۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۴۵۴۲۳

چند خبر کوتاه فرهنگی از خراسان شمالی

اعزام 6 هزار زائر پیاده از خراسان شمالی به عتبات عالیات، افتتاح سه پروژه عمرانی فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دولت و درخشش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در جشنواره ملی فرهنگی و هنری عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود همزمان با اربعین حسینی سال جاری، شش هزار زائر پیاده از این استان به عتبات عالیات اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته همزمان با اربعین حسینی چهار هزار و 830 نفر از این استان به عتبات عالیات اعزام شدند، ادامه داد: از شانزدهم مردادماه سال جاری ثبت‌نام برای اعزام پیاده افراد به عتبات عالیات در سامانه سماح آغاز شده است.

قاصری با اشاره به عدم وجود محدودیت زمانی در ثبت‌نام افراد برای اعزام به عتبات عالیات، گفت: امسال تمهیدات ویژه‌ای برای اعزام افراد در مرزها پیش‌بینی شده به‌گونه‌ای که متقاضیان دیگر نمی‌توانند با یک کارت ملی در ایام اربعین از مرز خارج شوند بلکه می‌بایست الزاماً روادید دریافت کنند.

افتتاح سه پروژه عمرانی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دولت

حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از افتتاح سه پروژه عمرانی همزمان با آغاز هفته دولت و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در این استان خبر داد و گفت: کتابخانه روستایی غلامان، مجتمع فرهنگی و هنری تیتکانلو و بخش اداری مجتمع فرهنگی و هنری جاجرم، سه پروژه آماده بهره‌برداری در هفته دولت هستند.

وی با بیان اینکه کتابخانه روستایی غلامان دارای 120 مترمربع زیربنا است، اظهار داشت: ساخت این کتابخانه از سال 88 آغاز شده و 140 میلیون تومان هزینه دربر داشته که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

ثابت‌قدم وحید گفت: این کتابخانه دارای فضاهایی شامل سالن مطالعه، مخزن و اتاق کتابدار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، همچنین زیربنای مجتمع فرهنگی و هنری تیتکانلو را 450 مترمربع اعلام کرد و گفت: ساخت این پروژه سال 94 آغاز و مبلغ 630 میلیون تومان هزینه شده است.

درخشش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

عباس کیفی بجستانی، کارشناس مسؤول دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان استان خراسان شمالی گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در جشنواره ملی فرهنگی و هنری پردیسها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور خوش درخشیدند و مقامهای برتر را کسب کردند.

وی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد، فرهاد نظری در رشته نشریه الکترونیکی، طیبه صادقی در رشته نماهنگ و فائزه دهنوی در رشته فیلم کوتاه صاحب عنوان نخست شدند.

کیفی خاطرنشان کرد: برترینهای دانشگاه فرهنگیان به جشنواره برترینهای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اعزام می‌شوند.

جشنواره برترینهای مساجد

حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان امروز در نخستین جشنواره سراسری برترینهای مساجد این شهرستان، با اشاره به فضیلت مساجد گفت: مسجد پایگاه فکری و اعتقادی است که تعلیم و فراگیری معارف بلند الهی، انسانی و اسلامی از اهداف عالیه آن است.

وی مسجد را وعده‌گاه مؤمنان و برقراری صفا و صمیمیت بین آنان دانست و افزود: مسجد محل آموزش وحدت و یکپارچگی است که بسیاری از مشکلات اجتماعی مسلمانان در آن رفع می‌شود.

حجت‌الاسلام پروین یکی از راه‌های رسیدن به تقوا را دفاع از مظلومان و ایستادگی در مقابل مستکبران دانست و گفت: مسجد باید پایگاه ظلم‌ستیزی و مقابله با استکبار باشد./9314/303/ب2

ارسال نظرات