۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۴۴۹۱۸
آيت الله مظاهري مطرح کرد؛

خالقیت، قدرتی که در وجود انسانها به امانت گذاشته شده

رييس حوزه علميه اصفهان با بیان این که خداوند ما را خالق خلق كرده، گفت: اين خلق در ذهن ما صورت مي پذيرد يعني ما هر آن چه بخواهيم در ذهن خود خلق مي كنيم و بلافاصله با جدا كردن ذهن از آن چيز، آن چيز را معدوم مي كنيم ولي همين قدرت ما هم از جانب خداوند است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، حضرت آيت الله حسين مظاهري صبح امروز و در سلسه جلسات تفسير قرآن که در مسجد اميرالمؤمنين(ع) خیابان جي برگزار می شود، گفت: پذيرش برخي اعتقادات براي برخي از شيعيان سخت است.

وي در ادامه تفسير سوره توحيد افزود: راجع به اين سوره بي نظير صحبتهايي شد و فرق بين واژه هاي اَحَد و واحد هم بيان شد و گفتيم الله موجودي است كه كسي قادر به ورود به ذاتش نيست و همچنين گفتيم اگر كمالي در وجود كس ديگري وجود داشته باشد، همه از جانب خداوند است.

حضرت آيت الله مظاهري ادامه داد: وجود اهل بيت(ع) كه سرشار از كمالات است، همه و همه از جانب خداوند است، اگر پيامبر(ص) علم غيب مي دانند، اگر اميرمؤمنان(ع) يك نوع شجاعت خاصي دارند، اگر امام حسين(ع) توانستند تشيع را زنده كنند، اگر امام صادق(ع) توانستند فقه شيعه را تبيين كنند، همه از جانب خداوند است.

رييس حوزه علميه اصفهان با بيان جمله اي از مرحوم آيت الله بهجت كه مي فرمودند، «فرقي بين خدا و اهل بيت(ع) نيست مگر اين كه خداوند واجب الوجود است ولي اهل بيت(ع) ممكن الوجود هستند»، تبيين كرد: اهل بيت(ع) انصافاً كمالات را در حدّ بسيار بالايي دارند.

استاد اخلاق حوزه علميه افزود: بدانيد وجود اهل بيت(ع) و قرآن همانند وجود خداوند مستجمع جميع صفات كمالات است، با اين تفاوت كه منشأ صدور كمالات اهل بيت(ع) وجود خداوند است، البته اين مسائل را كسي به جز شيعه نمي داند و به آن اعتقاد ندارد، حتي پذيرش اين مسائل براي برخي از شيعيان هم سخت است.

وي با بي همتا خواندن وجود پيامبر(ص)، اميرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) تصريح كرد: با اين كه پيامبر(ص) و داماد و دخترشان موجوداتي بي همتا هستند ولي اين بي همتايي از جانب خداوند به ايشان داده شده است.

حضرت آيت الله مظاهري وجود اهل بيت(ع) را متصل به وجود خداوند دانست و با بيان سخني از امام خميني(ره) توضيح داد: امام خميني(ره) مي فرمودند «وجود اهل بيت(ع) هر لحظه از وجود خداوند فضائل را دريافت مي كند و تا زماني كه خدا خدايي مي كند اين قضيه جريان خواهد داشت»، به خاطر اين است كه وجود اهل بيت(ع) مي تواند در هر زمان واسطه فيض الهي براي مخلوقات باشد.

رييس حوزه علميه اصفهان ابراز كرد: همان طور كه امام خميني(ره) مي فرمودند كه هر چه به قرآن مراجعه كنيم تنها مي توانيم قطره اي از دريا را درك كنيم، درك عظمت وجودي خداوند و اهل بيت(ع) نيز همين گونه است.

استاد اخلاق حوزه علميه به قدرت بي نظير وزير حضرت سليمان(ع) كه توانست با يك چشم بر هم زدن تخت بلقيس را از 6000 فرسخ آن طرف تر به شهر خودشان بياورد، اشاره كرد و افزود: اين شخص تنها يك قطره از دريا را مي دانست و چنين قدرتي داشت ولي همين قدرتش هم از خداوند گرفته است.

وي توضيح داد: خداوند ما را خالق خلق كرده، شايد تعجب كنيد كه مي گويم ما خالق هستيم، اين خلق در ذهن ما صورت مي پذيرد يعني ما هر آن چه بخواهيم در ذهن خود خلق مي كنيم و بلافاصله با جدا كردن ذهن از آن چيز، آن چيز را معدوم مي كنيم ولي همين قدرت ما هم از جانب خداوند است.

حضرت آيت الله مظاهري قرآن و چهارده معصوم(ع) را همتاي خداوند معرفي كرد و گفت: اين همتايي نيز ازجانب خداوند به آنها ادا شده و من از خداوند مي خواهم عنايتي به ما كند تا اين مسائل را بهتر درك كنيم./201/867/ب1

ارسال نظرات