۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۴۵۴۲۸
افتخاری:

مراقب نفوذ دشمن و انحراف در مراسم راهپیمایی اربعین باشیم

افتخاری گفت: حضور پرشور مردم اعم شیعه و سنی و سایر ملتها در راهپیمایی اربعین حرکتی منسجم و با شکوه است مراقب باشیم دشمن با نفوذ خود در این مراسم انحراف ایجاد نکند.
لاله افتخاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری عضو کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، امروز در نشست تخصصی بررسی فعالیتهای قرآنی مراسم اربعین که در اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت برگزار شد، گفت: سالهای گذشته فعالیتهای قرآنی مختلفی از سوی عراق و برخی نهادهای قرآنی کشورمان انجام می‌شد اما در سال جاری قرار است که برنامه‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین به صورت متمرکز برگزار شود.

وی افزود: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب نباید فعالیتهای مراسم اربعین را از حالت مردمی بودن آن خارج کنیم چراکه همین مردمی بودن سبب استمرار آن است.

عضو کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به حضور بانوان در راهپیمایی اربعین حسینی، عنوان کرد: در سال جاری برای نخستین بار شورای راهبردی بانوان کمیته خاصی در حوزه فعالیتهای قرآنی اربعین تشکیل داده است، بنابراین ما باید افزون بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های مختلف برنامه‌ریزی مناسب برای حضور بانوان قرآنی در پیاده‌روی اربعین داشته باشیم.

افتخاری با اشاره به برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده در مراسم اربعین اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیتهای قرآنی بانوان در اربعین برای نخستین بار اتفاق می‌افتد برای آموزش نحوه حفظ قرآن، جمع‌خوانیها، پاسخ‌گویی در زمینه شبهات، تعامل قرآنی قرآنی ایران و عراق، هماهنگی بین عتبه‌های ایران و عراق حول محور قرآن نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر و اجرای گام به گام این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به نیاز معنوی و فرهنگی زائران پیاده‌روی اربعین حسینی بیان داشت: این زائران باید کوله‌باری از آموزه‌های قرآنی را با خود به سوغات ببرند.

عضو کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه اربعین قرارگاه حرکتهای منسجم مردمی است، ابراز کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین اعم از شیعه و سنی، و کشورهای مختلف حرکتی منسجم و با شکوه است بنابراین مراقب باشیم که مبادا دشمن با نفوذ خود در این مراسم انحراف ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش کنیم که به نوعی به مراسم اربعین خدمت کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با پیوند قرآن و عترت در مراسم اربعین این حرکت مردمی، بیداری ملتها را سرعت داده و حقیقت‌طلبان را با خود همراه کند./201/807/ب1

ارسال نظرات