۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۴۵۲۷۷
امام جمعه کوهبنان:

فعالان مساجد با روحیه انقلابی در جذب جوانان به مساجد تلاش کنند

امام جمعه کوهبنان گفت: هیأت امنایی مساجد و امام جماعت باید انقلابی باشند و به صورت انقلابی و خودجوش فعالیت کنند و برای حضور و جذب بیشتر جوانان و نوجوانان در مساجد جاذبه ایجاد کنند.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام  عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: در سال 1969 از سوی صهیونیستها مسجد الاقصی مورد آتش سوزی قرا گرفت و این امر مصیبتی برای جامعه اسلامی بود، و از آنروز 31 مردادماه به عنوان روزجهانی مسجد نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: تأسیس مسجد جزء نخستین پایگاه پیامبر خدا(ص) بود، مسجد محل عبادت همه مسلمانان و مکانی برای رفع نیازهای اقتصادی مسلمانان و فقرا به شمار می رود و به عنوان یک پایگاه صددرصد مردمی قرار داده شده است، بنابراین نقش مساجد باید همچون گذشته پررنگ تر باشد.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: هیأت امنایی مساجد و امام جماعت باید انقلابی باشند و به صورت انقلابی و خودجوش فعالیت کنند و اگر روحیه انقلاب گری در آنان باشد می تواند جوابگوی بسیاری از معظلات از جمله فضاهای مجازی در جامعه باشند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه در اسلام مسجد محوریت دارد و تنها بحث نماز و روزه نیست؛ بلکه معرفت‌افزایی، ‌معنویت‌افزایی، رفع مسائل اقتصادی، سیاسی در مساجد صورت می‌گیرد، افزود: بکارگیری جوانان در مساجد از سوی امام جماعت و هیأت امنایی مساجد نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه های دشمن بویژه در مسائل فضاهای مجازی دارد، در حالیکه یکی از دغدغه های بزرگ جامعه این مسأله است.

وی نقش مساجد در ایران اسلامی را مطلوب عنوان کرد و گفت: مرکز فرماندهی پیغمبر(ص) مسجدالنبی بود، ایشان در همین فضا مردم را دعوت می‌کرده و برای جهاد آنها را فرا می‌خواندند، بنابراین مساجد محور همه فعالیتهای ما می‌تواند باشد.

امام جمعه کوهبنان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: انقلاب و دفاع مقدس از مساجد شکل گرفت و پایگاهی برای فعالیتهای آنان شد، بنابراین می طلبد جوانان ما نیز با حضور خود در مساجد توطئه های دشمنان را نقش برآب کنند، و حلقه های صالحین یکی از طرحهای موفق مساجد است و مکانی برای حضور آنان است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی و اینترنتی بخش زیادی از جامعه را درگیر کرده و بسیاری از افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، خوشبختانه بسیاری از مساجد در این راستا به خوبی فعالیت می کنند و پاسخ گوی شبهات زیادی هستند و اگر همه مساجد از این فضا بهره مند شوند، قدمی خوبی در خنثی کردن توطئه های دشمن برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کاربران و مخاطبان اینترنت را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند و آنها بخشی از اوقات روزانه خویش را به این محیط اختصاص می دهند و اگر نقش مساجد در این زمینه فعال تر شود جلوی بسیاری از معظلات اجتماعی را خواهد گرفت، جوانان و نوجوانان گرایش زیادی به مسائل دینی خواهند آورد./9709/302/ب3

 

ارسال نظرات