۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۴۴۹۷۴
آیت‌الله علم‌الهدی:

هر حلقومی که از بی‌بندوباری حمایت کند، مزدور آمریکا است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: به مقتضای عبرت 28 مرداد، مردم ما باید بدانند که از هر حلقومی ندایی به عنوان حمایت از ولنگاری، بی‌بندوباری و حرکت‌های ضد اررشی بلند شد، این حلقوم یا حلقوم مزدور آمریکاست یا حلقوم عنصر ندانسته‌ای که آب به آسیاب آمریکا می‌ریزد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز کودتای 28 مرداد، به تبیین ابعاد عبرت‌آموز این واقعه پرداخت و گفت: 28 مرداد برای امروزِ جامعه و کشور ما یک تجربه برای آمریکا و یک عبرت برای مردم به‌ پا خواسته مسلمان و متدین کشور ما است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: در جریان کودتای امریکایی 28 مرداد و سقوط نهضت ملی مردم ایران ثابت شد که در هر حرکت آزادی بخش تا زمانی که دین و روحانیت در عرصه نهضت و حرکت است، هیچ نیرویی نمی تواند آن را شکست دهد اما اگر دین و روحانیت از آن جدا شد، این نهضت ساقط شدنی و به خاک مالیدنی است.

علت سقوط دولت مصدق، فاصله گرفتن از دین و روحانیت بود

وی در تبیین عوامل شکست نهضت ملی مردم در سال 32 خاطرنشان کرد: فاصله فرار شاه در 30 تیر 32 تا کودتای 28 مرداد تنها 29 روز است. پس از پیروزی نهضت ملی مردم مرحوم آیت‌الله کاشانی از مصدق خواست تا از قدرت این دولت برای اقامه احکام الهی استفاده کند. اما فاصله گرفتن از روحانیت، موجب سقوط دولت مصدق شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تصریح بر این که فلسفه حضور روحانیت در سیاست، اقامه حدود الهی و دفع منکرات است، گفت: اگر در سایه حاکمیت یک نظام به نام دین، اسلام پیاده نشود، ارزش‌های دینی توسعه پیدا نکند و حدود الهی اقامه نشود، این ارزشی برای ما ندارد. نظام، قدرت، ریاست، سیاست، حاکمیت و همه این‌ها ابزاری برای اجرای دین و پیاده شدن دین خدا است و سعادت مردم نیز در همین راستا است.

آمریکا به دنبال استفاده از تجربیات کودتای 28 مرداد است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به تجربه آمریکا از کودتای 28 مرداد اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تا وقتی سفره دین را از زیر پای مردم جمع نکنند، بر مردم مسلط نمی‌شوند. اگر روزی سفره دین از زیر پای مردم جمع شد، همه چیز ما از دست رفته است. آن‌ها از این تجربه کاملا پند گرفته‌اند و جداً به دنبالش هستند.

وی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای تسلیم کردن جوانان متدین، تصریح کرد: اگر بنا شد جوانانِ این مردم دنبال شهوت‌رانی، عیاشی و گناه رفتند و در مفاسد اخلاقی و اجتماعی آلوده شدند، این‌ها دیگر روی مین نمی‌روند و آن‌وقت است که دشمن بر ما مسلط می‌شود.

جریان بی‌بندوبار، پیاده نظام دشمن است

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: دشمن می‌داند تنها پیاده نظامی که می‌تواند در کشور وارد کند و به این وسیله قدرت را به دست آورده و بر گرده مردم مسلط شود، جریان‌های لائیک و عناصر بی‌دین داخلی خود کشور هستند. آن‌ها نمی‌توانند از بیرون نیرو آورده و کشور را تصرف کنند.

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: در جریان کودتای 28 مرداد نیز فواحش و عناصر بی‌بندوبار برای برگرداندن شاه ناپاک و اجرای این کودتای آمریکایی شعار می‌دادند. اگر جریان‌های لائیک بیایند در عرصه جامعه ما اردوکشی کنند، کار تا به این‌جا پیش می‌رود و از این رو این باید به عنوان یک عبرت برای مردم ما مشخص باشد.

وی با هشدار به جریان‌های سیاسی که دنبال جذب توجه افراد لائیک هستند، گفت: به استخدام درآوردن جریان‌های لائیک در راستای رسیدن به قدرت، تنها منجر به تسلط دشمن بر این مردم مظلوم خواهد شد.

فتنه 88 در ادامه نقشه کودتای 28 مرداد اجرا شد

آیت الله علم‌الهدی فتنه 88 را در تداوم نقشه‌های شوم آمریکا در قبال ایران دانست و اظهار کرد: در جریان فتنه 88 آمریکایی‌ها می‌خواستند دقیقا همان نقشه کودتای 28 مرداد را پیاده کنند و یک ربع قرن دیگر مستشاران چکمه به پای امریکایی بر گرده این مردم مسلط سازند اما هوشیاری و هوشیارسازی این رهبر حکیم فرزانه و پایمردی شما مردم، این نقشه دشمن را نیز نقش بر آب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: به مقتضای این عبرت 28 مرداد، مردم ما باید بدانند که از هر حلقومی ندایی به عنوان حمایت از ولنگاری، بی‌بندوباری و حرکت‌های ضد اررشی بلند شد، این حلقوم یا حلقوم مزدور آمریکاست یا حلقوم عنصر ندانسته‌ای که آب به آسیاب آمریکا می‌ریزد./201/820/ب1

ارسال نظرات