۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۴۵۴۴۲
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان اصفهان:

مسجد، بزرگترین مرکز ترویج معارف اسلامی است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: مسجد بزرگترین مرکز ترویج معارف اسلامی از صدر اسلام تاکنون بوده که نقش و کارکرد مثبت ان در تمامی بخشها دیده شده است.
نماهنگ مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا غفارپور، ظهر امروز در در جلسه تقدیر از مسئولین و کارگزاران نمونه مساجد اصفهان که با حضور مسئولین مناطق 15 گانه امور مساجد فرماندهان سپاه و فرماندهان نمونه پایگاههای مقاومت بسیج و خادمان نمونه مساجد برگزار شد، عنوان کرد: مسجد بزرگترین مرکز ترویج معارف اسلامی از صدر اسلام تاکنون بوده است؛ در دوران انقلاب نقش مسجد بی نظیر بود، راهپیماییها و تظاهراتها از مساجد آغاز شد، انقلابی بودن و انقلابی ماندن مساجد یک ضرورت انکار ناپذیر در فرهنگ اسلامی است.

وی ادامه داد: هیچ یک از رسانه های به اندازه مسجد نمی‌توانند خدمت کنند، در این پایگاه فرهنگی و مذهبی اسلام، تمامی معارف الهی تبیین و تشریح و منتشر می‌شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان در مساجد آموزش می‌دیدند و به جبهه اعزام می‌شدند، روحیه انقلابی و دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی در مسجد ایجاد شد؛ از نظر فرهنگ اسلامی محراب در صدر بنای مسجد است و روحانی به عنوان پیشتتاز در برابر دشمنان قرار می‌گیرد و سایرین پشت سر او با دشمن شناسی و دشمن ستیزی عمل می‌کنند.

حجت الاسلام غفارپور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: در استان اصفهان در هیأت امنای هر یک از مساجد فرمانده وقت پایگاه به عنوان عضو اصلی خواهد بود، این مسأله فرصتی است برای بسیج و فرماندهان پایگاه‌ها و امام جماعت تا برنامه‌های بسیج را برای مأمومان تبیین و زمینه هماهنگی بسیج و مسجد را فراهم کنند؛ اقدام دیگر ایجاد هیأت حل اختلاف مساجد برای رفع اختلافات احتمالی در حوزه مساجد بوده است البته بسیاری از مشکلات این بخش قبل از ارجاع به این هیأت حل می‌شود؛ این دو اقدام برای نخستین بار در استان اصفهان اجرا شد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود جلسات مشترک فرماندهان و هیأت امنای مساجد به صورت فصلی برگزار شود، در هر منطقه برای ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در امور مساجد و بسیج این مسأله لازم است همچنین ضرورت دارد که سالانه در قالب یک جلسه استانی با حضور امام جمعه اصفهان، جلسه هماهنگی استانی برگزار شود؛ پیشنهاد دیگر اینکه هیأت حل اختلاف امور مساجد گزارش فعالیتهای خود را به صورت دوره‌ای به حضور امام جمعه استان ارجاع کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاب الزمان(عج) استان اصفهان تأکید کرد: فرماندهان پایگاه‌های بسیج باید برنامه‌های بسیج در مساجد را برای نمازگزاران تبیین کنند و به همه این نکته را بگویند که بسیج برای کارد سازی برای نظام و تقویت زیر ساختهای دینی و مذهبی فعالیت می‌کند، مسجد پایگاه فعالیتهای بسیج برای نشر تعالیم دینی و انقلابی است.

حجت الاسلام غفارپور تصریح کرد: امامان جماعت نیز بهترین مربیان اخلاق پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند، برنامه‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج در زمان برگزاری نماز باید تعطیل شود و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز باید گزارش عملکرد خود را از طریق مساجد ارائه کنند./868/202/ب3

ارسال نظرات