۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۴۴۶۸۹
نماینده خبرگان رهبری:

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد بیمار کشور است

آیت الله شبستری حمایت از تولید داخل و مقابله با کالای قاچاق را لازمه تقویت اقتصاد کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد بیمار کشور است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جمع ائمه جمعه شمال استان با بیان این‌که راه حل نجات کشور توجه روزافزون به اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد بیمار کشور است.
وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی نسخه بومی حل مشکلات اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سالیان متمادی بر مسأله اقتصادی تأکید ویژه دارند و خواستار اقدام  عمل جدی مسؤولان در راستای اقتصاد مقاومتی هستند؛ باید دانست که نسخه شفابخش اقتصاد کشور در حمایت از تولید داخل است.
امام جمعه تبریز با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از ورود بی رویه کالاهای خارجی و مقابله با پدیده قاچاق، تصریح کرد: وقتی کالای مشابه ایرانی در کشور وجود دارد نباید اجازه داد تا کالاهای خارجی و وارداتی وارد کشور شده و سبب ضعف تولیدات داخلی و تولیدکنندگان شود.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی توجه به تولید داخلی و رونق تولید را از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز داشت: واردات بی رویه کالاهای خارجی و قاچاق آسیب بزرگی را به تولید داخلی وارد می کند که طبیعتا عامل رکود و افزایش بیکاری در کشور است.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و ارتباط آن با حوزه اقتصادی، خاطرنشان کرد: اگر کشور دارای فرهنگ سالمی نباشد، اقتصاد سالمی هم نخواهد بود، اگر فرهنگ مناسب به خوبی در جامعه پیاده شود و صداقت، امانت و درستکاری در کار به عنوان پایه و اساس روابط اجتماعی شکل بگیرد و اشاعه پیدا می کند، مشکلات حل خواهد شد.
آیت الله شبستری با انتقاد از پدیده حقوق‌های نجومی، آن را مخالف موازین و آموزه‌های اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر فرهنگ اسلامی و دینی به درستی در میان مردم و مسؤولان اجرا شود دیگر حقوقهای نجومی اتفاق نخواهد افتاد، پدیده حقوقهای نجومی بسیار دردناک بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مناطق آزاد از نظر اقتصادی در کشور دارای وضعیت مناسبی هستند، افزود: در منطقه آزاد ارس خدمات ارزشمندی انجام شده است و پیشرفت اقتصادی در این مناطق چشمگیر است، همچنین آمار اشتغال در این منطقه قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه باید مناطق آزاد کوشش کنند تا آمار صادرات از واردات بیشتر شود، خاطرنشان کرد: نگرانی ملت و رهبری درباره ورود کالاهای دارای مشابه داخلی را کاهش دهید، اقتصاد کشور با مشکل بزرگ «واردات بی رویه محصولات خارجی» و پدیده «قاچاق» مواجه است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات