۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۴۵۰۹۲

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

ضرورت ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری در پروژه های اوقاف، اعلام اسامی داوران سی ونهمین دوره مسابقات اذان، دعا خوانی، حفظ، قرائت وترتیل قرآن کریم، اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به مساجد چهارمحال و بختیاری، اصفهان میزبان دوره آموزشی مسؤولان روابط عمومی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف در این دیدار کوتاه بر بهره مندی از ظرفیت و توانمندی های استان در تقویت زیرساخت اماکن و زیارتگاهها در راستای گردشگری و جذب توریسم نیز بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار همچنین ضرورت تقویت اعتمادسازی عمومی با هدف گسترش فرهنگ وقف در جامعه به عنوان یک اقدام مهم در حوزه فرهنگی و گردشگری مورد تاکید طرفین قرار گرفت و طرفین بر ضرورت ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری در پروژه های اوقاف و امور خیریه تاکید کردند.

بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندیهای تمامی دستگاههای اجرایی استان در راستای تقویت اوقاف استان با هدف ایجادآرامش،نشاط و شادمانی دربین مردم از دیگر مواردی بود که طرفین آن را مورد تاکید قرار دادند.

اعلام اسامی داوران سی ونهمین دوره مسابقات اذان، دعا خوانی، حفظ، قرائت وترتیل قرآن کریم

اسامی داوران سی و نهمین دوره مسابقات  اذان ، دعا خوانی ، حفظ و ترتیل قرآن کریم قرآن اوقاف استان تهران در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های مختلف، اعلام شد.

بر همین اساس در بخش بانوان به ترتیب خانم‌‌ها معصومه عباسی‌نظری، خان‌بابا و مسلمی در بخش‌های تجوید، وقف و ابتداء و صحت حفظ قرآن کریم به امر داوری مسابقات خواهند پرداخت.

در بخش‌های صوت و لحن نیز به ترتیب راضیه جمالی و فرشته‌ نافذکلام به عنوان داوران این رقابت‌ها در بخش بانوان معرفی شده‌اند.

همچنین در بخش آقایان نیز محمدرضا ابوالقاسمی و بهروز یاریگل، داور بخش تجوید و کریم دولتی و معتز‌ آقایی نیز به عنوان داوران بخش وقف و ابتدا معرفی شده‌اند.

در بخش صحت حفظ نیز امیر آقایی و معتز آقایی داوری این مسابقات را بر عهده دارند. در بخش لحن نیز احمد ابوالقاسمی و قاسم رضیعی به قضاوت خواهند پرداخت و در بخش صوت نیز حسن ربیعیان، صالح اطهری‌فرد و سیدحسین موسوی به عنوان داور معرفی شده‌اند.

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان تهران ازفردا  یکشنبه  ۳۱ مردادماه با برگزاری رقابت‌ها در بخش بانوان آغاز شده و تا روز چهارم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

نهضت انس با قرآن در جامعه شکل گیرد

سعید شبستری در دیدار با اعضای ستاد سی و نهمین مسابقات قرآن کریم آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما هرچه داریم از قرآن است، و هر کس در جهت نشر قرآن و فرهنگ قرآنی تلاش کند جهاد بزرگی انجام می دهد.

وی  افزود : کسانی که در خدمت قرآن و نشر مفاهیم قرآنی هستند توفیق بزرگی است که خداوند به آنها عنایت کرده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی گفت: این همایش باید در شان قرآن برگزار شود و ضروری است تمامی دستگاه ها در برگزاری هر چه بهتر این مسابقات همکاری های لازم را با اداره کل اوقاف و امور خیریه داشته باشند .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت : همه دستگاه های استان با همدلی و همکاری مضاعف برای برگزاری هر چه باشکوهتر این مسابقات تلاش کنند.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی موجب ایجاد شور و اشتیاق دربین اقشار مختلف جامعه می شود و هر سال پرشور تر از سال قبل برگزار می شود.

شبستری با تاکید بر اینکه ضروری است روان خوانی و صحیح خوانی قران در برنامه های مختلف ادارات گنجانده شود، گفت: قران کتاب هدایت گر انسان هاست و اگر امروز شاهد مشکلات مختلف در جامعه هستیم به دلیل دوری از قرآن است.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه اسلام و آموزه های قرانی خاطرنشان کرد: انس با قران باید از سنین پایین و از مهدکودک آغاز شود و آیات قرانی را با روش های مختلف همچون شعر و نقاشی به کودکانمان آموزش دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انحراف جوانان به دلیل دوری از قرآن است، افزود: انس با قران از سنین پایین همچون چراغ راهنمایی است که در تمامی سنین انسان را هدایت می کند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده دشمنان از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی بر علیه قرآن و دین گفت: برخی نیز همچون گروهک های تکفیری به نام اسلام به دنبال اسلام هراسی هستند.

شبستری افزود: این ظرفیت و پتانسیل در جمهوری اسلامی وجود دارد که با امکانات کم بتوانیم قران را در جامعه جهانی نشر و گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از مبانی جمهوری اسلامی محور قرار دادن قران بر تمامی کارهاست، اظهار داشت: نباید از قرآن دور شویم و ضروری است تمامی مدیران و مسئولان در هر رده ای که هستند روزانه حداقل یک صفحه از قران کریم را با تامل بر معانی آن مطالعه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: سال گذشته در مسابقات استانی از یک هزار و 500 نفر 307 نفر به مرحله استانی راه یافته بودند که در نهایت 30 نفر به مرحله کشوری اعزام شدند.

حجت الاسلام علی مصائبی افزود: در سال جاری از بین دو هزار شرکت کننده در مرحله شهرستانی 432 نفر به مرحله استانی راه یافتند که از سوم شهریور ماه به مدت 3 روز در تبریز رقابت خواهند کرد.

۱۲ هزار کلاس حفظ قرآن در خراسان جنوبی برگزار شد

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی در مراسم افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان جنوبی گفت: در طول ۴ سال در جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی ۱۲ هزار کلاس حفظ قرآن برگزار کردیم.

وی اظهار کرد: برای سال ۹۵ نیز ۵ هزار سهمیه حفظ قرآن داریم که ثبت نام های آن انجام شده است و امیدواریم گامی در جهت رسیدن به هدف تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که مد نظر رهبر انقلاب اسلامی برداریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در جهت تربیت حافظان قرآن و ترویج کلام وحی برداشتیم اعزام ۳۰۰ نفر به قم برای گذراندن دوره تربیت مربی قرآن کریم بود که ۲۰۰ نفر از این تعداد اکنون کلاس‌های دایر در استان دارند.

گرایلی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی اوقاف افتتاح مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در بیرجند بود که اکنون ۴۲ نفر در این مدرسه شبانه‌روزی برنامه حفظ را پیگیری می‌کنند و تا پایان تابستان برخی دو جزء و برخی ۴ جزء قرآن را حفظ خواهند کرد.

وی افزود: همچنین از اساتید طراز اول قرآنی کشور نیز برای حضور در خراسان جنوبی دعوت داشتیم و ماهی یک بار حضور این بزرگان قرآنی را در جمع قرآنیان خراسان جنوبی برای برنامه های آموزشی داشتیم که قابل تأمل است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: امسال در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که در ۸ رشته برگزار می شود ۲۴۶ نفر حضور دارند که از این تعداد ۱۳۰ نفر از متسابقین از خواهران و ۱۱۶ نفر از متسابقین از برادران هستند.

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به مساجد چهارمحال و بختیاری

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای سیاست گذاری مساجد با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای مساجد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این اعتبار برای توسعه مساجد، امامزاده ها، حسینیه ها در سال جاری اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در راستای توسعه مساجد اهتمام ویژه ای دارد و تلاش های بسیاری در این راستا انجام شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد ریال برای امور مساجد در این استان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری در سالجاری افزایش یافته است، تصریح کرد: بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای توسعه خانه های عالم و مراکز فرهنگی در سالجاری اختصاص یافته است.

اصفهان میزبان دوره آموزشی مسؤولان روابط عمومی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور

حسن ربیعی" مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با اعلام این مطلب، هدف از برگزاری پنجمین دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی استان ها را ارتقاء سطح علمی و دانش تخصصی و بهره گیری از فرصت های نوین اطلاع رسانی دانست و گفت: این دوره آموزشی از 1 تا 3 شهریور ماه به مدت 3 روز به میزبانی اداره کل اوقاف استان اصفهان برگزار می شود.

حسن ربیعی تصریح کرد: دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات اوقاف سراسر کشور براساس سرفصل های اداره آموزش سازمان اوقاف و با حضور اساتید مطرح دانشگاه برگزار می شود.

به گفته ربیعی، سرفصل های این دوره آموزشی شامل کاربرد رسانه های تصویری در روابط عمومی، تبلیغات و فضاسازی شهری در روابط عمومی و بر گزاری کار گاههای  آموزشی می باشد.

وی ادامه داد: بررسی رویکردها ی فرهنگی  سازمان در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی با حضور وسخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان  و سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف در خصوص اهداف، برنامه ها و رویکردهای روابط عمومی در اختتامیه این دوره آموزشی از دیگر برنامه های این دوره است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در این دوره آموزشی 40 تن از مسئولان و کارشناسان روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان اوقاف شرکت خواهند نمود.

مدیر کل روابط عمومی سازمان  اوقاف با اشاره به دستاوردهای روابط عمومی سازمان اوقاف وادارات اوقاف  در سالهای اخیر به بر گزاری هفت دوره همایش ملی وقف ورسانه و برگزاری دهها همایش استانی اشاره کرد وافزود :پس از هفت دوره بر گزاری این همایش هم اکنون شاهد رونق وقف های جدید درکشور به همت اصحاب وقف ورسانه و گسترش توجه به  این سنت نیک اسلامی و ملی در سطح کشور هستیم.

 ربیعی تولید صد ها عنوان خبر ، مصاحبه وگزارش از عملکرد سازمان اوقاف و ادارات ، تهیه وتولید وتدوین وپخش هزاران دقیقه بر نامه تلویزیو نی و مشارکت در ساخت چندین فیلم وسریال تلویزیونی و تعامل وهمکاری با انجمن روابط عمومی ها ی ایران و انتشار مجلات ونشریات داخلی و  تبلیغ وتبیین فرهنگ وقف در فضای مجازی را از دیگر دستاوردها ی روابط عمومی سازمان اوقاف و استانها در سالهای اخیر دانست./1325/ت303/ی

ارسال نظرات