۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۴۵۴۷۴
رییس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی:

سبک زندگی اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی در دانشگاه‌ها نهادینه شود

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باید در دانشگاه‌ها نهادینه شود، گفت: امروز پاسداری از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باید نخستین و آخرین اولویت در دانشگاه‌ها باشد و در حاشیه حرکت کردن سبب تضعیف جایگاه دانشگاه و قشر دانشگاهی می شودد.
رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی بعد از ظهر امروز در نشست با سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز اراک که در ساختمان پروفسور حسابی دانشگاه اراک برگزار شد، بیان کرد: سبک زندگی اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باید در دانشگاه‌ها نهادینه شود.

رشد و پرورش فرهنگ ناب اسلامی

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی تصریح کرد: امروز پاسداری از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باید نخستین و آخرین اولویت در دانشگاه‌ها باشد و در حاشیه حرکت کردن سبب تضعیف جایگاه دانشگاه و قشر دانشگاهی خواهد شد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم با بیان اینکه دانشگاه پیام نور ساختار پسندیده، مناسب و خوبی در جهت رشد و پرورش فرهنگ ناب اسلامی دارد، خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه های بزرگ استان مرکزی است و از پتانسیلهای خوبی برای فعالیتهای فرهنگی برخوردار است.

وی افزود: دغدغه، انگیزه و امید؛ عوامل پیشبرد آموزش تخصصی دانشجویان در مسیر پاسداری از تمدن دیرینه ایرانیان است و با ترویج تمدن دیرینه ایرانیان بایستی این تمدن را به دیگر کشورها نیز ترویج و گسترش داد.

ایستادگی در مقابل هجمه ها و توطئه های شوم دشمن

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به اینکه منشأ اصلی سبک زندگی متعالی برگرفته از تعالیم پروردگار و سیره ائمه اطهار است، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی باید در اجرای همه برنامه‌های فرهنگی و هنری دانشجویی مد نظر قرار گرفته شود.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم با بیان اینکه دانشگاه ها به خوبی می توانند در مسیر نشر و ترویج دینی فعالیت دینی گام بردارند، خاطر نشان کرد: امروز دانشگاه ها با برنامه های پسندیده خود به خوبی می توانند در مقابل هجمه ها و توطئه های شوم دشمن ایستادگی کنند.

به گزارش رسا، محسن مومن، سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز اراک نیر در این دیدار گفت: امیدوارم با مشاوره و رهنمود های عالمانه و کسب تجربه از شما مسؤولان دلسوز در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با یاری شما به اهداف فرهنگی هدف گذاری شده دست یافته و امید آن را داریم  ضمن رضایت خداوند و خویشتن در دنیا توشه ای پر بار  برای آخرت خود داشته باشیم.

شایان ذکر است، دانشگاه پیام نور استان مرکزی با 13 مرکز و واحد دانشگاهی در شهرهای مختلف استان و با برخورداری از 16000 دانشجو در گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم کشاورزی و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی از قطبهای برجسته آموزش عالی در سطح استان مرکزی بوده و به نحوی که بیش از 17 درصد کل دانشجویان استان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند./202/842/ب1

ارسال نظرات