۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۴۵۴۲۰
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

فقه ظرفیت ارزشمندی برای حل مشکلات اجتماعی است

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: فقه ظرفیت ارزشمندی برای حل مشکلات اجتماعی است و باید از آن بهره گیری شود که برکات و دستاوردهای ارزشمندی در آن وجود دارد.
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد، اظهار داشت: حوزه های علمیه را به علم و اخلاق می شناسند که در عصر ما علم ربوده و اخلاق پاره شد که باید اهتمام جدی در این عرصه داشته باشیم.

مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل افزود: تا بحث اخلاق و دیانت باشد نگاه مردم به حوزه های علمیه است و همواره باید به این امور توجه ویژه کرده و مسائل خود را به روز کنیم.

وی با بیان این که علم و آموزش مقدمه و اخلاق و تربیت مقدم است، تصریح کرد: عالمان دینی شایسته ترین افراد برای خدمت به مردم هستند و تواضع همچون دشتی بوده که در آن خیر و برکت است.

حجت الاسلام جوادی آملی افزود: رویش علم، اخلاق و دانش در فضایی است که انسان را در مسیر اخلاقی خود رشد دهد و تواضع عالمان در خدمت رسانی علم و فرهنگ است.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به این که اگر انسان علم را با فخر به مردم دهد، جهل است، اظهار داشت: اخلاق علم را نورانی می کند که تربیت، تهذیب، تعالی نفس و اخلاق به عنوان اصلی اساسی است.

وی ادامه داد: فضای علمی جامعه جهانی و کشور مطلوب نیست که دین در معرض آسیب قرار گرفته و با پرچم اسلام و دیانت دارد جنایت ها و فجایع بسیاری انجام می شود.

مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که ما باید به احکام، حدود و مسائل شرعی توجه داشته باشیم که کف حقایق است، اظهار داشت: معارف، حکم، فلسفه اصیل اسلامی و عرفان ناب باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که ضررت دارد بنیه علمی شهر خود را تقویت کنیم، افزود: نسبت فقه با دانشگاهها و علوم جدید باید خوب و کافی باشد که همواره مشکل داریم و فقه باید مسائل روز ما را حل کند و حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گیرد.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء اظهار داشت: فقه ظرفیت ارزشمندی برای حل مشکلات اجتماعی است و باید از آن بهره گیری شود که برکات و دستاوردهای ارزشمندی در آن وجود دارد.

حجت الاسلام جوادی آملی خاطرنشان کرد: حوزه ها باید برای حل مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به میدان آمده و تلاش های لازم را برای رفع مشکلات کشور صورت دهند.

وی تصریح کرد: حوزه های ما انقلابی بودند که انقلاب اسلامی را تشکیل دادند که ضرورت دارد در همین مسیر تلاش شود و همراهی حوزه و دانشگاه ضرورتی اساسی است.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که جامعه به شدت از بی اخلاقی و بداخلاقی رنج می برد، ادامه داد: بسیاری از مسائل اجتماعی و خانوادگی آسیب دیده است و حوزه های علمیه می توانند در حل آن راهگشا بوده و کمک های لازم را صورت دهند.

گفتنی است، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با حضور معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور، مدیر حوزه های علمیه مازندران، امام جمعه آمل، مدیران شهری، اساتید و طلاب برگزار شد./1314/202/ب2

ارسال نظرات