۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۴۴۹۷۲
امام جمعه موقت اهواز:

ساده لوحان به کمک منافقین آمده اند/ مهمترین رسالت دولت، تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حمایتهای آمریکا از گروهک منافقین، گفت: برخی ساده لوحان داخلی به کمک منافقین و آمریکا آمده اند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و مسؤول بعثه مقام معظم رهبری، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اشاره به رویدادهای هفته جاری ابراز داشت: فردا بزرگداشت علامه مجلسی است که خدمات بسیاری به جهان تشیع و اسلام با تألیف کتاب های ارزشمندی همچون بحارالانوار، مرآه العقول ارزانی داشت.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه همچنین فردا مصادف با درگذشت مؤسس حوزه علمیه قم و استاد امام راحل(ره)، شیخ عبدالکریم حائری است، افزود: در زمان استبداد رضاخانی، ایشان حوزه های علمیه را حفظ کردند که از جنبه علمی صاحب نظر در مسائل علمی و فقه و اصول و نیز از جنبه زهد و اعراض از دنیا نمونه بودند.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری به روز جهانی مساجد اشاره و اظهار داشت: سازمان کنفرانس اسلامی به دلیل جنایت صهیونیستها در مسجد الاقصی و آتش زدن آن چنین روزی را روز جهانی مساجد نامید تا یادآور جنایت و ظلم و ستم صهیونیست ها باشد.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگرقدس با ظلم و جنایت تأسیس و استمرار یافت، افزود: قرآن کریم دو مسجد را که یکی براساس تقوا و دیگری را مسجد ضراری که منافقین ساختند، معرفی می کند که مسجد ضرار برای تفرقه میان مسلمانان و کمینگاهی برای دشمنان خدا و رسولش بود و هم اکنون در میان مسلمانان این دو مسجد وجود دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به گروه های تروریستی و خوش خدمتی آنها به دشمنان اسلام گفت: این گروه ها به فرموده آیه های قرآنی کمینگاهی برای دشمنان خدا و فرستاده او هستند که به نام اسلام و شعار «لااله الا الله» جنایت های فجیعی را مرتکب می شوند و تردیدی در مزدور و آلت دست آمریکا و صهیونیست بودن آن ها وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود به آیه 108 سوره توبه اشاره و اضافه کرد: امروزه مسجد در کشور ما به تعبیر امام خمینی(ره) مهمترین سنگر است که باید تقویت آن اهتمام داشته باشیم و متأسفانه در مساجد استان دو ضعف و خلأ وجود دارند از جمله اینکه در هنگام ورود به استان مساجد میان راهی که انسان با خیال راحت در آنها نماز بخواند بسیار کم و یا وجود ندارند بی بهره از کمترین امکانات رفاهی و بهداشتی هستند.

امام جمعه موقت اهواز ابراز داشت: مسؤولان راه و شهرسازی و نیز مسؤولان میراث فرهنگی و گردشگری باید تلاش کنند تا مساجد میان راهی و ورودی شهرها مناسب باشند و از دیگر ضعف های استان در زمینه مساجد عدم پیش بینی فضای مسجد در ساخت مناطق مسکونی است که مسؤولان شهرداری و نیز مسکن و شهرسازی به این امر توجه داشته باشند.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری آسان سازی مقررات و ضوابط قانونی برای ساخت مساجد را خواستار و افزود: به برکت حوزه های علمیه و آیت الله موسوی جزایری همه مساجد اهواز برخوردار از امام جماعت هستند که این امر تعجب سایر استان ها را برانگیخته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به دعوت قرآن کریم از مسلمانها برای تقویت بنیه دفاعی اشاره و اظهار داشت: صنایع دفاعی در نظام جمهوری اسلامی ایران با پیش از انقلاب اسلامی بسیار تفاوت دارد و در این زمینه بنیه دفاعی ما همچون بنیه اعتقادیمان است و تفاوت جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای دارای تسلیحات فراوان و پیشرفته در آن است که ما از جنبه اعتقادی و معرفتی و فرهنگ درست به بهترین شکل ممکن از خود دفاع می کنیم.

وی به روز پزشک و بزرگداشت حکیم ابو علی سینا اشاره و افزود: جدایی دین از علم وجود ندارد و ابن سینا نماد این وحدت است و این عزیزان در دوران انقلاب اسلامی، مجروحان را در خانه های خود درمان می کردند و همچنین در جنگ تحمیلی بهترین خدمات را انجام و در بیمارستان های صحرایی همچون امام حسین(ع) پزشکان و پرستاران و کادر درمانی خدمات شایانی از خود نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره تحول علمی گفت: این تحول در بحث پزشکی تحقق یافت و در اوائل انقلاب اسلامی پزشکان غیر ایرانی در بیمارستان ها حضور داشتند و در استان دریغ از متخصص مغز و اعصاب بودیم؛ اما امروزه استان به همت مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در همه رشته های پزشکی، متخصص وجود دارد و پزشکان در برخی بیمارستان ها، بیماران کم بضاعت را به صورت رایگان درمان می کنند.

وی توجه بیشتر پزشکان و متخصصان به قشر محروم را خواستار و افزود: طرح تحول سلامت بار مالی بسیاری دارد و خیرین در این زمینه با ساخت درمانگاه های مورد نیاز و کمک به تکمیل بیمارستانها همکاری کنند تا ان شاء الله مردم دغدغه تأمین هزینه ها را نداشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و نامگذاری آن به یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این هفته فرصتی برای ارائه صادقانه خدمات صورت گرفته در قوه مجریه است و ضمن تشکر رییس جمهور، مسؤولان هیأت دولت و مسؤولان استان باید بدانند که مهمترین رسالت دولت تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و استان است.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به سخنان آیت الله موسوی جزایری درباره اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت بالای روستاهای استان در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: قوانین دست و پاگیر اداری از معضلات و رنجهای استان است که در دیگر استان ها مشاهده نمی شود و امیدواریم مسؤولان استانی و استاندار محترم ان شاء الله در تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری کنند.

وی با اشاره به همه بدقولیهای آمریکا در برجام ابراز داشت: افزایش تولید نفت و پهلو گرفتن کشتیهای بزرگ کانتینربر از جمله گشایشهای حاصل شده در برجام است که باید کمک کنند تا پایه های اقتصاد مقاومتی تقویت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به شکست گروه های تکفیری ـ تروریستی در منطقه اظهار داشت: شکست این گروه ها مرهون همکاری روسیه، عراق و جمهوری اسلامی است و ترکیه نیز نزدیکی به روسیه و جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریست ها را اعلام کرد و امیدواریم که دولتمردان ترکیه از گذشته درس گرفته و بدانند که به آمریکا و غرب نباید اعتماد کرد.

امام جمعه موقت اهواز به ضرورت نیاز همکاری منطقه ای در این برهه زمانی برای رویارویی با تروریستها اشاره و ابراز کرد: به رسانه های مختلف در اوضاع کنونی توصیه می کنم که نباید سخن و به گونه ای قلم بزنند که به تضعیف مقاومت در منطقه منجر شود و همکاریهای منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و عراق اعتراض آمریکاییها را برانگیخته است.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری پایگاه نداده است، افزود: در این باره تنها فضایی را در اختیار روسیه برای شکست گروه های تروریستی قرار داده ایم و دشمن و در رأس آن ها شیطان بزرگ اهل تزویر هستند و به تغییر اسم گروه های تروریستی روی آوردند در حالی که با تغییر اسم، ماهیت گروه های تروریستی تغییر پیدا نمی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاهد هستیم گرهک منافقین که شکی در تروریست بودن آن ها وجود ندارد آزادنه در آمریکا تردد و دفاتری در اختیار آنها قرار داده می شود و متأسفانه اخیرا برخی‌ صداها در داخل به کمک منافقین آمد و کسانی که امام (ره) آن ها را ساده لوح نامید به کمک منافقین و آمریکا آمده اند./201/9456/ب1

ارسال نظرات