۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۴۵۲۶۳
همزمان با روز جهانی مسجد؛

همایش بزرگ اصحاب مسجد در زنجان برگزار می شود

همایش بزرگ اصحاب مسجد همزمان با روز جهانی مسجد در زنجان و در محل امامزاده سید ابراهیم(ع)برگزار می شود.
روز جهانی مسجد

حجت‌الاسلام محمود محمدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به نقش اساسی مساجد در جامعه، اظهار داشت: مساجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی و کانون رفع مشکلات اجتماعی هستند.

وی در ادامه با تأکید بر این که مساجد پایگاه‌های دینی برای تربیت نسل جوان هستند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که مساجد دارند، سالانه و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متعددی در آنها اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در مساجد به مناسبت این روز، افزود: در همین راستا به مناسبت روز 31 مردادماه، روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات، برنامه ویژه‌ای در استان اجرایی خواهد شد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به برگزاری همایش بزرگ اصحاب مسجد در زنجان با حضور مسؤولان استانی، ابراز داشت: این برنامه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، سپاه ناحیه زنجان، سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان و بسیج مساجد و محلات استان اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به زمان و مکان اجرای این همایش بزرگ گفت: برنامه مذکور در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان از ساعت 17 عصر امروز برگزار  شده و سخنران ویژه این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به حضور هیأت امنای مساجد، فعالان حوزه مساجد، مسؤولان و خادمان مساجد در این مراسم تصریح کرد: در این برنامه 15 نفر از فعالان مساجد شامل خادمان، ائمه جماعات مساجد، مسؤول پایگاه، هیأت امنا و دیگر فعالان که نقشی بسزایی در پویایی مساجد داشتند، تقدیر خواهند شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه به سایر برنامه‌های اجرایی اوقاف و امور خیریه استان زنجان اشاره و تأکید کرد: این اداره کل در مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌های مربوط را به میزبانی بقاع متبرکه اجرا می‌کند.

این مقام مسؤول در پایان با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از برگزاری برنامه‌های مناسبتی در امامزادگان استان اظهار داشت: برگزاری مراسم و اجرای برنامه‌ها در بقاع متبرکه موجب شناساندن بهتر این اماکن شده و زمینه‌ساز حضور بیشتر مردم در آنها خواهد بود./949/303/ب2

ارسال نظرات