۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۴۵۴۰۶

چند خبر کوتاه از استان کرمان

تشریح فعالیتهای عمرانی اماکن متبرکه شهرستان زرند، برگزاری اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان کرمان، برگزاری آئین تودیع و معارفه سرپرست جدید نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه راین و وقف باغ مشجر پسته ای در راور از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، علی حسنی نژاد سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند، اظهار کرد: در راستای اجرای فعالیتهای عمرانی در اماکن متبرکه، عملیات ساخت، مرمت و بهسازی در محل 5 بقعه متبرکه و مرکز فرهنگی شهرستان در دست اقدام است.

وی افزود:  با اجرای طرح مودت و مساعدت خیرین در طرح های عمرانی از سوی خیرین بقعه ساز تا کنون کمک های نقدی و غیر نقدی همکاری مطلوبی در این زمینه صورت گرفته است و عملیات مقاوم سازی ساختمان امام زاده در مساحت2 هزار متر مربع در دست اقدام است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند عملیات تکمیل طرح جامعه مرکز درمانی در الشفاء حضرت ابوالفضل (ع) و ساخت 12 چشمه سرویس بهداشتی در مجتمع فرهنگی 12 امام  واقع در محور مواصلاتی زرند به کرمان را از دیگر عملیات اجرایی اوقاف ذکر کرد.

برگزاری اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان کرمان

روح الله رستمی نژاد مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف امور خیریه کرمان، اظهار کرد: با پایان برگزاری رقابتهای مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف آیین تجلیل از 60 برگزیده این رقابتها با حضور مردم و جمعی از مسؤولین استان برگزار می شود.

وی زمان برگزاری اختتامیه مسابقات را پنجشنبه (4 شهریور ماه ) همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء اعلام کرد و گفت : مکان برگزاری این مراسم در محل باغ موقوفه فتح آباد کرمان مشخص شده است.

رستمی اظهار کرد: رقابتهای کشوری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم از اواخر مهر ماه سال جاری دراستان گیلان برگزار می شود و از استان کرمان 15 نفر جهت رقابت به این مسابقات اعزام خواهند شد.

برگزاری آئین تودیع و معارفه سرپرست جدید نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه راین

طی مراسمی صبح امروز با حضور مسؤول بازرسی اداره کل اوقاف کرمان، مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید نمایندگی اداره اوقاف وامور خیریه شهر راین برگزارشد.

بر اساس این گزارش در این مراسم مهدی ابراهیمی به عنوان سرپرست جدید معرفی و از خدمات حسین معین الدینی به پاس زحمات 7 ساله وی در این اداره با اهداء لوح، تقدیر شد.

گفتنی است: 11 امام زاده و بقعه متبرکه در شهر راین دارای بقعه و جایگاه رفیع است.

باغ مشجر پسته ای در راور وقف امام زاده شد

منصور هدایتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور اظهار کرد: از سوی بانوی واقف « نرجس کرباسی» باغ مشجر درختان ثمری پسته به مساحت 200 متر مربع جهت امور بقعه متبرکه بی بی عصمت (س)  وقف شد.

وی افزود: واقف با تولیت خود در آمد حاصل از فروش محصول باغ را جهت تأمین مخارج عمرا نی ،فرهنگی و مدیریتی بقعه متبرکه بی بی معصومه (س) قرار داده است.

هدایتی با اشاره به روند ثبت موقوفات شهرستان راور گفت: از ابتدای سال جاری به همت واقفین خیراندیش تا کنون 3 مورد وقف جدید در این شهرستان ثبت شده است./9709/303/ب3

 

 

ارسال نظرات