۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۴۴۷۵۵
مدیر حوزه های علمیه:

دانشگاه باید پایگاهی برای تولید فکر در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی باشد

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که دانشگاه باید پایگاهی برای تولید فکر در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی باشد، گفت: دانشگاه فرهنگیان جایگاه خاصی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله اعرافی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیر حوزه های علمیه در نشست مسؤولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان که در مجتمع آدینه برگزار شد، با اشاره به این که در زمان شکل گیری سند تحول بنیادین ما با تاسیس دانشگاه فرهنگیان مخالفت داشتیم اظهار داشت: در ابتدا تصمیم بر این بود که مجتمعی برای آموزش‌های تکمیلی معلمان در نظر گرفته شود که دوره‌های آموزشی در آن برپا کنند.

 

وی افزود: در ابتدا دلیل مخالفت ما با تاسیس دانشگاه فرهنگیان به خاطر این بود که تصور می‌کردیم که دانشگاه در کشور زیاد است، در هر صورت دانشگاه فرهنگیان تاسیس گردید تا پایگاهی برای تولید فکر بیشتر در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی باشد، با جدی شدن تاسیس این دانشگاه مسائل مربوط به آن در اساسنامه درج شد و با تاسیس آن موافقت حاصل شد.

 

 مدیر حوزه های علمیه با بیان این که این دانشگاه باید به تولید فکر متناسب با ارزش های نظام جمهوری اسلامی و نظام تربیتی و پرورشی بپردازد خاطرنشان کرد: در ابتدا ما باید به دنبال کارکرد این دانشگاه می‌رفتیم تا ببینیم چقدر با سند تربیت اسلامی در حال انجام است و چه خروجی‌هایی دارد، بدین ترتیب اگر در گام نخست خروجی دانشگاه براساس سند تحول بنیادین و تربیت اسلامی باشد می‌توان گفت توفیق دانشگاه حاصل شده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه توفیق در این دانشگاه موجب ایجاد و تولید اندیشه و نظریه متناسب با اندیشه اسلامی می‌شود تصریح کرد: این امر اگر تحقق یابد انقلابی در بینش الهی و اسلامی ایجاد می‌کند، بنابراین اگر به دنبال مشاهده رنکینگ دانشگاه فرهنگیان باشیم باید گفت که جایگاه مناسبی خواهد داشت.

 

آیت الله اعرافی ادامه داد: در این مجموعه باید اخلاق به دانشگاه تزریق شود زیرا مسؤولیت سنگینی بر دوش شماست، در اصل کسی که در دانشگاه فرهنگیان به کار می گیرید باید اهل تفکر و اندیشه و اقدام و عمل در حوزه های معرفتی باشد و فنون‌های مختلف پرورش و تربیت اسلامی را بداند، باید برای بالا بردن کسانی که در این واحدها مسؤول فرهنگی هستند برنامه‌های آموزشی برگزار شود.

 

وی در پایان گفت: در تربیت و پرورش کسانی که به این دانشگاه می‌آیند باید توجه بسیاری کرد زیرا دانشگاه فرهنگیان جایگاه خاصی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد، از سوی دیگر کسی که در آموزش و پرورش تربیت می‌شود باید آگاه باشد که می‌تواند به مرزهای دانش دست برسد./816/پ202/ج

ارسال نظرات