۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۴۵۱۲۷
امام جمعه اندوهجرد:

فضای مجازی زمینه افسردگی کودکان را فراهم می‌کند

حجت الاسلام پاشایی با اشاره به اینکه بازی کردن برای کودکان بسیار مهم است، گفت: فرزندی که به اطراف خود نگاه می کند و هم بازی ندارد؛ این کودک در اتاقی حبس می شود و او را با دنیایی از وسایل قرار می دهند که روح و جان ندارد، قطعا این فرزند دچار تنهایی شده و هیچ گاه طعم بازی کردن و لذت بردن از دنیای کودکی خویش را نمی برد.
امام جمعه اندوهجرد

حجت الاسلام علی پاشایی امام جمعه اندوهجرد در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، گفت: جمعیت در کشور ما یکی از مهمترین اهداف برای ایجاد و بقای زندگی است؛ از این رو خانواده ها باید به امر مهم فرزند آوری بسیار اهتمام داشته باشند.

وی افزود: جمعیت در کشور ما متاسفانه تعادل خوبی ندارد و فرهنگ اشتباهی در بین بعضی خانواده ها سبب شده که وضعیت فرزندآوری در جامعه دچار مشکل شود.

وی ابراز داشت: باید کمی از فرهنگ غرب نشینی دور شد تا یک خانواده بتواند در جامعه یک بستر اسلامی و اصیل داشته باشد و این بستر را به کانون خانواده خود بیاورد.

امام جمعه اندوهجرد بیان کرد: متاسفانه در بعضی از خانواده ها هزینه های زائد به چشم می خورد، هزینه هایی که مورد استفاده فرزندان نیست و همه این هزینه ها از راه تبلیغات سود جویانه در بازار عرضه می شود.

حجت الاسلام پاشایی تاکید کرد: بعضی از خانواده ها تمایل دارند که یک فرزند داشته باشند و تمام هدف و سرماییه خود را روی این فرزند به کار بگیرند؛ این تفکر بسیار اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه بازی کردن برای کودکان بسیار مهم است، عنوان کرد: روحیه کودک باید قوی باشد فرزندی که به اطراف خود نگاه می کند و هم بازی ندارد؛ این کودک در اتاقی حبس می شود و او را با دنیایی از وسایل قرار می دهند که روح و جان ندارند قطعا این فرزند دچار تنهایی و هیچ گاه طعم بازی کردن و لذت بردن از دنیای کودکی خویش را نمی چشد.

امام جمعه اندوهجرد افزود: خانواده ها باید بکوشند تا یک جامعه سالم برای فرزندان خود تهیه کنند که در این جامعه کودک هیچ گاه به فکر تنها بازی کردن نباشد نه اینکه بخواهند دنیایی از بی روح بودن را برای تک فرزند خود تدارک ببیند.

حجت الاسلام پاشایی گفت: تک فرزندی ملاک خوشبخت بودن فرزند تنها نیست؛ یک کودک نیاز به بازی کردن با هم نوع خود دارد تا از طعم دنیای شیرین کودکی اش لذت ببرد نه اینکه او در فضای مصنوعی و بی روح مجازی غرق شود./303/972/ب1

ارسال نظرات