۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۴۴۹۴۴
امام جمعه تبریز:

مردم ایران همیشه از‌ آمریکا ضرر دیده‌اند

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که کودتای 28 مرداد سال 1332 حاصل اعتماد به استکبار بود، گفت: مردم ایران همیشه از‌ آمریکا ضرر دیده‌اند.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به تحولات عراق و سوریه در هفته گذشته اظهار داشت: ائتلاف ایران، روسیه و سوریه علیه تروریستهای تکفیری و سلفی چندان مورد پسند آمریکا و دیگر حامیان غربی داعش نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته ضربات سنگینی به انبارهای مهمات و مراکز فرماندهی تکفیریها و داعشیها در سوریه وارد شده است؛ همین مسائل سبب شده تا آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان پدرخوانده داعشیها و تکفیریها به‌ طور بی‌سابقه هراسان شده و به دنبال راه حل سیاسی برای مسأله سوریه و عراق هستند.
نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که حامیان غربی و عربی تروریستهای تکفیری دیر یا زود تاوان سختی پس خواهند داد، تصریح کرد: هزاران زن و کودک شهید و بی‌خانمان شده‌اند، صدها بیمارستان و هزاران خانه ویران شده و به یقین شیوخ مرتجع عربی منطقه دشمن نخست مردم عراق و سوریه شناخته می شوند.
آیت الله شبستری با بیان این‌که طی هفته‌های گذشته اتفاقات تازه‌ای در عراق افتاده و نیروهای انقلابی توانسته‌اند میادین نفتی موصل را از دست تکفیریها آزاد و خارج کنند، گفت: در سوریه نیز شاهد شکست مفتضحانه و تلفات سنگین نیروهای داعشی هستیم که به زودی دیگر مناطق اشغالی نیز از لوث جنایتکاران پاک خواهد شد.
وی تصریح کرد: با تشدید حملات هوایی، ضربات سنگینی بر پایگاه‌های تروریستها در سوریه به ویژه در حلب وارد شده است؛ از سوی دیگر استفاده هواپیماهای روسیه از فرودگاه همدان نیز مورد ترس و واهمه تروریست ها شده است، البته باید دانست که در این پایگاه تنها به روس‌ها اجاره داده شده تا بتوانند ضربات سنگین و دقیق‌تری به داعشیها وارد سازند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن سالروز کودتای 28 مرداد سال 1332 اظهار داشت: این کودتا حاصل اعتماد به استکبار بود که نتایجی مانند تسلط بر امور سیاسی، نظامی و فرهنگی کشور و عدم حضور مردم در صحنه را به‌ دنبال داشت.
نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که کودتای 28 مرداد به دنبال بی‌توجهی به مواضع آیت‌الله کاشانی از سوی دولت و با حمایت آمریکا اتفاق افتاد، گفت: کودتای 28 مرداد در ایران نتیجه اعتماد به آمریکا و عدم حضور مردم در صحنه بود، باید به این حقیقت مهم رسید که مردم ایران همیشه از‌ آمریکا ضرر دیده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به جنایات تاریخی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین اظهار داشت: به آتش کشیدن شدن بخشهای عظیمی از مسجد الاقصی به عنوتان نخستین قبله مسلمین و یکی از مقدس‌ترین معابد مورد احترام ادیان آسمانی، از سوی صهیونیستهای جنایتکار برگی از اقدامات ننگین این رژیم جعلی است.
آیت‌الله شبستری با بیان این‌که ستاره رژیم صهیونیستی رو به افول است، خاطرنشان کرد: فلسطینیها و جبهه مقاومت اسلامی باید تا آزادی کامل قدس شریف و اقامه نماز در مسجدالاقصی از قیام دست نکشند، چراکه آزادی قدس با هویت و آرمان امت اسلامی گره خورده است.
وی همچنین بر ضرورت برنامه ریزی فرهنگی و آموزشی در مساجد تأکید کرد و افزود: مساجد باید کانون پیاده‌سازی برنامه‌های متنوع فرهنگی و اعتقادی برای جوانها باشند تا این قشر از جامعه جذب خانه خدا شوند، باید دانست که مسجدستیزی از اقدامات و برنامه‌های مهم استکبار جهانی است.
آیت الله شبستری در پایان با تبریک فرا رسیدن روز پزشک با اشاره به به برخی از تخلفات جامعه پزشکی گفت: در هر صنفی افراد بی‌انصاف و اجحاف‌گر وجود دارد و نباید به خاطر یک عده با حقوق‌های نجومی تمام پزشکان را با یک دید نگاه کرد و باید قدردان پزشکان متعهد بود./201/935/ب1

ارسال نظرات