۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۴۵۳۷۲
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

جامعه اسلامی نیازمند روحیه دوران دفاع مقدس و رویه جهادی است

جانشین فرمانده نیروهای قدس سپاه با بیان اینکه روحیه فداکاری و جهادی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس سبب رقم خوردن افتخارات زیادی شد، گفت: امروز نیز جامعه اسلامی ما برای تداوم راه پرافتخار خود به روحیه دوران دفاع مقدس و رویه جهادی نیاز دارد.
سردار قاآنی - همایش گرامیداشت شهدای لشکر 5 نصر خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکشنبه‌ شب در نخستین همایش گرامیداشت شهدای لشکر 5 نصر خراسان که در محل در تالار گلشن بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و برگزاری یادواره‌های شهیدان، اظهار کرد: شهدا فصل جدیدی را پیش روی ملت گشوده و راه زندگی با عزت را یافتند.

وی ادامه داد: شهدای اسلام و هشت سال دفاع مقدس نه‌ تنها خود راه زندگی با عزت و سعادتمندی در دنیا و آخرت را پیدا کردند بلکه این راه پرافتخار را به همه ما نشان دادند.

سردار قاآنی افزود: در دوران دفاع مقدس ما امکانات و تجهیزات زیادی نداشتیم اما روحیه فداکاری، ایثارگری و توکل بر خداوند رزمندگان اسلام سبب شد تا افتخارات بزرگی در هشت سال جنگ تحمیلی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی ما امروز هم برای تداوم راه پرافتخار خود به روحیه دوران دفاع مقدس و رویه جهادی نیازمند است، اظهار داشت: با روحیه جهادی دوران دفاع مقدس می‌توان در بخشهای مختلف وارد عرصه شد و نظام اسلامی را در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان یاری کرد.

سردار قاآنی با اشاره به اینکه امروز نبرد استکبار با نظام اسلامی در بخشهای گوناگون جریان دارد، با تأکید بر هوشیاری مردم و مسؤولان در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان، افزود: البته این‌گونه نیست که آمریکایی‌ها هر غلطی دلشان خواست، بتوانند آن را انجام دهند اما باید جنایتهای آمریکا در کشورهای همسایه را دیده و مراقب باشیم.

وی با بیان اینکه آمریکا در مقطعی به بهانه مبارزه با تروریسم به عراق تجاوز کرد اما در این کشور دست به جنایتهای زیادی زد، گفت: آمریکا در طول تاریخ خود جنایتهای زیادی را در حق کشورها و ملتهای مختلف انجام داده به‌گونه‌ای که جنایتهای این کشور هیچ‌گاه از حافظه تاریخ پاک نمی‌شود.

سردار قاآنی در ادامه با اشاره به جنایتها و خباثتهای رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه این رژیم فرزند نامشروع آمریکا است، تصریح کرد: صهیونیستها از سالها پیش سرزمین مادری فلسطینیان را غصب کرده و به آنها ظلم و ستم می‌کنند.

وی اضافه کرد: با وجود خشونت و سرکوب فراوان، مبارزه و مقاومت نیروهای حزب‌الله همچنان ادامه دارد به‌ گونه‌ای که اکنون اسراییل ناامن‌ترین نقطه در جهان محسوب می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همچنین با اشاره به جنایتهای رژیم آل سعود در منطقه، آل سعود را دست‌پرورده استکبار جهانی دانست و گفت: آل سعود در حمله به یمن با استفاده از سلاحهای آمریکایی و غربی کودکان و مردم بی‌گناه را به شهادت می‌رساند این در حالی است که مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در برابر این جنایتها سکوت کرده‌اند.

سردار قاآنی افزود: اکنون گروه‌های تروریستی و تکفیری در عراق، سوریه و یمن دست به جنایت و آدم‌کشی می‌زنند اما متأسفانه غربیها در حالی که همواره دم از حقوق بشر می‌زنند، برای جلوگیری از این جنایتها کاری نمی‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات