۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۴۵۱۲۲
آیت الله خاتمی:

دشمن به دنبال تخریب چهره های ارزشی نظام است/ نفوذ فرهنگی؛ تنها راه دشمن برای تغییر باورها

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که مهم ترین راه دشمن برای نفوذ در کشور، نفوذ فرهنگی است، گفت: اگر دیوار فرهنگی ترک بردارد در حقیقت نظام ترک برداشته و این مهم ترین راهکار امروز دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی است.
آیت ‌الله سیداحمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت ‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در ادامه سلسله نشستهای بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که با حضور جمعی از معلمان معارف از مدارس مختلف استان چهارمحال و بختیاری در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد، با اشاره به این که نفوذ در رابطه با دشمن معنا پیدا می کند که این دشمن گاهی دشمنِ آشکار است و گاهی دشمنِ پنهان، گفت: دشمن آشکار دشمنی خود را علنی می ‌کند اما دشمن پنهان نه تنها ابراز دشمنی نمی ‌کند بلکه ابراز دوستی هم کرده و البته دشمن آشکار هم تلاش در جهت نفوذ برای جاسوسی دارد اما عمدتا نفوذ در مورد دشمن پنهان معنا می‌دهد.

وی با بیان این که حدود ۲۰۰ آیه از قرآن پیرامون دشمن شناسی است، تصریح کرد: این یعنی به تعداد آیاتی که در مورد معاد بیان شده است، به همان اندازه هم آیه در مورد دشمن شناسی وجود دارد.

آیت ‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: تمام آیاتی که در قرآن در رابطه با شیطان، کفار، اهل کتاب و همچنین همه آیاتی که در رابطه با منافقان است، همگی مربوط به دشمن شناسی می ‌شود و این نشان دهنده اهتمام قرآن به بصیرت است.

عضو عالی شورای حوزه های علمیه با اشاره به این که واژه نفوذ در مورد دشمنان پنهان است که قرآن نامشان را منافقین می ‌گذارد، افزود: مقصود رهبر معظم انقلاب از واژه نفوذ این است که مراقب باشید دشمن خودش را در قالب دوست جا نزند و به خصوص در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام دخالت نکند.

آیت الله خاتمی گفت: خطری که قرآن برای انقلاب پیغمبر اکرم(ص) و هم برای انقلاب ما که از انقلاب پیغمبر اسلام نشأت گرفته است، عنوان می‌ کند خطر ارتجاع است؛ یعنی اگر به ضد ارزش های جاهلی باز گردید خودتان دچار آسیب و خسران می‌ شوید.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه اگر نفوذی ‌ها آمدند ارتجاع قطعی است، اظهار کرد: اگر دشمن نفوذ کند، ضد ارز‌ش ها دوباره شکل می ‌گیرند و این است که رهبر فرزانه انقلاب تا این اندازه بر مقابله با نفوذ تأکید دارند.

آیت ‌الله خاتمی با تأکید بر این که مهم ترین راه دشمن برای نفوذ در کشور، نفوذ فرهنگی است، ابراز کرد: غربی ‌ها و به ویژه در رأس آنها آمریکا به صراحت بیان می ‌کنند که ما نمی‌ توانیم با ایران از طریق اشغال نظامی مشکل مان را حل کنیم چراکه ساختار ایران به گونه ‌ای است که با اشغال نظامی جواب نمی ‌دهد؛ به همین دلیل دشمن به سمت تهاجم فرهنگی روی آورده است.

وی با تأکید بر این که اگر دیوار فرهنگی ترک بردارد در حقیقت نظام ترک برداشته است، گفت: نفوذ بر سه قسم است که قسم نخست آن نفوذ فرهنگی است و این مساله از تضعیف باور‌های دینی و باور‌های ارزشی نشأت می گیرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، قسم دوم نفوذ را نفوذ اقتصادی عنوان کرد و گفت: از زمان بعثت تاکنون این نفوذ به عنوان یک ابزار مطرح بوده است و در حال حاضر هم تمام امید دشمن به همین تحریمها، رکود اقتصادی، به تعطیلی کارخانه‌ ها و کارگاههای تولیدی و به فشاری است که بر مردم ما وارد می ‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی امروز کشور مربوط به تحریمها و بخشی هم مربوط به سوء تدبیر و سوء مدیریت مسؤولان است.

 امام جمعه موقت تهران در پایان نفوذ سیاسی را قسم سوم نفوذ برشمرد و تصریح کرد: نفوذ سیاسی دشمن در یک بعد خواهان تخریب ولایت است و در بعد دیگر در پی تخریب ارزشی ها و ولایتی‌ها است؛ بنابراین دشمن می‌ خواهد که ارزشی های ما را منزوی و دلسرد کند تا به اهداف خود دست یابد.

گفتنی است، طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی از پنجم مردادماه آغاز شده است و تا یکم شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

این طرح که ابتکار حجت الاسلام والمسلمین نکونام و طرحی شناسنامه دار است، با حضور اندیشمندان دینی و با رویکرد سبک زندگی اسلامی هر ساله در فصل تابستان برگزار می شود./9457/پ202/ج

ارسال نظرات