۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۴۴۶۵۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تأکید کرد؛

ضرورت حضور نخبگان در مسابقات قرآنی آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی حضور نخبگان قرآنی سراسر استان در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف را ضروری دانست.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در جمع اعضای ستاد سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان شرقی، اظهار داشت: سال گذشته در مسابقات استانی از یک هزار و 500 نفر شرکت کننده، 307 نفر به مرحله استانی راه یافته بودند که در نهایت 30 نفر به مرحله کشوری اعزام شدند. 
وی با اشاره به استقبال قابل توجه فعالان قرآنی سراسر استان مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، افزود: در سال جاری از میان 2 هزار شرکت کننده در مرحله شهرستانی 432 نفر به مرحله استانی راه یافتند که از سوم شهریور ماه به مدت سه روز در تبریز رقابت خواهند کرد. 
حجت الاسلام مصائبی با اشاره به هزینه های بالای برگزاری مسابقات، ادامه داد: برای برگزاری این مسابقات نیازمند همکاری دستگاه های مختلف هستیم که خوشبختانه همکاری خوبی بین دستگاه ها وجود دارد؛ انتظار داریم همکاری های لازم بیش از وضعیت موجود باشد؛ تا در شأن قرآن و مردم استان بتوانیم مسابقات را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که اختتامیه سی‌ و نهمین دوره مسابقات قرآن هفتم شهریور خواهد بود، خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات به دو بخش تقسیم شده که امسال مسابقات زیر 18 سال بر عهده آموزش و پرورش است و بالای 18 سال نیز بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه است.
وی با اشاره به اهمیت حضور نخبگان قرآنی سراسر استان در این دوره از مسابقات، گفت: آنچه که مهم به نظر می رسد؛ فهم و درک قرآن کریم است که باید شکرگزار آن باشیم، توجه به لحن، صوت و تجوید مقدمه ای برای تدبر در قرآن کریم است چرا که سفارش قرآن، اولیاء و بزرگان دین بر تدبر قرآن کریم است.
همچنین سعید شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با تأکید بر اینکه فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه نشر داده شود، اظهار داشت: باید نهضتی شروع شود که انس با قران در جامعه گسترش یابد؛ هر کس در جهت نشر قرآن و فرهنگ قرآنی تلاش کند جهاد بزرگی انجام می دهد.
وی با تأکید بر این‌که همه دستگاه های استان با همدلی و همکاری مضاعف برای برگزاری هر چه باشکوهتر این مسابقات تلاش کنند، ادامه داد: این مسابقات باید در شأن قرآن برگزار شود و ضروری است تمامی دستگاه ها در این برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات همکاری های لازم را با اداره کل اوقاف و امور خیریه داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی برگزاری مسابقات قرآنی را عامل ایجاد نشاط معنوی در بین اقشار مختلف جامعه دانست و با تأکید بر ضرورت توجه به مفاهیم آیات روح‌بخش کلام الله مجید، گفت: قرآن کتاب هدایت گر انسان ها است و اگر امروز شاهد مشکلات مختلف در جامعه هستیم؛ به دلیل دوری از قرآن است.
وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه اسلام و آموزه های قرآنی، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام و تشیع با استفاده ابزاری از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی علیه قرآن و دین مبین اسلام شبهه‌افکنی می کنند؛ برخی جریان‌ها نیز مانند گروهک های تکفیری به نام اسلام به دنبال اسلام هراسی هستند.
شبستری با بیان این‌که برگزاری مسابات قرآنی فرصتی برای تبیین آموزه های اصیل قرآن کریم است، افزود: یکی از مبانی مهم و اصول خطیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محور قرار دادن احکام و آموزه های قرآن کریم در تمامی امور است که نباید این مسأله مورد غفلت واقع شود./935/202/ب2

ارسال نظرات