۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۴۴۷۴۵
رییس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با رسا مطرح کرد؛:

پیش بینی اعزام 2 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی/ زائران ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند

رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: تا این لحظه حدود 60 هزار نفر از زائران مشتاق جهت حضور در حماسه ماندگار اربعین حسینی ثبت نام کرده اند و محدودیتی برای ظرفیت پذیرش در سانه سماح نداریم و در کمیته ها و ستاد مرکزی اربعین پیش بینی اعزام 2 میلیون زائر شده است.
اوحدی

سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به حضور پرشور مردم ایران اسلامی در مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: ستاد مرکزی اربعین به ریاست وزیر کشور تشکیل شد و جلسات خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: 13 کمیته راه اندازی شده است و جمع بندی به این نقطه رسید تا سامانه ملی سماح برای نام نویسی از زائران مشتاق جهت حضور در حماسه ماندگار اربعین حسینی را صورت دهد.

اوحدی افزود: تا این لحظه حدود 60 هزار نفر از زائران مشتاق ثبت نام کردند و محدودیتی برای ظرفیت پذیرش نداریم و در کمیته ها و ستاد مرکزی اربعین پیش بینی اعزام 2 میلیون زائر است که سامانه نیز هیچ گونه محدودیتی ندارد.

رییس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: تنها راه ثبت نام برای حضور در مراسم اربعین حسینی همین سامانه سماح است که زمینه تسهیل سفر را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: زائران اربعین حسینی ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند که سامانه هوشمندی را ایجاد کردیم و تا پانزدهم صفر باز است و قابلیت هایی در سامانه وجود دارد که تاریخ خروج از مرز و خود مرز را مشخص می کند.

اوحدی ادامه داد: اگر ظرفیت برای یک روز تکمیل باشد سامانه روز دیگر را معرفی می کند و تا این لحظه مرز مهران، شلمچه و چزابه را در نظر گرفتیم و بیمه زائران نیز الزامی است.

رییس سازمان حج و زیارت کشور اظهار داشت: امیدواریم با هماهنگی که امور کنسولی صورت می دهد شاهد صدور ویزا از ابتدای ماه شهریور باشیم و تمام تلاش لازم در این عرصه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: ستاد سالگرد شهدای منا را ایجاد کردیم که در این عرصه کمیته های مختلفی تشکیل شده است و برنامه های خوبی را در این عرصه در نظر گرفتیم.

اوحدی افزود: خانواده شهدای منا خواستار دیدار با رهبر معظم انقلاب شدند که پیگیری لازم صورت گرفته و این امر محقق می شود تا دیداری انجام شود.

رییس سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: هماهنگی هایی صورت می گیرد تا کوچه ها و خیابان های شهرها به نام شهدای مدافع حرم نام گذاری شود که یکی از خیابان های اصلی شهر گرگان به نام شهدای منا نام گذاری شده است.

وی بیان داشت: گروه سرودی به همت بسیج با 475 نفر تشکیل و نسبت به اجرای برنامه به مناسبت بزرگداشت شهدای منا اقدام می کند که تمام ظرفیت های کشور برای برگزاری باشکوه برنامه ها صورت می گیرد.

اوحدی ادامه داد: با همکاری کمیته بین الملل ستاد بزرگداشت شهدای منا تلاش داریم تا در 14 کشور مراسمی به صورت همزمان برگزار می شود.

رییس سازمان حج و زیارت کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری بیان کردند فاجعه منا باید زنده نگه داشته شود که باید در این راستا از همه ظرفیت ها استفاده کرده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم که امری ارزشمند است.

وی ادامه داد: با توجه به کارشکنی های عربستان، امسال حجی برگزار نمی شود و ایرانی ها حاضر نیستند حقی از آن ها ضایع شود که اجازه چنین امری را نمی دهیم.

اوحدی اظهار داشت: هر قراردادی که عربستان برای ما تنظیم کردند متفاوت با دیگر کشورها بوده است و ما حاضر به این امر نیستیم و نباید تفاوتی وجود داشته باشد.

 رییس سازمان حج و زیارت کشور افزود: در حادثه منا حدود 7 هزار شهید از کشورهای مختلف دنیا داشتیم که مدیران کشور عربستان حاضر به عذرخواهی در این باره نشدند.

وی ادامه داد: امسال ظرفیت ها را برای عتبات عالیات بالا بردیم که صد در صد افزایش داشته است و 150 گروه همزمان با ایام عرفه به کربلا اعزام می شوند.

اوحدی اظهار داشت: امسال 2 هزار نفر برای ایام عرفه پیاده روی به کربلا دارند که مردم هوشیار باشند و فریب امور پوچ و تبلیغات را نخورند.

رییس سازمان حج و زیارت کشور افزود: زائرانی که امسال برای حج تمتع نرفتند برای سال آینده در اولویت هستند و تا حال کسی انصراف نداد که اگر صورت گیرد هزینه را برگشت می دهیم و نقل و انتقال هم انجام می شود.

وی تصریح کرد: حج واجب شرعی است و همه ما تلاش لازم را صورت می دهیم تا زمینه اعزام حجاج ایرانی برای موسم حج فراهم شود که حق مسلم است./1314/302/ب2

ارسال نظرات