۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۴۴۵۳۶۳

آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در اراک برگزار شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در اراک، گفت: این جشنواره در سالهای قبل در استان البرز برگزار می‌شد که برای نخستین بار به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک برگزار شد.
امین کمالوندی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در اراک، گفت: جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در اراک در سالهای قبل در استان البرز برگزار می‌شد که برای نخستین بار با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک برگزار شد.

شرکت 159خانواده ششمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی بیان کرد: از استان مرکزی 3 هزار و 335 نفر در دو بخش فردی و خانوادگی در این مسابقات شرکت کردند که تعداد خانواده‌های شرکت کننده در این جشنواره 159 خانواده بودند.

کمالوندی خاطر نشان کرد: از بین خانواده‌های شرکت کننده در این جشنواره از یک خانواده که پاسخ درست به تمامی سوالات را داده بودند به قید قرعه تقدیر شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به رده‌های سنی شرکت کنندگان در این جشنواره ادامه داد: در رده سنی کودکان یک هزار و 178، رده سنی نوجوانان یک هزار و 106 نفر و رده سنی بزرگسالان 585 نفر در این جشنواره شرکت کرده بودند.

کمالوندی بیان کرد: تفاوت موجود این جشنواره با دوره‌های قبل در آن بود که سوالات به صورت مکتوب و آنلاین در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته شد.

ترویج و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین اقشار جامعه

مدیرکل کتابخانه عمومی استان مرکزی تصریح کرد: هدف اصلی برگزاری جشنواره رضوی ترویج و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین تمامی اقشار به ویژه جوانان است.

کمالوندی با اشاره به تعداد خانواده‌های شرکت کننده در این جشنواره اظهار کرد: خانواده‌های یک نفره دو خانواده، خانواده دو نفره 69 خانواده، خانواده سه نفره 42 خانواده، خانواده 4 نفره 25 خانواده و خانواده‌های 5 نفر به بالا 21 خانواده شرکت داشتند.

به گزارش رسا، در این مراسم از 8 کتابدار منتخب و 12 نفر از شرکت کنندگان شامل یک خانواده منتخب، 4 عضو کودک منتخب در مسابقه نقاشی، 5 عضو نوجوان منتخب مسابقه کتاب‌خوانی «اعترافات غلامان» و 2 عضو بزرگسال منتخب مسابقه کتاب‌خوانی «علی بن موسی‌الرضا» تقدیر شد.

شایان ذکر است، اسامی برندگان این جشنواره در بخش نوجوان محمد مهدی حیدری از تفرش، ثنا ملکی از اراک، فهیمه فضلی از اراک، فائزه فرجی از دلیجان، فائزه آقابابایی از اراک و برگزیدگان بخش کودک نیز علیرضا عرفانی‌پور از هندودر، هانیه آدینه از مهاجران، زینب احمدی از هندودر، پریا نوروزی از اراک و در بخش بزرگسال معصومه کریمی از فراهان، امین امیری از اراک و در بخش خانوادگی محمد تقی بیات از اراک بودند./202/842/ب1

ارسال نظرات