۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۴۵۱۴۵
با حضور معاون آموزش حوزه های علمیه؛

مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه مازندران در آمل برگزار می شود

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه مازندران با حضور معاون آموزش حوزه های علمیه کشور در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع)‌ آمل برگزار می شود.
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل آغازسال تحصیلی

حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، از برگزاری مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید مدارس علمیه مازندران و مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل خبرداد و تصریح کرد: سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه به سبب این که با توجه به ماه مبارک رمضان پیش تر فرا می رسد تصمیم بر این شد تا مدارس علمیه مازندران فعالیت خود را زودتر شروع کند.

وی ادامه داد: نخستین روز ماه شهریور آغاز سال تحصیلی جدید است که فعالیت تحصیلی طلاب شروع می شود و به همین مناسبت مراسمی در آمل برگزار می شود.

حجت الاسلام تقی پور اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور به عنوان مهمان ویژه در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه استان حضور خواهند داشت که به سخنرانی می پردازند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: حجت الاسلام جوادی آملی، مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل و حجت الاسلام طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران از دیگر سخنرانان این مراسم هستند.

وی تصریح کرد: مدیران شهرستان آمل، ائمه جمعه سه گانه آمل و اساتید و طلاب نیز به عنوان مدعوین در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه استان و مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل حضور دارند.

حجت الاسلام تقی پور اظهارداشت: این مراسم در صبح روز دوشنبه اول شهریور در سالن اجتماعات مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل آغاز می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به فعالیتهای این مدرسه علمیه تصریح کرد: ما سال گذشته 158 طلبه داشتیم که مشغول تحصیل علوم دینی بودند و امسال به 217 طلبه رسیده است.

وی با اشاره به امتیازات تحصیل در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: یکی از امتیازات مهم این مدرسه است که طلاب می توانند به شکل همزمان و همراه با دروس عمومی مانند پایه های هفتم تا خارج حوزه علمیه در سه رشته تخصصی هم تحصیل داشته باشند.

حجت الاسلام تقی پور اظهار داشت: این سه رشته تخصصی به صورت دلخواه است که امکان تحصیل در مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل صورت می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل در سه رشته تفسیر، کلام و مدرسی فقه و اصول فعالیت دارد که از مزایای این حوزه علمیه است و طلاب می توانند از آن بهره گیری کنند و دروس عمومی و تخصصی را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در سالجاری صورت گرفته است این بود اساتید مجرب تر و بانشاط تر را دعوت کردیم که در خدمت این عزیزان هستیم.

گفتنی است؛ مدرسه علمیه و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی مشغول فعالیت است و از مدارس علمیه شاخص استان مازندران به شمار می رود./302/1314/ب1

ارسال نظرات