۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۴۴۸۷۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تقویت وحدت بین مردم و مسؤولان رویکرد نهاد نمایندگی ولی فقیه در خراسان شمالی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تقویت وحدت و پیوند بین مردم و مسؤولان رویکرد نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان شمالی است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با آزادگان خراسان شمالی

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به رویکردهای نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه این نهاد به دلیل انتساب به ولی فقیه بسیار بالا بوده، به همین دلیل تلاش می‌کنیم بتوانیم منویات و رهنمودهای رهبری در استان را به‌صورت شایسته‌ای اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه تقویت وحدت و تحکیم پیوند بین مردم و مسؤولان ازجمله رویکردهای نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان است، افزود: با توجه به اینکه نخستین نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی پس از گذشت 11 سال از تأسیس این استان منصوب شده، اکنون یکی از رسالتهای موجود در قبال مردم نهادینه کردن جایگاه نماینده ولی فقیه در استان در بین آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: مردم خراسان شمالی در این سالها مسؤولیت و وجود نماینده ولی فقیه در استان را حس نکرده بودند ازاین‌رو می‌بایست از این پس حضور و فعالیت نماینده ولی فقیه در استان برای مردم محسوس بوده و تأثیرگذاری آن از سوی مردم احساس شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه باید تلاش کند محور وحدت و عامل اتحاد مردم و مسؤولان باشد، خاطرنشان کرد: باید نماینده ولی فقیه در اوضاع دشوار کنار مردم بوده و درباره مسائل گوناگون جاری و ساری در استان راهنماییهای مناسبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان درواقع حلقه وصل بین مردم و رهبری است، اضافه کرد: امید است از این پس با انتصاب نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی این حلقه به‌صورت فعال‌تر و بهتری عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رهبری با انتصاب نخستین نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در سالروز تأسیس این استان به مردم هدیه و عطیه‌ای داد، افزود: نمایندگی ولی فقیه امانتی بر عهده ما است؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم تا زینت ولایت و آبروی رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه همان ولایت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است، تصریح کرد: باید همه پا در رکاب ولایت بوده و از برکات این نعمت باارزش استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ملت ایران حدود چهار دهه است که محکم و استوار به پای ولایت ایستاده‌اند، افزود: به برکت نعمت انقلاب بوده که ملت و نظام اسلامی ایران توانسته‌اند در این مدت گردنه‌های خطرناکی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی اخیراً با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی منصوب و مراسم معارفه وی نیز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب در بجنورد برگزار شد./302/9314/ب1

ارسال نظرات