۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۴۵۰۶۱
حجت‌الاسلام تراشیون مطرح کرد؛

سلب محبت کلیدی‌ترین عامل طلاق در جامعه امروز ایران

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که محبت به همسر یکی از مهم‌ترین ارکان یک زندگی موفق را شکل می‌دهد، از سلب محبت به عنوان کلیدی‌ترین عامل طلاق در ایران نام برد.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید علیرضا تراشیون امروز در نشست پرسش و پاسخ تخصصی تربیت کودک آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در مدرس 5 شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد با اشاره به اینکه نگاه مثبت به وقایع و رویدادها ستون یک ارتباط موفق و ایدئولوژیک را ترسیم می‌کند، اظهار کرد: باید توجه داشت که تفکر انسان گفتار و در مرحله بعد رفتار و مهم‌ترین کنش‌های اجتماعی افراد را شکل می‌دهد.

کارشناس تربیت فرزند آستان مقدس حضرت معصومه(س) نگاه مثبت به فرزند در منظر اسلام را یکی از مهم‌ترین عوامل تربیت فرزند توصیف کرد و گفت: تربیت موفق یک کودک بهتر از همه اشیاء است که خورشید بر آن می‌تابد؛ بر این اساس باید توجه داشت که این نکته برگرفته از همان نگاه مثبت است که مقدمه انگیزه‌ای قوی برای تربیت کودک می‌شود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به روایات اسلامی که دختران را مونس و همراهان والدین توصیف کرده است، گفت: فرزندآوری نوعی سرمایه‌گذاری غنی برای آینده والدین است؛ این در حالی است که این نگاه مثبت از فرهنگ جامعه اسلامی و برخی از خانواده‌های مسلمان حذف‌شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در معارف دینی اسلام نامه اعمال والدین صاحب فرزند هیچ‌گاه مختومه نمی‌شود، اظهار کرد: اعمال صالح و نیک یک فرزند با تربیت اسلامی به‌عنوان عمل صالح والدین او از سوی خداوند متعال در نامه اعمالشان درج می‌شود.

حجت‌الاسلام تراشیون در پاسخ به این سؤال که«من فرزندی 14 ساله دارم و شوهرم به بهانه دغدغه تربیت فرزند دیگر حاضر به بچه‌دار شدن ما نمی‌شود» گفت: از سوی والدین برای فرزند نیاوری ناتوانی‌هایی معیار قرار می‌گیرد که باید برای رفع آن در بنیاد اعتقادی این دسته از والدین تغییرات زیربنایی شکل بگیرد؛ همسران در چنین شرایطی می‌توانند دغدغه مورد هدف شوهر را تأمین کرده و رضایت نسبی شوهر را در فرزند آوری به دست آورند بر این اساس چنین مادرانی باید علت اصلی این بهانه‌جویی‌ها را کشف و در رفع علت اصلی اقدام کنند.

کارشناس تربیت فرزند آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه برای همسران باید شخصیت اصلی یک زن شوهر او باشد، اظهار کرد: در اسلام و معارف آن توجه به نیازهای همسران از اولویت‌های اصلی و تعیین‌کننده در آخرت آنان بیان‌شده است؛ بر این اساس محبت به همسر یکی از مهم‌ترین ارکان یک زندگی موفق را شکل می‌دهد.

حجت‌الاسلام تراشیون سلب محبت به همسر را کلیدی‌ترین عامل طلاق در جامعه اسلامی ایران است، اظهار کرد: در برخی از روایات ابراز محبت صریح لسانی بسیار مورد تأکید قرارگرفته است؛ بر این اساس در برخی از روایات به‌صراحت آمده است که مرد باید مهربان‌ترین به خانواده خود باشد.

 سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) مهربان بودن را مجموعه رفتارها، کردارها و گفتارها است، اظهار کرد: در روایات اخلاق نیکو برای خانواده به‌عنوان ستون مستحکم زندگی موفق بیان‌شده است؛ بر این اساس قدم برداشتن به‌سوی خانه از قدم برداشتن به‌سوی مسجد برتر شمرده شده است./837/پ202/ی

ارسال نظرات