بوده است، خاطرنشان کرد: با این حال این زمین تبدیل به احسن شده و شهرک سرمایه گذاری خارجی یکی از شهرک های موفق در کشور مطرح است؛ تا این لحظه تصمیم بر تبدیل به احسن در اراضی صنعتی موقوفات است تا سند صادر شود و این جلسات تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی فعال استان، افزود: در هفته دولت، طرح توسعه مصالح ساختمانی و توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمی کلنگ زنی خواهد شد و ظرفیت‌های صنعتی زیادی به استان اضافه می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، در ادامه از استقرار صنایع دانش بنیان در شهرک صنعتی «تبریز 4» خبر داد و گفت: صنایع دانش سلامت و صنوف مزاحم بدون مشکل زیست محیطی و آلایندگی به تدریج در این شهرک مستقر می‌شوند.
نیرومند با تاکید بر اینکه اعتقاد ما این است که صنعت باید با حفظ محیط زیست توسعه یابد، خاطرنشان کرد: در راستای حل مشکلات این شهرک، مسیر دسترسی تبریز 4 از اتوبان تبریز-سهند در دست مطالعه و احداث است تا سرمایه گذاران بدون دغدغه در این شهرک حضور یابند.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه نخست ستاد اقتصاد مقاومتی کشور را در بین استان‌ها دریافت کرده است، تصریح کرد: هر هفته مشکلات یک شهرک صنعتی به صورت میدانی با حضور استاندار بررسی شده و برای رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، با اشاره به وجود بیش از 8 هزار و 700 هکتار زمین در اختیار شرکت، ابراز داشت: بیش از 3 هزار و 800 هکتار از این اراضی به غیر از فضای سبز و خیابان‌ها، فاز عملیاتی است که در این بین، 2 هزار و 583 هکتار زمین قابل واگذاری است

راهیابی ۲ فیلم از آذربایجان شرقی به جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد
دو اثر در بخش فیلم کوتاه و فیلمنامه نویسی از هنرمندان شهرستان مرند به بخش پایانی جشنواره طنین راه یافتند، در این جشنواره در بخش فیلم کوتاه بخش اصلی از بین ۲۷۳ اثر رسیده به دبیرخانه ۴۱ اثر به بخش پایانی راه یافتند که فیلم «هوادار» به کارگردانی علی دلکاری نیز در بین برگزیدگان دیده می شود.
بنابر این گزارش، در بخش فیلمنامه نویسی نیز حسین زینالی با فیلم «حریر بهشت» به بخش پایانی راه یافت. دومین جشنواره طنین مسجد در ۶ بخش فیلم کوتاه داستانی، فیلم کوتاه مستند، پویانمایی، نماهنگ، تک پلان و فیلمنامه نویسی با محوریت سبک زندگی اسلامی ایرانی از ۲۹ الی ۳۱ مرداد سال جاری در استان گلستان برگزار خواهد شد.

هنرمند تبریزی نفر سوم دوسالانه عکس حوزه شد
مینا نیک رزم، مسؤول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: صابر قاضی هنرمند عکاس حوزه هنری استان در چهارمین دوسالانه عکس حوزه(اشراق) در بخش تک عکس آزاد، نفر سوم انتخاب شد.
وی هدف از برگزاری دوسالانه عکس حوزه را تجربه‌های زیستی طلاب و مبلغین در دوران تبلیغ در قالب هنر عکس عنوان کرد و گفت: این دو سالانه به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با موضوع روحانیت و حوزه‌های علوم دینی و برای ترغیب هنرمندان عکاس ایران اسلامی به پرداختن به این موضوع برپا می شود.
نیک رزم اظهار کرد: فراخوان دوسالانه عکس حوزه در فروردین ماه سال ۹۵ منتشر شد که ۱۸۳ قطعه اثر در قالب تک عکس و مجموعه عکس از ۸۰ هنرمند به نمایشگاه دوسالانه عکس حوزه راه یافت. در این رقابت ۱۳۱ قطعه عکس از ۶۰ هنرمند شرکت کننده در بخش اصلی و ۵۲ قطعه عکس از ۲۰ هنرمند در بخش ویژه برای نمایشگاه انتخاب شدند. نمایشگاه این دوسالانه تا ۳۱ مردادماه در نگارستان اشراق شهر قم برپاست.

آزادگان مجاهدان خاموش دوران دفاع مقدس هستند
اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی شب گذشته همزمان با سالگرد بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، با حضور در منزل محسن مهدوی‌نژاد، جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس از صبر و فداکاری این آزاده گران‌قدر و خانواده وی قدردانی کرد.
وی  با بیان این که آزادگان، مجاهدان خاموش هشت سال دفاع مقدس بودند، افزود: آزادگان عزیز در سکوت خبری اسارت با تحمل شکنجه‌های جسمی و روحی و با نیروی ایمان، اراده و عشق به اسلام و میهن، بزرگترین مجاهدت را در راه پیروزی اهداف انقلاب داشتند و این که آنها را شهدای زنده می‌نامیم، کاملا بجاست.
جبارزاده با بیان این که آزادگان از امتحان سختی که داشند، سربلند بیرون آمدند، گفت: روز بازگشت این عزیزان به آغوش میهن اسلامی حقیقتا عید بزرگی برای ملت ایران و پیروزی دیگری برای انقلاب اسلامی بود و این روز بزرگ در خاطره مردم باقی خواهد ماند.
گفتنی است محسن مهدوی‌نژاد، جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس نیز که در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به اسارت دشمن بعثی در آمد و پس از هفت سال اسارت در شهریورماه سال ۱۳۶۹ به میهن اسلامی بازگشت، در این دیدار به ذکر خاطراتی از دوران اسارت خود در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق پرداخت./935/
203/ب2

ارسال نظرات