۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۴۵۴۷۵
آیت الله صافی گلپایگانی:

حوزه علمیه شخصیت حضرت خدیجه را برای جامعه تبیین کند

حضرت آیت الله صافی خطاب به وعاظ و نویسندگان گفت: در مورد شخصیت ام المومنین حضرت خدیجه(س) هر چه بگوییم و هر چه بنویسیم برای جامعه بشری نقش هدایتگری دارد؛ امروز خطبا و وعاظ حوزه های علمیه، باید بر روی منابر و کرسی های درس و نویسندگان در مقالات و کتاب های خود نسبت به تبیین شخصیت این بانوی بزرگوار اسلام عنایت ویژه ای داشته باشند.
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای هیأت علمی همایش ملی صدف کوثر

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای هیأت علمی همایش ملی صدف کوثر نیز با تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این همایش گفت: واقعا کاری که شما شروع کردید و هر سال بهتر و با شکوهتر از سال قبل در حال انجام است، بسیار خوب، و دارای اجر و ثواب فراوان و مرضی نظر مبارک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.


وی نقش حضرت خدیجه(س) را در ترویج و تبلیغ دین اسلام بی نظیر دانست و افزود: حضرت خدیجه(س) به عنوان یکی از سه شخصیت ممتاز صدر اسلام هستند که به همراه حضرت رسول اکرم و امیرالمومنین علیهماالسلام بودند که می توان گفت او بانوی بی همتای حرم نبوت و مادر امامت و ممتاز در عقل و ادب و معرفت، عفت، نجابت، سخاوت و مهر و وفاداری با شوهر بود.


این مرجع تقلید تجلیل از حضرت خدیجه(س) را وظیفه همه مسلمانان شمرد و بیان کرد: حقوقی را که ایشان بر آحاد مسلمانان دارد، در یک مجلس و بلکه هزاران مجلس نمی توان بیان کرد؛ بلکه باید اساتید بزرگ و دانشمندان و مورخان صادق، بخش بزرگی از زندگی خود را به معرفی حیات و خدمات فراوان آن بانوی اسلام اختصاص دهند؛ تجلیل از چنین شخصیتی، که حق بسیاری بر مسلمانان بلکه بر جهان بشریت دارد، بر همه مسلمانان واجب و لازم است.


وی ترویج دین را از ویژگی های مهم حضرت شمرد و اظهار داشت: هر چه بگوییم و هر چه انجام دهیم نتوانسته ایم شایستگی، مقام و منزلت این بانوی فداکار بزرگ جهان اسلام را بیان کنیم، چرا که ایشان از همه مال و دارایی خود به منظور خدمت به اسلام و ترویج و گسترش آن گذشت؛ ما واقعا برای تبیین شخصیت این بانوی مکرم هیچ اقدام در خور شانی انجام نداده ایم و باید از محضر آن حضرت بخاطر قصور و تقصیرها معذرت خواهی کنیم.

حضرت آیت الله صافی خطاب به وعاظ و نویسندگان تصریح کرد: در مورد شخصیت ام المومنین حضرت خدیجه علیهاالسلام هر چه بگوییم و هر چه بنویسیم برای جامعه بشری نقش هدایتگری دارد. امروز خطباء و وعاظ حوزه های علمیه، باید بر روی منابر و کرسی های درس و نویسندگان در مقالات و کتاب های خود نسبت به تبیین شخصیت این بانوی بزرگوار اسلام عنایت ویژه ای داشته باشند.


وی  با بیان این که تکریم حضرت خدیجه(س) تکریم و توحید است ابراز داشت: برگزارکنندگان این همایش ارزشمند، باید با شناسایی آثار و کتبی که به شخصیت آن حضرت پرداخته اند، نسبت به جمع آوری و معرفی آنها اهتمام جدی داشته باشند. هر چه به سیره علمی و عملی حضرت خدیجه علیهاالسلام بپردازیم، بدون شک به ابعاد مختلف دین اسلام پی خواهیم برد و این موجب می گردد، رشته های مختلفی در راستای برپایی این همایش ها به وجود آید که از جمله می توان به شخصیت و جایگاه زن در اسلام و یا وظایف زنان در اسلام اشاره کرد.


این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر مجدد از برگزارکنندگان این همایش، ادامه داد:  امروز همه ما وظیفه داریم که گوشه ای از کمالات و فضایل آن حضرت را برای جهانیان بخصوص بانوان، بازگو کنیم و ایشان را به عنوان الگوی بزرگ خدمت به اسلام و پیامبر و نمونه والای شوهرداری و تربیت فرزند معرفی نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های انجام شده جهت برگزاری این همایش، از توصیه و تشویق های مکرر حضرت آیت الله صافی در برگزاری این همایش با شکوه، تقدیر کرد./1323/د102/ج1

ارسال نظرات