۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۴۴۵۳۴۶
مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی:

مساجد بدون روحانی و روحانیان بدون مسجد شناسایی می شوند

حجت الاسلام خانبابایی شناسایی مساجد بدون روحانی و روحانیان بدون مساجد را از اهداف مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد و گفت: با حوزه های علمیه و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه رایزنی شده است تا در حد امکان مساجد استان دارای روحانی شوند.
حجت الاسلام خانبابایی

حجت الاسلام خانبابایی، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به اهداف تشکیل این مرکز، اظهار داشت: با توجه به چالشهای موجود در مدیریت مساجد تشکیل مرکزی برای سازماندهی و ساماندهی امور مساجد احساس می شد که با انتصاب حجت الاسلام والمسلمین قریشی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان در این رابطه اقدام شد.

وی افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد دخالتی در وظایف سایر نهادهای مرتبط با مساجد از جمله اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، فرمانده بسیج و دبیرخانه نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد ندارد و تنها در راستای سازماندهی، ساماندهی امور مساجد و نظارت بر عملکرد نهادهای مربوطه فعالیت دارد.

حجت الاسلام خانبابایی تصریح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد در صورت دریافت گزارشی مبنی بر بروز مشکلی در مساجد، اکیپ ویژه بازرسی از خبره ترین و معتبرترین افراد را برای تحقیقات میدانی اعزام می کند.

وی اضافه کرد: همچنین برای بررسی و حل موضوع مرتبط با مساجد، جلسات ستادی با حضور نمایندگان اداره کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، سپاه و دبیرخانه نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد تشکیل می شود.

حجت الاسلام خانبابایی اضافه کرد: در مواردی نیز به علت پیچیده بودن موضوع نمایندگانی از اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای حضور در جلسه و تصمیم گیری دعوت می شود.

مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی در ادامه شناسایی مساجد بدون روحانی و روحانیان بدون مساجد را از دیگر اهداف تشکیل این مرکز اعلام کرد و گفت: با حوزه های علمیه و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه رایزنی شده است تا در حد امکان مساجد استان دارای روحانی شوند.

وی با اشاره به طرح شناسنامه دار کردن مساجد و روحانیت استان خاطرنشان کرد: این طرح در راستای تحقق طرح تمدن نوین اسلامی که از دغدغه های رهبری است، در حال انجام است.

حجت الاسلام خانبابایی ادامه داد: فرمهایی طراحی و به دفاتر ائمه جمعه شهرستانها ارسال شده است تا به صورت میدانی آمار مساجد و روحانیت مساجد استان مشخص شود.

وی از تشتت آمار مساجد استان خبر داد و اظهار داشت: نرم افزار جامعی طراحی شده است که اطلاعات کامل روحانی، هیات امنا و جدیدترین اطلاعات مسجد در آن ثبت می شود./302/936/ب1

ارسال نظرات