۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۴۵۰۸۶

توصیه‌های آیت‌الله مظاهری در آغاز سال تحصیلی به طلاب

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: شیعه دارای غنای فرهنگی بسیاری بالایی است و این مسأله را می‌توان در احکام، اخلاق و اعتقادات شیعه مشاهده کرد و این غنای فرهنگی شیعه باید بالید و تلاش کنیم تا آن را به نسلهای بعدی منتقل کنیم.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه علمیه صدر اصفهان، با اشاره به غنای فرهنگی شیعه، گفت: شیعه دارای غنای فرهنگی بسیاری بالایی است و این مسأله را می‌توان در احکام، اخلاق و اعتقادات شیعه مشاهده کرد و این غنای فرهنگی شیعه باید بالید و تلاش کنیم تا آن را به نسلهای بعدی منتقل کنیم.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه افزود: شیعه مصداق بارز شجره طیبه است که بر همه ما واجب است این دُر گرانبها را حفظ و به نسلهای بعدی منتقل کنیم تا غنای مکتب شیعه حفظ شود، باید در مسیر علمای بزرگ گذشته حرکت کنیم، طلاب باید از فرصت مهم و مغتنمی که به واسطه حضور آنها در حوزه علمیه برایشان فراهم آمده است با پشتکار و توسل به اهل بیت(ع) به اهداف مهمی که در این زمینه وجود دارد دست پیدا کنند.

وی با اشاره به تلاشهای علما در طول تاریخ برای نشر و ترویج معارف دینی و تألیف کتب دینی در شرایط مختلف در طول تاریخ، تصریح کرد: کتاب لمعه که از کتب مهم فقهی شیعیان است، از سوی شهید اول درحالی در زندان طی 6 روز نوشته شد که قرار بود ایشان به جرم شیعه بودن و ترویج مکتب اهل بیت(ع) اعدام شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان روایتی پیرامون اهمیت مذاکره و مباحثه علمی در اسلام، اظهار کرد: از علمای بزرگ نقل شده است که فعالیت علمی در شب قدر از عبادات ثواب و اجر بیشتری دارد، مرحوم صاحب جواهر کتاب خود را در شب 23 ماه مبارک رمضان به پایان می‌رساند تا به دیگران اهمیت فعالیت و مجاهدت علمی را گوشزد کند.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به مصائب و سختیهایی که همواره علمای شیعه با آن مواجه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: شیخ طوسی از علمای بزرگ و برجسته شیعه بودند که خدمات علمی عظیم و ارزشمندی داشتند، زمانی دشمنان اهلی بیت(ع) محل تدریس ایشان را به آتش کشیدند اما شیخ طوسی نه تنها نترسید بلکه به نجف اشرف هجرت کرد و حوزه علمیه نجف را راه اندازی کرد که این حوزه علمیه و علمایی که در آن تربیت شدند خدمات ارزشمندی را به اسلام و به جهان تشیع ارائه کردند.

وی با بیان اینکه طلاب باید همواره اهل تلاش و کوشش و پشتکار باشند و در راه کسب علم و معارف دین ثابت قدم بمانند، گفت: امروزه ما از ثمره تلاشها و مجاهدتهای علمای بزرگ بهره می‌بریم، بزرگان و علمای شیعه در حوزه علمیه هرکجا مشکلی دیدند با تلاش فراوان در رستای برطرف کردن آن کوشیدند و آنچه که امروزه در اختیار ما قرار دارد حاصل این تلاشهای بی وقفه است./201/1304/ب1

ارسال نظرات