۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۴۴۹۵۷
امام جمعه ارومیه با انتقاد از تصویب قانون مداخله نکردن نیروهای انتظامی در مجوز کنسرتها:

حل مشکلات اقتصادی نشاط می آورد نه برگزاری مراسمهای آلوده به گناه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با انتقاد از تصویب قانون عدم مداخله نیروی انتظامی در مجوز و محتوای کنسرتها، گفت: برگزاری کنسرتهای مختلط زن و مرد به بهانه ایجاد نشاط در جامعه غیرقابل قبول است، حل معضل بیکاری، ایجاد اشتغال جوانان و رفع مشکلات اقتصادی، نشاط می آورد نه برگزاری مراسم های آلوده به گناه و شهوت.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: وظیفه مسؤولان در ممالک اسلامی تصویب قوانینی است که مردم و جامعه را به سمت صلاح و فلاح سوق دهد نه اینکه قوانینی را تصویب کنند که در جامعه بلهوسی، هوس رانی و شهوت حاکم شود.
وی با انتقاد از تصویب قانون عدم مداخله نیروی انتظامی در مجوز و محتوای کنسرتها تصریح کرد: اینکه مراسم های بلهوسی ترویج یابد، اختلاط زن و مرد آزاد باشد ولی نیرویهای امنیتی حق مداخله نداشته باشند و فقط موظف به تأمین امنیت مجالس باشند، مورد تأیید و تصویب اسلام نیست و برعکس دستور صریح اسلام و آموزه های حکومت علوی است.
امام جمعه ارومیه گفت: تصویب کنندگان این قانون باید در قیامت پاسخگو باشند چراکه براساس وعده خداوند در قرآن، اثرات بد این مجالس تا روز قیامت در نامه اعمال تصویب کنندگان نوشته خواهد شد.
وی تأکید کرد: برگزاری کنسرتهای مختلط زن و مرد به بهانه ایجاد نشاط در جامعه غیرقابل قبول است، نشاط در اسلام به معنای حل مشکل دیگران و خوشحال کردن آنهاست؛ با حل معضل بیکاری، ایجاد اشتغال جوانان و رفع مشکلات اقتصادی، نشاط در جامعه حاکم می شود نه برگزاری مراسم های آلوده به گناه و شهوت.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی به هفته صنعت دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: پیشرفت در صنعت دفاعی دستور صریح خداوند در قرآن است که می فرماید: آنچه که دشمن را حفظ می کند، قدرت دفاعی و نظامی است.
وی گفت: خدا را شاکریم در صنعت دفاعی به حدی رسیده ایم که دشمن جرات تعرض به خاک نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به 4 شهریور سالروز ترورحاج مهدی عراقی و پسرش از سوی گروه تروریستی فرقان و نامگذاری این روز به عنوان بسیج اصناف اشاره کرد و افزود: بازاریان متدین و مؤمن قبل و بعد از انقلاب پشتیبان دین اسلام، مرجعیت و روحانیت بودند و در حال حاضر هم انقلابی و مطیع فرمان رهبری هستند.
وی با درخواست از شورای بسیج اصناف برای نهادینه کردن معنویت و عبودیت در بازار تصریح کرد: براساس روایات، بازار محل رفت و آمد شیطان است بنابراین باید بیشتر از هرجایی در این مکان به یاد خدا بود لذا مشاهده می شود که مساجد یا در کنار بازار و یا داخل بازار احداث شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: بازاریان باید طوری رفتار کنند که افراد با ورود به بازار چه از نظر محیط، از نظر طرز پوشش و رفتار بازاریان و چه وسایل فروش احساس معنویت کنند.
وی یادآور شد: براساس آیات قرآن کریم هیچ معامله و تجارتی بازاریان مؤمن و بسیجی را از یاد خدا، پرداخت وجوهات مال و اقامه نماز غافل نمی کند که امید است بازاریان بسیجی شهر و استان نیز این صفتهای قرآنی و احکام اسلامی را مورد توجه قرار دهند.
استاد حوزه و دانشگاه به 26 سالروز بازگشت آزادگان اشاره کرد و اسرا را سند افتخار نظام دانست و گفت: اسراء دفاع مقدس با مقاومت خود در زندانهای بعثی، حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنیا ثابت کردند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خطبه اول نیز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تنها راه نجات بشریت اطاعت از دستورات الهی و پرهیز از محرمات است.
وی به موضوع معاد پرداخت و گفت: تأمل و دقت در مباحث معاد، تقوا را در وجود انسان نهادینه و مستحکم می کند.
وی با اشاره به اینکه در قیامت سرنوشت انسان بر اساس اعمال ثبت شده از سوی فرشتگان مشخص می شود، افزود: براساس آیات و روایات ائمه معصومین حالات انسانهایی که معصیت و ظلم کرده و حریم های الهی را می درند با انسانهای مؤمن در دنیا، آخرت و حتی در لحظات ترک دنیا باهم متفاوت است.
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مؤمنان با آرامش و راحتی دنیا را ترک می کنند درحالیکه معصیت کاران با عذاب و سختی دنیا را ترک و وارد عالم برزخ می شوند.
گفتنی است، نماز جمعه ارومیه با حضور پرشور نمازگزاران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد./201/936/ب1

ارسال نظرات