۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۴۴۹۵۳
آیت‎الله طباطبایی‎نژاد:

آمارهایی که دولت به مردم می دهد واقعی باشد/ دشمن خیر ما را نمی‎خواهد

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره تذکرات رهبری به دولت یازدهم گفت: آمارهایی که دولتی‌‌ها به مردم می‎دهند باید واقعی باشد، متأسفانه آمارهایی که برخی نهادها اعلام می‎کنند بسیار درهم است، کارهای انجام نشده اما آمار آن را می‎دهند
آیت الله طباطبایی نژاد
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سیدیوسف طباطبایینژاد در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت گفت: رهبر معظم انقلاب نکات بسیار خوبی را به دولت یازدهم فرمودهاند که این نکات گفته شده باید مرور شود و مجموعه دولت به این نکات توجه بسیار ویژهای نشان دهد.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب میفرمایند دولت باید مردمی باشد، افزود: رییسجمهور، وزیران و استانداران باید به حرف مردم گوش دهند، در میان مردم باشند، حال ممکن است خود رییسجمهور نتواند همواره در میان مردم حضور پیدا کند اما وزیران و مجموعه دولت باید مردمی و همراه آنان باشد.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که نباید مسؤولیت را طعمه بدانند، این دوران مسؤولیت را نباید فرصتی بدانند برای این که بعد از بازنشستگی جایی داشته باشند و مالی به دست آورده باشند، حکومت بر مردم را نباید طعمه قرار دهیم.

وی بیان کرد: آمارهایی که دولتیان به مردم میدهند باید واقعی باشد، متأسفانه آمارهایی که برخی نهادها اعلام میکنند بسیار درهم است، کارهای انجام نشده اما آمار آن را میدهند، تذکر دیگر رهبر انقلاب تلاش برای خروج از رکود و بهبود اشتغال مردم است.

آیتالله طباطبایینژاد با اشاره به توصیه دیگر رهبر معظم انقلاب مبنی بر غافل نشدن دولت از دشمنیهای آمریکا و صهیونیست، ابراز کرد: دولت باید بداند که آنان هیچگاه خیرخواه ما نیستند، برخی افراد با من تماس گرفتند و گفتند چرا شما علیه آمریکا و صهیونیست در خطبههای نماز جمعه سخن نمیگویی، در چند خطبه من فرمودههای رهبر معظم انقلاب علیه آمریکا را با آیات قرآن تطبیق دادم.

وی ادامه داد: کفار اصلا به هیچ چیز متعهد نمیشوند، هیچ وقت خیر ما را نمیخواهند، اینها هیچ وقت نخواستند و نمیخواستند که به تعهداتشان عمل کنند، قرآن کریم این مطلب را تأکید میکند، همین آمریکا و صهیونیست و نوکرانشان همچون آلخلیفه و آلسعود دست به کشتار مردم میزنند و این ناشی از خوی وحشیگری آنان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنایات آلسعود در یمن اظهار کرد: اینها حتی به مجلس عروسی هم رحم نمیکنند، دیروز بیمارستانی در یمن را بمباران کردند، سازمان ملل هم خفه است و حتی حمایت هم میکند، یک بار هم که خواست علیه عربستان سخن بگوید، آلسعود پیام داد که اگر بخواهید این کار را بکنید پول عربستان را از سازمان ملل کم قطع میکنیم.

وی همچنین انقلابی بودن و انقلابی ماندن، توجه به نفوذ دشمن، حفظ شتاب علمی کشور، توجه به خطرهای فرهنگی دشمن را از توصیههای رهبر معظم انقلاب به دولت یازدهم برشمرد.

آیتالله طباطبایینژاد با اشاره هفته صنعت دفاعی کشور گفت: این صنعت، صنعتی با ارزشی در کشور است، یکی از مسؤولان در سخنرانی خود گفت که الان وقت مذاکره است و الان دیگر وقت موشک نیست، اما رهبر معظم انقلاب به این حرف اعتراض شدید کردند و گفتند که این چه حرفی است وقتی دشمن سلاحی را دارد ما باید سلاح قویتر از دشمن را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ مکتب و مسلکی آن طور که اسلام درباره صنعت دفاعی صحبت کرده است، سخن به میان نیامده، قرآن کریم فرموده مسلمانان باید در حد توانشان به قدری از بالاترین سلاحهای جنگی داشته باشند تا دشمن بترسد، قرآن هدف از دارا بودن سلاح جنگی را نه جنگ بلکه ترس از دشمن دانسته است.

نماینده ولیفقیه در استان اصفهان ادامه داد: نباید به دشمن اعتنا کرد، آن قدر باید از نظر سلاحی قوی باشیم که دشمنان خدا بترسند، خداوند در همان آیه که میفرماید شما باید سلاح داشته باشید تا دشمن بترسد میفرماید هر چه در راه خدا بدهید، خداوند نیز به شما خواهد داد، اگر دشمن موشکهای دوربرد دارد، شما نیز باید موشکهای دوربرد داشته باشید.

وی با اشاره به مناسبت 30 مردادماه سالروز رحلت آیتالله شیخ عبدالکریم حائری و همچنین علامه مجلسی، زحمات و خدمتهای این دو عالم را  در پیشبرد فرهنگ تشیع بسیار مؤثر دانست و ابراز کرد: علامه مجلسی انسان وارستهای بود که در مدت عمر خود 13 کتاب عربی و 53 کتاب فارسی به چاپ رساند که یکی از این کتابهای بحارالانوار دارای 110 جلد است.

آیتالله طباطبایینژاد با گرامیداشت سالروز مسجد بیان کرد: باید قدر مساجد را بدانیم، پیشتر از این کارهای عظیمی در مساجد انجام میشد، از امام جماعت مسجد باید کار بخواهیم، حداقل در بیان احکام شرعی نباید کوتاهی کنند، از کانونهای فرهنگی مساجد بهترین استفاده را بکنیم تا بدین وسیله مشکلات فرهنگی حل شود./914/پ201/ج1

ارسال نظرات