۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۴۴۶۵۲
نماینده بعثه رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی:

راهپیمایی عظیم اربعین توطئه تکفیریها را خنثی می‌کند

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین به یک مراسم عبادی و سیاسی تبدیل شده است، گفت: شرکت میلیونها مسلمان و شیعه در این مراسم توطئه دشمنان اسلام و تروریستهای تکفیری را خنثی می‌کند.
حجت الاسلام ابوالفضلی- نشست کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین نشست کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین- تجلیل از خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو این کمیته در محل سالن جلسات مدیریت حج و زیارت استان برگزار شد، با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب در رابطه با برگزاری پرشور و شعور مراسم اربعین، اظهار کرد: آیین راهپیمایی عظیم زائران اربعین دیگر تنها یک مراسم مذهبی نیست بلکه با توجه به وقایع سالهای اخیر، یک حرکت عبادی و سیاسی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه راهپیمایی میلیونی اربعین بسیاری از توطئه‌های دشمنان اسلام و تروریستهای تکفیری علیه تشیع را خنثی می‌کند، خاطرنشان کرد: داعش قصد داشت در عراق شهرهای نجف و کربلا را اشغال کند و اهداف شوم زیادی در سر داشت اما راهپیمایی میلیونی شیعیان در اربعین و نمایش قدرت آنها، مانع از اجرای بسیاری از توطئه‌های دشمنان شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال حدود دو میلیون زائر از ایران برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین به عراق اعزام می‌شوند، اضافه کرد: برخلاف سالهای گذشته امسال روند اعزام و بازگشت زائران اربعین به‌صورت منسجم و هماهنگ صورت می‌گیرد.

مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان خراسان شمالی، اظهار کرد: امسال به‌منظور جلوگیری از آسیبها و تحریفها و استفاده بهینه از ایام اربعین، ستاد اربعین کشور با عضویت 21 سازمان و نهاد تشکیل شده و تمامی برنامه‌های مربوط به اربعین حسینی ذیل این ستاد برنامه‌ریزی و پیاده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم کار ستاد اربعین فرهنگی است، خاطرنشان کرد: بر این اساس تمامی موضوعات و مسائل فرهنگی مرتبط با اربعین باید با هماهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد باشد تا با یکپارچه‌سازی برنامه‌های فرهنگی اربعین، از انحرافها و آسیبهای این بخش جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی برگزاری نشستهای علمی و هم‌اندیشی با رویکرد اربعین حسینی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، برگزاری همایش با موضوع اربعین، شناسایی ظرفیتهای هر دستگاه در بخش آموزشی، علمی و هنری، محیط ‌آرایی و فضاسازی شهرها و اماکن عمومی و انعکاس بهنگام اخبار مربوط به اربعین در رسانه‌ها را ازجمله برنامه‌های کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین دانست.

وی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، عمومی و مردمی در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین، فعال کردن رسانه‌های مکتوب و صداوسیما، شرکت در برنامه‌ها، ارائه برنامه‌های تولیدی برای انتشار و معرفی چهره‌های علمی و فرهنگی به‌منظور ارائه مباحث مرتبط با اربعین در برنامه‌ها و رسانه‌ها را از دیگر وظایف ستاد فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ذکر کرد.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی نظارت بر فعالیتهای تبلیغی و فرهنگی و آموزشی در راستای رعایت سیاستهای اعلامی، هدایت و توجیه هیأتها و گروه‌های خدماتی به‌منظور داشتن پیوست فرهنگی مرتبط با اربعین و ارائه آموزش در موضوعات مختلف مرتبط برای کارگزاران و عناصر فعال و نیز زائران را برخی دیگر از مأموریتهای این کمیته برشمرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خراسان شمالی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 10 درصد جمعیت خراسان شمالی اهل سنت بوده و اهل تسنن استان نیز ارادت ویژه‌ای به ائمه اطهار (ع) دارند، برای جامعه اهل سنت خراسان شمالی برنامه‌های مختلفی ازجمله برگزاری نشستهای علمی با موضوع اربعین در نظر گرفته شده که با هماهنگی و همکاری علمای اهل سنت استان برگزار می‌شود.

گفتنی است، در پایان این نشست خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی به عنوان رسانه برتر در حوزه نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان معرفی و از هادی رحیمی کوهستان، مسؤول این خبرگزاری در استان تجلیل شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات