۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۴۵۴۷۹
آیت الله مجتهد شبستری:

بانوان در صیانت از انقلاب اسلامی سهمی مؤثر دارند

امام جمعه تبریز با بیان اینکه خواهران در صیانت از انقلاب اسلامی سهمی مؤثر دارند، گفت: بانوان در حد خودشان می توانند به نظام مقدس اسلامی کمک کنند و راهی که حضرت فاطمه(س) و بانوان با فضیلت اسلامی در گذشته آن را طی کردند را با قدرت ادامه دهند.
آیت الله شبستری در جمع بانوان فرهیخته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری عصر امروز در دیدار بانوان فرهیخته فرهنگی دینی استان، گفت: در هیچ دوره‌ای به اندازه عرصه فعلی وظیفه ما سنگین نبوده است، مسؤولیت کسانی که می توانند خدمتی در توسعه فرهنگ دینی کنند، سنگین و مهم است.

وی با اشاره به وظایف زنان مسلمان در ترویج فرهنگ، ابراز داشت: طبق آیه شریفه؛ «وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ» مردان و زنان با ایمان ولی یار و یاور همدیگرند، اینان پنج صفت دارند «يَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَيَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ» اولین صفت عبارتند از اینکه امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

امام جمعه تبریز یکی از وظایف مهم بانوان فرهیخته را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر در رأس همه امور قرار دارد، در هر زمانی برای عموم مسلمانان این وظیفه بوده است و این امر برای آن است که علاوه بر اصلاح خویش به فکر اصلاح جامعه باشند.

وی با تأکید بر فعالیت فرهنگی در محیط های علمی، ادامه داد: بانوانی که در محیط های علمی و فرهنگی هستند می توانند با اخلاق و بیان مخصوصاً با اعمالشان، مردم را به معروف و ترک منکر دعوت کنند، با «عمل دعوت کردن» یعنی با رفتار صحیح آنها را به اسلام، انقلاب و ارزشهای دینی جذب کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر مقام معظم رهبری هم این تشکل خواهران فرهیخته را تأیید کردند، افزود: این امر به خاطر آن است که خواهران فرهیخته می توانند تأثیرگذار باشند، خانمها در طول انقلاب دوشادوش مردان در راهپیماییها شرکت کردند، در دفاع مقدس و همین طور در مراحل مختلف انقلاب حضور داشتند و انصافاً در انقلاب نقش مؤثری داشتند.

وی با تأکید بر حضور بانوان فرهیخته در مجالس وعظ و خطابه، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از کیان اسلامی نه تنها وظیفه برادران بلکه بایستی خواهران نیز در حفظ و حراست این نظام و انقلاب اسلامی کوشا باشند و در این شرایط که نیاز به حمایت و کمک است با جلسات سخنرانی نقشی مؤثر ایفاء کنند.

آیت الله شبستری با انتقاد از سخنرانی بانوان کم سواد و یا بی سواد در مجالس زنانه، تأکید کرد: تبلیغ دینی ما ضعیف است، بازار برخی زنان بی سواد در مجالس سخنرانی گرم است، باید شما بانوان فرهیخته در این مجالس حضور داشته و با سخنرانیهای پرمحتوا در مسیر تبلیغ دین حرکت کنید.

وی با بیان اینکه خواهران نیز در صیانت از انقلاب اسلامی سهمی مؤثر دارند، افزود: بانوان در حد خودشان می توانند به نظام مقدس اسلامی کمک کنند، پاسداری از خون شهدا و همان راهی که حضرت فاطمه زهرا(س) و بانوان با فضیلت اسلامی در گذشته آن را طی کردند را با قدرت ادامه دهند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر شرکت هر چه بیشتر و باشکوه بانوان مؤمن و انقلابی در نماز جمعه، آن را لازم و ضروری دانست و گفت: حضور بانوان در عرصه های دینی به ویژه در نماز جمعه کمرنگ شده است و به نظر می‌رسد یک ریشه ناآگاهی دارد و آن اینکه برخی تلقی می کنند حضور در صحنه های انقلاب به اتمام رسیده است./854/202/ب2

ارسال نظرات