۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۴۴۷۴۳
رییس مؤسسه امیربیان خبرداد؛

آغاز دروس خارج فقه تربیت و مدیریت در مؤسسه امیربیان

حجت الاسلام هادی‌پور با اشاره به آموزش مباحث خطابه در مؤسسه امیربیان گفت: مبلغان پس از گذارندن دوره دوساله در بخش های این مؤسسه مشغول به کار جهادی می شوند.
حجت الاسلام هادی پور مدیر مؤسسه امیر بیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه اردوی آموزشی تابستانه مؤسسه تخصصی خطابه امیربیان عصر چهارشنبه با حضور طلاب و مسؤولان مؤسسه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام هادی‌پور در این مراسم با اشاره شیوه کاری مؤسسه امیربیان اظهار داشت: چندی پیش دیداری با آیت الله مصباح یزدی داشتیم و گزارشی از فعالیت های مؤسسه ارائه دادیم؛ ایشان در این دیدار فرمودند در دنیا دانشگاه ها و پژوهشگاه های زیادی وجود دارد که شاید در بعد علمی از مؤسسه امیربیان بالاتر باشند ولی ویژگی ممتاز این مؤسسه اخلاص و برای خدا کار کردن است.

نقطه قوت مؤسسه امیربیان جهادی عمل کردن است

رییس مؤسسه خطابه امیربیان افزود: نقطه قوت مؤسسه امیربیان در تولید علم نیست بلکه مهم جهادی عمل کردن است؛ کسی در مؤسسه ما حقوق رسمی نمی گیرد و به همین دلیل آیت الله مصباح در همان دیدار گفتند مؤسسه امام نیز در ابتدا همین گونه بود که اتفاقا کارها بهتر پیگیری می شد ولی به مرور زمان شکل سازمانی پیدا کرد و هرکس باید حقوقی رسمی می داشت.

وی با بیان این که طلبه های امیربیانی امروز به عنوان یک خانواده هویت مشترکی دارند، ابراز داشت: شیوه مؤسسه به این صورت است که هرکس هرآنچه می آموزد در اختیار دیگران قرار می دهد، بنابراین متعلمین به دور از فضای سازمانی و کاری به میدان می آیند و برای خدا کار می کنند.

حجت الاسلام هادی‌پور تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی مؤسسه که همت جمعی را می طلبد تولید علم در عرصه تبلیغ است؛ ما در واحد پژوهشی در هشت حوزه از جمله تبلیغ مجازی، تبلیغ رسانه ای، روان شناسی تبلیغ، جامعه شناسی تبلیغ و تبلیغ بین الملل به دنبال تولید علم هستیم و به همین دلیل قرار گاه تبلیغ را در سراسر کشور فعال کرده ایم.

کسی به دنبال نفع شخصی در مؤسسه امیربیان نیست

وی با بیان این که سالیانه هزار نفر در مؤسسه امیربیان تحت آموزش مباحث خطابه قرار می گیرند، یادآور شد: هیچ کس در این مؤسسه به دنبال نفع شخصی نیست، عده ای پس از گذراندن دوران تحصیل به عنوان استادیار فعالیت خود را ادامه می دهد و پس از پیشرفت به درجه استادی نیز می رسد و عده ای هم در بخش های تبلیغی و پژوهشی قرار گرفته و ارتباط خود را با مجموعه حفظ می کنند.

رییس مؤسسه خطابه امیربیان در ادامه از برگزاری دروس خارج فقه در مؤسسه امیربیان خبر داد و عنوان کرد: به امید خدا امسال برای اولین بار در مؤسسه دروس خارج فقه تربیت، مدیریت، اصول، تفسیر و حدیث در نوبت صبح برگزار می شود و ثبت نام دوره جدید نیز از نیمه شهریور ماه آغاز می شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: برنامه دیگر مؤسسه بحث سرمایه گذاری روی کودکان جهت آشنایی زودهنگام با معارف اهل بیت(ع) است و از همین رو چندسالی است که مهدکودک امیربیان را راه اندازی کرده ایم و در آن مربیان مجرب و کارآزموده به زبان خود کودکان قرآن و معارف دینی را آموزش می دهند./1330/پ202/ی

ارسال نظرات