۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۴۵۴۲۲
امام جمعه دامغان:

مساجد کشور نیازمند تحول و پویایی بیشتر است/ جذب جوانان به مساجد جدی گرفته شود

امام جمعه دامغان با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به جذب جوانان به مساجد و بهره گیری شایسته تر از این کانونهای معنویت به عنوان جایگاه تقویت انقلاب، نظام اسلامی و ولایت، گفت: مساجد کشور نیازمند تحول و پویایی بیشتر است.
امام جمعه دامغان مراسم روز جهانی مسجد در دامغان مراسم روز جهانی مسجد در دامغان مراسم روز جهانی مسجد در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد که به همت حوزه بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه دامغان در محل مسجد حضرت اباالفضل(ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: براساس آیات نورانی قرآن کریم مساجد برای خداست و خداوند مساجد را به عنوان پایگاه علم، معرفت و تقوا، بیت خود معرفی می کند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه پیامبران عظیم الشأن خدا از آدم ابوالبشر(ع) که نخستین سازنده کعبه است تا داود و سلیمان(ع) که مسجدالاقصی را بنا نهادند و ابراهیم و اسماعیل که خانه خدا را تعمیر کردند مفتخر به مسجدسازی هستند و امروز نیز ساخت و خدمت کردن در مسجد افتخار پاکان و نیکوکاران است، اضافه کرد: مسجد پایگاه مهم تقویت نظام، انقلاب و ولایت است.

وی با تأکید بر اینکه همواره باید بهترینها را برای پذیرش مسؤولیتهای ریز و درشت در مساجد برگزینیم، گفت: برای حفظ و ارتقا روند رشد مساجد به‌عنوان کانونهای بی نظیر دینداری و معنویت باید برای جذب جوانان به مسجد برنامه مدون و کارآمدی داشته باشیم، به پویایی و پاکیزگی مساجد بیش از پیش توجه نموده و خادمان و فعالان در مسجد را از افراد خوشنام، پاکدست و پاک نیت و البته کارآمد انتخاب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان تصریح کرد: در اهمیت جایگاه کلیدی مساجد همین بس که رسول گرامی اسلام(ص) در نخستین اقدام خود پس از ورود به مدینه مسجد بنا نهاد، انقلاب ما نیز از مساجد آغاز شد و این اماکن مقدس پایگاه اصلی جذب و اعزام نیرو در دوران دفاع مقدس بود و امروز نیز در عرصه جنگ نرم باید جایگاه خطیر مساجد به‌درستی تبیین شود.

شایان ذکر است، در این مراسم که با حضور امام جمعه، رؤسای ادارت تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانشین و پاسداران سپاه ناحیه دامغان، روحانیان و هیأت امنای برخی مساجد و اقشار مختلف مردم برگزار شد، از روحانیان، هیأت امنا، خادمان و فعالان فرهنگی منتخب مساجد دامغان تجلیل و قدردانی شد./202/977/ب1

ارسال نظرات