۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۴۴۷۸۵

اخبار کوتاه از جامعه المصطفی العالمیه

راه‌اندازی دو مدرسه جدید در مجتمع آموزش عالی فقه، اجلاس وحدت ادیان و مذاهب علیه تروریسم در بنگلادش، حضور رییس جامعه المصطفی در منزل جانباز شهید محمدزاده، کارگاه دانش افزایی مهارت های تربیتی، انتشار شماره پنجم نشریه فصلنامه پژوهشی Pure Life ، از اخبار کوتاه جامعه المصطفی است.
جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، دو مدرسه جدید به مجتمع آموزش عالی فقه وابسته به جامعه المصطفی افزوده می‌شود و تعداد مدارس این مجتمع به شش عدد خواهد رسید.  مدرسه شهابیه در سال گذشته به این مجتمع اضافه شده و در مقطع کارشناسی به زبان فارسی طلبه پذیرش می‌کند.

مدرسه دیگری نیز که قرار است به این مجموعه اضافه شود مدرسه عربی است که در فاز اول ۵۰ تا ۶۰ طلبه را پذیرش خواهد داشت، البته طلاب در این مدرسه دروس و رشته‌های فعلی مجتمع را که با عنوان کلی کارشناسی فقه و معارف اسلامی است به زبان عربی فرا می‌گیرند.
 
با افزایش این دو مدرسه، تعداد مدارس این مجتمع که عمدتا ویژه طلاب غیرایرانی است و هم اکنون بیش از دو هزار طلبه در آن مشغول تحصیل هستند به شش مدرسه می‌رسد.
 
مراسم افتتاحیه دروس این مجتمع نیز روز ۱۷ و یا ۲۰ شهریور برگزار خواهد شد البته آغاز دروس این مجتمع به تبعیت از جامعه المصطفی از ۱۳ شهریور آغاز می‌شود.
 
مراسم افتتاحیه این مدرسه با حضور آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه علمیه و جامعه المصطفی انجام خواهد شد.
 
یادآور می‌شود سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی در روز ۱۳ شهریور ماه آغاز و مراسم افتتاحیه نیز روز ۱۸ شهریور انجام می‌شود.
 
اجلاس وحدت ادیان و مذاهب علیه تروریسم در بنگلادش

حجت الاسلام سید ابراهیم خلیل رضوی دانش آموخته جامعه المصطفی در اجلاس وحدت ادیان و مذاهب اسلامی علیه داعش و تروریست ها در بنگلادش  که از طرف رئیس پلیس استان رنگ پور برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه حرکت های نا بخردانه وافراطی ترویست های عصر نوین، چهره دین مبین اسلام را مخدوش نموده است

وی ضمن تاکید بر این که دین اسلام حامی مظلومان است ابراز داشت: تمسک به سیره امام حسین(ع) نه تنها بطلانی بر ظلم ستیزی است، بلکه ایشان همواره دفاع از مظلوم در مقابل ظالم را به ما متذکر شده است.

ریس مرکز دراسات اسلامیه با بیان این که سکوت در مقابل ظلم یک جرم است خاطر نشان کرد: علماء اسلام باید ضمن تاکید بر حفظ وحدت اسلامی از حرکت های افراطی که چهره واقعی اسلام را مخدوش نموده تبری جسته و محکوم نمایید.

وی بر معرفی حامیان افراط گری مذهبی در جهان معاصر تاکید نمود و ابراز داشت: باید ریشه های افراط و تروریسم را معرفی کنیم باید علما و اندیشمندان دینی پیشتازان این حرکت باشند.

حجت الاسلام سید ابراهیم خلیل رضوی در پایان ضمن تاکید بر توجه به بنیان خانواده و حفاظت از ایشان در مقابل جریان های افراطی و گمراه، خاطرنشان کرد: باید از خانواده در مقابل هجمه های تبلیغاتی گمراه کننده که از ابزارهای نوین تبلیغی بهره برداری می کنند صیانت نماییم.

در این اجلاس اسد الزمان خان وزیر کشور بنگلادش، نمایندگان مجلس و رهبران سیاسی و مذهبی این کشور به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند.

حضور رییس جامعه  المصطفی در منزل جانباز شهید محمدزاده

آیت الله اعرافی با بیان این که قبل از انقلاب اسلامی تشیع در دنیا هیچ جایگاهی نداشت، اما هم اکنون جهانیان تشنه معارف اسلام ناب هستند، افزود: بیش از 50 هزار دانش آموخته المصطفی در حال حاضر در سراسر دنیا مشغول تبلیغ معارف اهل بیت(علیهم السلام) هستند و این امر از برکات خون شهداست.

رییس المصطفی با تاکید بر این که امنیت و استقلال ایران اسلامی مرهون خون شهداست، ابراز داشت: شهدا رفتند و وظیفه امروز ما بسیار سنگین و خطیر است و باید ادامه دهنده راه آنان باشیم.
آیت الله اعرافی بر ضرورت شناساندن شهدا به جامعه و نسل جوان تاکید کرد و افزود: ما در مقابل شهدا مدیون و مسئولیم و باید میراث دار شایسته آنان باشیم.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه به صبوری، ایستادگی، استقامت و مجاهدت جانباز شهید حاج رجب محمد زاده اشاره کرد و گفت: ایشان از ذخائر انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند و جانبازی این شهید عزیز، به اندازه شهادت های مکرر ارزش داست.
مدیر حوزه های علمیه در خاتمه با تاکید بر این که انوار شهدا در ایران و جهان نور افشانی می کند، گفت: حرکت در مسیر شهدا سعادت انسان و جامعه را تضمین می کند.
آیت الله اعرافی همچنین در این دیدار یک جلد کلام الله مجید و لوح  تقدیری را به پاس صبوری و ایثار خانواده شهید حاج رجب محمد زاده، به همسر این شهید عزیز اهدا کرد.
کارگاه دانش افزایی مهارت های تربیتی

کارگاه دانش افزایی مهارت های تربیتی، به همت مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی خواهران جامعه المصطفی مشهد برگزار می شود.

این کارگاه  که ویژه دبیران تربیتی و مربیان اخلاق است با حضور استاد سرکار خانم فرخ آبادی و در راستای عینیت بخشیدن به مباحث تربیتی روزهای یکشنبه از ساعت 13 تا 15 در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی خواهران مشهد برگزار می شود.

گفتنی است زمان شروع دوره، یکشنبه 31 مرداد ماه می باشد.

انتشار شماره پنجم نشریه فصلنامه پژوهشی Pure Life

شماره پنجم نشریه دانش ­پژوهی دانشگاه  مجازی المصطفی (ص) با عنوان Pure Life به همت معاونت پژوهشی این دانشگاه با موضوع «زیست سایبری: اصول زندگی در فضای مجازی» به سه زبان عربی، فارسی و آذری منتشر شد.

فصلنامه پژوهشی Pure Life با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سطح نشریات تخصصی به چهار زبان روز دنیا، توسط دانشگاه مجازی المصطفی (ص) به صورت الکترونیکی منتشر مي گردد.
گفتنی است، شماره پنجم اين نشریه، با موضوع «زیست سایبری: اصول زندگی در فضای مجازی» به سه زبان: عربی، فارسی و آذری در برگيرنده موضوعات ذيل منتشر شده است.
-  بایسته های فقهی- حقوقی و اخلاقی زیست در فضای مجازی
-  حجاب؛ ثمره عفاف (مطالعه موردی: نگاهی به مقوله حجاب و عفاف در فضای مجازی)
-  شرایط امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی
علاقه مندان جهت مشاهده این شماره از مجله Pure Life می­توانند به سامانه جامع نشریات المصطفی مراجعه کنند./1325/ت303/ی

ارسال نظرات