۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۴۴۷۸۴
امام جمعه موقت کاشان:

نهايي شدن قراردادهاي نفتي در منظر نمايندگان به نفع کشور است

امام جمعه موقت کاشان با بيان اينکه دشمن هميشه با تابلو وارد نمي شود، گفت: تاريخ ايران نشان مي دهد هرگاه دولت مردان از خط نفوذ بيگانه غافل شدند، ضربات بزرگ اقتصادي، سياسي و فرهنگي را متحمل شديم.
حجت الاسلام علي احتشام

حجت الاسلام علي احتشام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با اشاره به اين که کودتاي ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ عبرت هاي تاريخي براي ملت و خواص به دنبال داشت، گفت: دشمن هميشه با تابلو وارد نمي شود.

وي افزود: هميشه فضا به شکلي شفاف نيست که همه بفهمند که استعمارگران و مستکبران به دنبال قرباني کردن عزت و اقتدار ملي کشورها و دولت ها هستند.

امام جمعه موقت کاشان تأکيد کرد: ماجراي کودتاي ۲۸ مرداد و دل بستن نخست وزير وقت به وعده هاي اقتصادي آمريکاي نوظهور مبني بر کمکهاي مالي و جبران تحريم انگليسي ها، نشان مي دهد که انسان عاقل هيچگاه براي استفاده از ظرفيت هاي ملي خود به بيگانه اعتماد و اعتناء نمي کند.

به گفته وي اگر قراردادهاي نفتي اخير طبق مبناي صحيح اقتصادي و با عزت و اقتدار ملي ملت ايران سازگار است و تعارض ندارد، چرا بايد علني نشود و اگر نقاط مبهم و بلکه تاريکي دارد، حتما بايد خواص جامعه و حداقل نمايندگان ملت از آن مطلع باشد.

حجت الاسلام احتشام گفت: تاريخ ايران نشان مي دهد هرگاه دولتمردان از خط نفوذ بيگانه غافل شدند، ضربات بزرگ اقتصادي، سياسي و فرهنگي را متحمل شديم.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به تجربه برجام، افزود: بيگانه و دشمن هيچ گاه خير ملت ما را نمي خواهد و همواره منافع خود را دنبال مي کند.

وي با اشاره به اين فرمايش امام راحل مبني بر اينکه آمريکا و دشمنان اين ملت تا زمانيکه ما از انقلاب اسلامي توبه نکرده ايم، هيچ گاه حقد، کينه و دشمني خود را فراموش نخواهند کرد، افزود: دشمن در چارچوب معاملات اقتصادي، سياسي و فرهنگي به دنبال بروز دشمني خود است.

به گفته وي اگر دولت خود را دولت تدبير مي نامد، بايد در مسائل اقتصادي و فرهنگي که خاکريز نفوذ دشمن است، چشم بيدار و آگاه براي رصد توسعه باشد تا بفهمند اگر اين قراردادها در منظر نمايندگان ملت نهايي شود، مطمئنا به نفع نظام و سابقه اي خوش براي دولت مردان خواهد بود./1307/ت302/ج

ارسال نظرات