۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۴۵۵۳۹
آیت الله علما:

طلاب در ارتباط با مردم متواضع و خوش اخلاق باشند

آیت الله علما با اشاره به اینکه طلاب در ارتباطات خود با مردم باید اصل نرمش و تواضع را رعایت کنند، گفت: طلبه و روحانی در تبلیغ دین باید صفت خوش اخلاقی را در خود بپروراند.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی که در مسجد حاج شهبازخان برگزار شد، ابراز داشت: انسان، اشرف مخلوقات خداوند و نسبت به سایر موجودات جهان، برتر است، انسان از روح الهی بهره مند است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: دارایی های بزرگ و ویژه انسان، از ناحیه و عنایت پروردگار است، انسان بدون خداوند فقیر و نیازمند است.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: همه موجودات جهان آفریده خداوند بوده و همه دارایی های خود را از او گرفته اند و لحظه به لحظه در ارتباط و اتصال با آن ذات مقدس و بی همتا هستند.

آیت الله علما با بیان اینکه انسان آنچه که از کمال، علم و قدرت دارد از عنایت خداوند متعال است، خاطر نشان کرد: پیشرفت، علم و زیبایی انسان در تمامی عرصه های زندگی قطره ای از صفات علیای خداوند است.

وی در ادامه افزود: انسان های شکور و قدرشناس هر روز در چند وعده نماز خود به ذکر الحمدلله رب العالمین می پردازند و بدین گونه حمد و ستایش را ویژه پروردگار خود می دانند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان کرمانشاه، گفت: ایمان، اخلاص و صداقت از صفات برجسته طلاب است، دارا بودن صفات الهی مسیر طلبگی و تبلیغ را سهل و آسان می سازد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان تأکید کرد: طلبه و روحانی باید صفت خوش اخلاقی را در خود بپروراند و در ارتباطات خود با مردم، اصل نرمش، تواضع و مدارا را رعایت کند و با تبلیغ و نشر اندیشه های دین قلوب مردم را جلب و جذب کند./857/202/ب2

ارسال نظرات