۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۴۴۹۲۱
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

ویژگیهای یک مدیر فرهنگی موفق

حجت الاسلام قطبی در جلسه اداری کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به شش شاخصه و ویژگی یک مدیر فرهنگی موفق، گفت: بلند نظری، دوراندیشی، جریان سازی، هوشمندی محیطی، منطق گفتمانی و نظم و سرعت و زمان شناس بودن از ویژگیهای یک مدیر فرهنگی موفق می باشد.
حجت الاسلام قطبی

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی در جلسه اداری کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به شش شاخص و ویژگی یک مدیر فرهنگی موفق گفت: بلند نظری و نگاه بلند نخستین شاخصه یک مدیر فرهنگی موفق است.

وی دومین شاخصه را دوراندیشی دانست و افزود: از نظر زمان و محیط گاهی دچار کوتاهی فکر می شویم و این معنای آن است که ما نه برای یک سال بلکه برای صد سال آینده فکر و برنامه داشته باشیم و در این مسیر حرکت کنیم.

حجت الاسلام قطبی تصریح کرد: امام خمینی(ره) مصداق بارز یک مدیر فرهنگی با ویژگی دوراندیشی وسیع است که ایشان به آینده نظر داشت مانند آنجایی که فرمودند «سربازان من در گهواره اند» و یا «باید نظام سیاسی تشکیل بدهیم»

وی از جریان سازی به عنوان سومین شاخصه یک مدیر فرهنگی موفق یاد کرد و عنوان داشت: مدیر باید جریان ساز باشد، امروز اگر ما خود را کارمند به معنای کسی که صرفاً کاری به او واگذار شده بدانیم و جریان ساز نباشیم مطمئناً در نظام تبلیغی شیعه کوتاهی کرده ایم و باید به سمت جریان سازی رفت و باید دانست که هرکسی به اندازه خود و قدرت اش مسئول است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان هوشمندی محیطی را از مهم ترین شاخصه های مدیر فرهنگی ذکر کرد و گفت: از آنجا که ارتباط سیستمی با جامعه نداریم، متوجه فضای عمومی و شرایط اجتماعی پیرامون خود نیستیم، از این رو می بایست از طریق مطالعه و تحلیل شرایط پیرامونی نسبت به محیط آگاه تر شده و و هوشمندی خود را ارتقا بدهیم.

وی ادامه داد: شبکه های پیام رسان که به اشتباه از آن به شبکه های اجتماعی یاد می شود به دلیل این که مساجد و هیئات مذهبی و... مصداق بارز شبکه های اجتماعی اند، مشاهده می کنیم در شبکه ای مانند تلگرام که قریب 43 میلیون کاربر ایرانی دارد که بیش از 70 درصد کل کاربرهای آن را تشکیل می دهد، شیوع پیدا کرده که باید از آن بهره بگیریم و یا با خواندن مقالاتی در این زمینه به اطلاعات پیرامونی خود بیفزاییم.

رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن عنوان داشت: منطق گفتمانی پنجمین شاخص یک مدیر فرهنگی موفق است، بر این اساس پارادایم فکری جامعه را بشناسیم و بفهمیم و در آن حرکت کنیم و همچنین قدرت و مهارت گفتگو و ارتباط و روابط سازمانی در درون و با بیرون سازمان داشته باشیم.

وی از نظم و سرعت و زمان شناس بودن به عنوان کامل کننده این ویژگی ها یاد کرد و گفت: یک لحظه تأخیر سبب عقب ماندن از کاروان بشریت است و ما باید زمان شناس باشیم.

حجت الاسلام قطبی تأکید کرد: با توجه به ابلاغ و نهایی شدن فعالیتهای میز توسعه و تعمیق قرآن، همکاران دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان می توانند پیشنهادها و آمادگی خود برای همکاری در این زمینه را اعلام فرمایند.

لازم به ذکر است در حاشیه این جلسه 7 نفر از رؤسای جدید ادارات احکام خویش را از دست رئیس و معاونان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دریافت نمودند.

بنابر احکام جدید حجج اسلام محمد بهارلو به سمت رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی، مجتبی زنده دل به سمت رئیس اداره آموزش های کاربردی مبلغان و آقایان محسن صادقی، حامد اهتمام، مجیدجعفریان، مجید شجاعی و روح اللهبابایی به ترتیب به ریاست اداره های منابع انسانی، اداره پژوهش، گروه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، رئیس اداره هنری و معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی(ره) منصوب شدند./101/939/ب1

ارسال نظرات