۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۴۵۳۲۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

تفکر انقلابی کلید رشد و بالندگی کشور است

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مسؤولان کشور نباید به راحتی خود را در اختیار غرب قرار دهند، گفت: برجام برای کمتر از دو درصد از افراد جامعه مفید بود و مسؤولان باید با تفکر انقلابی به جای غرب به توان داخلی اعتماد کنند.
انقلابي‌گر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام حسین حاجی پور، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع بسیجیان این شهرستان، پیشرفت صنعت دفاعی کشور را الزامی دانست و گفت: تقویت قدرت نظامی، کشور ضمن افزایش قدرت بازدارندگی ایران اسلامی، کشور را در برابر هر گونه تهدیدی مصون می دارد.

وی با بیان این که یکی از دلایلی که غرب و آمریکا توان حمله به جمهوری اسلامی ایران را ندارد صنعت دفاعی کشور است، تصریح کرد: آنهایی که دم از گفتمان سازی و عدم نیاز به موشک می‌زنند خائن هستند و باید با آنها برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمودآباد با اشاره به این که عادی‌سازی روابط با غرب مقدمه نفوذ و ترورهای جدید است، خاطرنشان کرد: تجربه نشان می‌دهد کاهش توان صنعت دفاعی کشور چیزی جز خسارت به همراه نداشته است و اسناد فراوانی در این زمینه وجود دارد.

حجت الاسلام حاجی پور با بیان این که برخی معتقدند در پسابرجام وضعیت دفاعی کشور بیش از گذشته شده است، گفت: برجام بیش از آنکه بازی برد برد باشد بازی دو سر باخت است و در این بازی توان دفاعی کشور نیز در تاثیر قرار گرفت.

وی با اشاره به این که غرب با نام برجام به دنبال نفوذ به کشور بود، تصریح کرد: برخی در داخل از برجامهای دو و سه نام می‌برند که زمینه‌سازی برای عادی کردن روابط است تا غرب دوباره به کشور نفوذ کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مسؤولان کشور نباید به راحتی خود را در اختیار غرب قرار دهند، اظهار داشت: برجام برای کمتر از دو درصد از افراد جامعه مفید بود و مسؤولان باید با تفکر انقلابی به جای غرب به توان داخلی اعتماد کنند.

حجت الاسلام حاجی پور با بیان این که پس از گذشت چند ماه مشخص شد که آمریکا قصد کمک به ایران را ندارد، تصریح کرد: آمریکا در تلاش است تا به هر نحوی در ارکان نظام نفوذ کند و برجام را ابزاری برای نفوذ به کشور قرار داده بود که خوشبختانه با روشنگری و آگاهی بخشی مقام معظم رهبری این توطئه خطرناک دشمن خنثی شد.

وی با اشاره به این که رفتار آمریکایی‌ها در مدت شکل‌گیری انقلاب و پس از آن اثبات کرده بود که آنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: کسانی که به دنبال اجرای برجام دوم، سوم و چهارم هستند باید پاسخ دهند که برجام اول چه دستاوردی داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که ملت ایران فریب آمریکاییها را نمی‌خورد، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه بد عهدی آمریکاییها ملت ایران برجام را متوقف می‌کنند.

وی بابیان این که شعار اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریمها و ناکام گذاشتن دشمن در اعمال تحریمهای اقتصادی بود، افزود: برای نجات اقتصاد بیمار کشور باید از تکیه کردن به خارج فاصله گرفته و با اجرای اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی، اقتصاد کشور را مقاوم کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: با بهره‌گیری از تجربیات در حوزه‌های مختلف که با نسخه گفتمان امام راحل و رهبری و انقلاب است، به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل‌شده‌ایم، بدانیم که استفاده از نسخه آمریکایی و اعتماد به‌ظاهر فریبنده آنها نتیجه‌ای جز نابودی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: تجربه هم ثابت می‌کند که هر وقت در حوزه اقتصادی از نسخه‌های آمریکا و متحدان غربی استفاده کردیم وضعیت کشور، معیشت مردم و اوضاع اقتصادی به‌مراتب بدتر شده است.

حجت الاسلام حاجی پور بیان کرد: پس از برجام ملت ما با وعده‌های توخالی طرفهای غربی و آمریکایی‌ها مواجه شد و پس از گذشت چندین ماه از این وعده‌ها تقریباً چیزی نصیب ایران نشد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد:  آمریکا ساختار تحریم را پس از برجام کاملاً نگه‌داشته است و قصد ندارد در آینده‌ای نزدیک آن‌ها را بردارد، درحالی‌که ما به همه تعهدات خود بعد از برجام عمل کردیم و آنها در این مسأله بار دیگر برعهدی خود را به اثبات رساندند.

وی، افزود: آمریکا برای ضربه زدن به نظام و تضعیف انقلاب برگ برنده‌ای به نام مشکلات اقتصادی ایران را در دست دارد و هیچ‌وقت نمی‌خواهد رونق اقتصادی و خروج از رکود در ایران تحقق پیدا کند و به‌طورقطع هدف اصلی آنها از مذاکرات هسته‌ای نفوذ در عرصه‌های مختلف امنیتی، سیاسی و فرهنگی است.

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بهای بسیار سنگینی برای تحقق توافق هسته‌ای داده است، گفت: هدف ایران از توافق، رفع همه تحریمها و حفظ منافع ملی بدون هیچ‌گونه امتیازدهی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: شهدا سبب می شوند مردم راه و رسم زندگی درست را از آنان بیاموزند، کسانی که در دوران حیات خویش راه ورسم زندگی صحیح و زیر بار ظلم وستم نرفتن، ادامه نهضت عاشورایی، ایثار، گذشت، فداکاری ودنیا گریزی را به ما آموخته وپس از شهادت نیز راه ورسم چگونه بودن وزندگی کردن را به ما می آموزند.

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: اگر لحظه ای از یاد شهدا، ایثار گران و خانواده آنها غافل گردیم، در واقع روز سقوط ما فرا رسیده و استکبار به راحتی ورود می یابد.

وی نفس و یادشهدا را برکت عظیمی برای جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: رزمندگان در زمان گردوغبار راه خویش را گم نکردند و بصیرت، توسل به خدا و پیروی از ولایت فقیه رمز تمایز وپیروزی آنان بر لشگر دشمن بود و آنچه برای شهدا مطرح نبود، دنیا و مشتقات آن بود که در سخترین شرایط اب وهوایی در مقابل دشمن ایستادگی می کردند.

حجت الاسلام حاجی پور با تاکید براین که فکر واندیشه ایرانی موجب هراس دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید ادامه دهندگان راه شهدا باشیم چرا که شهدای والا مقام اینک در عالم ملکوت شاهد وناظر اعمال ما هستند، آنان میزبان ما هستند وباید گفت که این شهدا بودند که مارا به این درجه رساندند که احساس امنیت کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شهدا با دستان خالی، اما با دلهایی امیدوار به خدا وبا توکل بر خداوند توانستند کشور اسلامی و انقلاب نوپا را از دشمنان محفوظ نگهدارند، این شهیدان ویژگیهای خاصی داشتند که اگر بتوانیم این ویژگیها را در خود تقویت کنیم می توانیم از نظر تقوا به درجات عالی برسیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه محمودآباد با اشاره به ویژگیهای شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی گفت: مهم ترین ویژگیهای شهدا را اخلاص، ایثار، دنیا گریزی، ولایت پذیری، تقوای درونی، مراقبت از نفس ودوری گزیدن از گناهان برشمرد که آنان را به درجه کمال رساند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به جریان فتته ۷۸ اشاره کرد و گفت: جریان سازان فتنه گر در کشور ما حجت زمان و ولی خود را نشناختند و با تطمیع، عدم بصیرت و جهل و نادانی سبب آن شدند. اگر بصیرت داشته باشیم در فتنه ها دچار لغزیدن نمی شویم  و تکیه بر راه شهدا کنیم که راه شهدا پیروی از ولی بود و شهد ا در مسیر امام حرکت می کردند و مطمئناً عشق به ولی بصیرت می خواهد./202/950/ب1

ارسال نظرات