۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۴۵۰۷۷
مدیرکل هماهنگی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور خبر داد؛

فعالیت بیش از 3 هزار روحانی مبلغ طرح هجرت در کشور

مدیرکل هماهنگی و پشتیبانی اعزام معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که بیش از 3 هزار روحانی مبلغ طرح هجرت در کشور فعالیت دارند، گفت: 1500 درخواست اعزام روحانی داریم که بودجه لازم در این راستا وجود ندارد و باید براساس ظرفیت ها افزایش اعزام مبلغ داشته باشیم.
مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسدالله غفاری، مدیرکل هماهنگی و پشتیبانی اعزام معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور امروز در همایش سالانه مبلغان استان مازندران که در آمل برگزار شد، اظهار داشت: اداره هجرت به فرمان مقام معظم رهبری ایجاد شد که نظرشان بر این بود فضا فراهم شود تا مبلغان به مناطق هجرت کرده و جذب منطقه شوند.

وی ادامه داد: آموزش بدو تبلیغ و ضمن خدمت برای مبلغان صورت می گیرد و اعزام مبلغان طرح هجرت براساس ضوابط و قوانین لازم است.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که بیش از 3 هزار روحانی مبلغ طرح هجرت در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: 1500 درخواست اعزام روحانی داریم که بودجه لازم در این راستا وجود ندارد و باید براساس ظرفیت ها افزایش اعزام مبلغ داشته باشیم.

مدیرکل هماهنگی و پشتیبانی اعزام معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: حضور فعال مبلغان در عرصه های فرهنگی زمینه ساز رشد و توسعه فرهنگ می شود که می توانیم در این عرصه اثرگذاری شایسته ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: طرح تمسک باید جدی گرفته شود و از جمله کارهای تبلیغی است که اثرات و برکات بسیار گرانقدری در آن وجود دارد و باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: حرکت در کار فرهنگی سبب می شود خداوند منان ما را یاری کند تا بتوانیم در مسیر توسعه فرهنگ دینی قدم برداریم و اهتمام والایی داشته باشیم.

مدیرکل هماهنگی و پشتیبانی اعزام معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور افزود: باید همت بسیاری از سوی مبلغان طرح هجرت صورت گیرد که طرح هجرت به جامعه آبرو داده و در عرصه های فرهنگی نیز فعالیت های مبلغان بیان می شود.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: دومین همایش در استان مازندران است که مبلغان با همسران خود حضور پیدا می کنند.

وی افزود: 12 معاونت تبلیغ در استان مازندران داریم و 172 مبلغ در سطح این استان مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: 246 مبلغات داریم که در قالب طرح امین، روشنا و سمپاد به فعالیت می پردازند و بیش از دوازده جلسه بررسی مشکلات در سطح شهرستان ها صورت گرفته است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه مازندران افزود: 14 نشست هم اندیشی در سطح استان مازندران صورت گرفته است که همایش مبلغان و مدیران مدارس امین در راستای تبیین طرح تربیت انجام شده است.

وی اظهار داشت: دوره های آموزشی مختلفی در سطح استان مازندران برگزار می شود که از جمله آن طرح تربیت مربی نوجوان و جوان و طرح مربی آشنایی با فرقه بهاییت است.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: هفتاد مورد سرکشی از مبلغان طرح هجرت انجام شده است که فعالیت ها و تلاش های ارزنده و خوبی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: شصت مورد تقدیر از مبلغان مدارس امین صورت گرفته است و ضرورت دارد در امر تبلیغ تلاش شایسته و ارزنده ای صورت دهیم که برکات و دستاوردهای ارزشمندی در آن وجود دارد.

گفتنی است، در این همایش از همسران فداکار مبلغان و برترین های استان با اهدای هدایایی قدردانی شد./1314/202/ب2

 

ارسال نظرات