۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۴۵۰۸۳
امام جمعه موقت بجنورد:

حسن خلق از مهم‌ترین ملزومات موفقیت در تبلیغ دینی است

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه اخلاق نیک یکی از مهم‌ترین ملزومات موفقیت در تبلیغ دینی است، گفت: از طرف دیگر رستگاری و سعادتمندی در دنیا و آخرت درگرو حسن خلق با مردم و اطرافیان است.
حجت الاسلام ابوالفضلی- امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خراسان شمالی و امام جمعه موقت بجنورد، امروز در جلسه اخلاق کارکنان ادارات استان، با بیان اینکه اخلاق نیک و شایسته اقتضای انسانیت و فطرت آدمی است، افزود: در همه ادیان و مذاهب اخلاق نیک جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه حسن خلق در همه ادیان و مکاتب امری پسندیده و ممدوح است، اضافه کرد: در دین مبین اسلام یکی از راه‌ها و ملزومات رستگاری و سعادت انسان داشتن اخلاق نیک است به‌گونه‌ای که اگر کسی همه عمر خود را نیز به عبادت و راز و نیاز با خداوند سپری کند اما با خانواده، اطرافیان و سایر مردم رفتار و اخلاق مناسبی نداشته باشد بدون شک به فلاح و رستگاری نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه اخلاق نیک یکی از ابزارها و روشهای پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) در جذب مردم به‌سوی دین و آموزه‌های اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: موفقیت در تبلیغ دین و نفوذ در دلهای مردم درگرو حسن خلق است.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با بیان اینکه حسن خلق تنها به بخش تبلیغ دین خلاصه نمی‌شود بلکه در همه بخشها لازم و ضروری است، اضافه کرد: در جامعه فعلی نیز مشاهده می‌کنیم کسانی که اخلاق نیکی دارند در زندگی و امور گوناگون خود موفق‌تر هستند.

وی با قرائت حدیثی از امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: بنا به فرموده این امام همام اخلاق نیک گناهان را ذوب کرده و از بین می‌برد همان‌گونه که آفتاب یخ را ذوب می‌کند؛ ازاین‌رو می‌توان گفت حسن خلق سبب پوشیده شدن خطاها خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی تصریح کرد: برخی بزرگان تأکید کرده‌اند که اخلاق امری ذاتی نبوده و قابل اکتساب و تغییر است به همین دلیل نیز می‌توان صفات رذیله و ویژگی‌های نادرست اخلاقی برخی افراد را تغییر داد.

به گفته وی، اگر اخلاق قابل تغییر و اصلاح نبود در آن صورت وعده‌های خداوند در مورد بهشت و جهنم و پاداش و عذاب دادن به نیکوکاران و بدکاران بی‌معنا می‌شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با بیان اینکه اخلاق خوب سبب ارزشمند شدن کار می‌شود، ادامه داد: امام رضا (ع) می‌فرماید: انسانها برای سه هدف کار می‌کنند که هر سه هدف نیز باارزش هستند؛ دسته نخست کسانی هستند که برای بی‌نیاز شدن از مردم کار می‌کنند تا دست آنها در برابر دیگران دراز نشود، دسته دوم افرادی هستند که برای رفاه بیشتر خود و خانواده خویش کار می‌کنند و دسته سوم نیز کسانی هستند که افزون بر بی‌نیازی خود و رفاه خانواده خویش برای آسایش و رفاه نزدیکان و همسایگان خود نیز تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس فرموده امام هشتم این سه گروه در حالی خداوند متعال را ملاقات می‌کنند که صورتهای آنها همانند ماه شب چهارده می‌درخشد.

امام جمعه موقت بجنورد تصریح کرد: بر این اساس باید کارکنان ادارات و دستگاه‌ها و تمامی کسانی که برای تأمین معاش و رفاه خود و خانواده کار می‌کنند، به اخلاق نیک و حسنه مزین باشند تا در دنیا و آخرت رستگار و سعادتمند شوند./9314/202/ب2

ارسال نظرات