۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۴۵۱۵۵
آیت الله محمدی عراقی:

مسجد تراز اسلامی در جهت بصیرت افزایی مردم حرکت می کند

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به اینکه مساجد مأمن ارزشهای دینی و اسلامی هستند، گفت: مسجد تراز اسلامی در جهت بصیرت افزایی مردم حرکت کرده و به دشمنان اجازه نفوذ فرهنگی نمی دهد.
حجت الاسلام محمود محمدی عراقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در نخستین جشنواره برترینهای مساجد استان کرمانشاه که در مسجد ثارالله کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: روز جهانی مسجد یادآور جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در به آتش کشاندن نخستین قبله مسلمین جهان یعنی مسجد الاقصی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیرینه بودن کینه توزی رژیم صهیونیستی نسبت به مسلمانان ادامه داد: رژیم صهیونیستی همواره با اقدامات بی خردانه دشمنی و عداوت خود را با اسلام و مسلمانان به نمایش گذاشته است.

آیت الله محمدی عراقی یادآور شد: مساجد به عنوان خانه خدا همواره بستر شکل گیری حرکات عظیم فرهنگی و سیاسی در اسلام بوده و پیامبر مکرم اسلام نیز نخستین اقدام خود پس از هجرت را به ساخت مسجد اختصاص داد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مساجد مأمن ارزشهای دینی و اسلامی بوده و با توجه و تمرکز بر ظرفیتهای مساجد می توان تحولی عظیم در جامعه دینی به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: عظمت و جایگاه مساجد به حدی است که خداوند متعال دو پیامبر خود را مأمور غبارروبی مساجد قرار داد، اکنون نیز با تکیه بر آموزه های دین و قداست مساجد این امر یعنی غبارروبی و پاکسازی مساجد به سنتی در ابتدای ماه مبارک رمضان مبدل شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: رمضان ماه خدا و مسجد نیز خانه خدا است از این رو رسیدگی به مساجد در این ماه پر خیر و برکت بیانگر جایگاه والا و ارزشمند مساجد در جامعه اسلامی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در مسجد تراز اسلامی افزون بر برپایی نماز جماعت و قرائت ادعیه و یاد خدا، به فعالیتهای سیاسی، قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و سایر وجهه های شکل دهی جامعه آرمانی از منظر اسلام پرداخته می شود.

آیت الله محمدی عراقی گفت: مساجد باید بر بصیرت افزایی و افزایش بینش و هوشیاری جامعه اثرگذار باشند و اجازه تهاجمات فرهنگی را به دشمنان ندهند.

وی در پایان عنوان داشت: مساجد باید با تکیه بر قرآن و فرهنگ اسلامی جوانان را در مقابل هجمه های ماهواره و فضای مجازی حفظ کنند و اجازه ندهند نسل جوان در جوامع اسلامی به بیراهه کشیده شوند./202/857/ب1

ارسال نظرات