۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۴۵۵۵۴
سخنران حرم رضوی:

همراهی با جامعه جهانی با اسلام سازگاری ندارد

حجت الاسلام میرباقری در حرم رضوی با بیان اینکه جامعه جهانی و حقوق بشر با دین ما سازگاری ندارد، گفت: ائمه اطهار(ع) معیار و شاخص دین هستند و باید خود را با آنها همتراز کرد نه با سخنان و واکنشهای مردم در قبال رفتارتان که شما را برای دینداری امل و عقب افتاده می خوانند.
حجت الاسلام حمید میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه، دوشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) اظهار کرد: امام علی(ع) در  خطبه 201 نهج البلاغه چنین فرموده اند که در مسیر هدایت وحشت نکنید اگر تعدادتان اندک بود، بنابراین اگر در شهر و محله خود در اقلیت هستید، نترسیدتوجه کنید دین و کارشناس دین شما چه می گوید.

ائمه اطهار شاخص دین هستند

وی تأکید کرد: ائمه اطهار معیار و شاخص دین هستند که از طریق و راه آنها باید پیروی کرد، هر کس مخالف شما حرکت کرد او از دین خارج است.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه متأسفانه تجملگرایی و زرق و برقهای امروز سبب شده است عده ای از دینداری خود سرباز زنند، تأکید کرد: خود را با مسیر عالم دین که امروز امام عصر(عج) است،  همتراز کنید نه با سخنان و واکنشهای مردم در قبال رفتارتان که شما را برای دینداری امل و عقب افتاده می خوانند.

وی با اینکه جامعه جهانی و حقوق بشر با دین ما سازگاری ندارد، اظهار کرد: امروز دنیا به دنبال اینست که حقش را با ظلم و ستم بگیرد که با دین ما سازگاری ندارد و ما اگر بخواهیم با جامعه جهانی حرکت کنیم کم کم هم جنس بازی، بدحجابی، ارتباط با ناحرم و امثال آن در جامعه امری طبیعی می شود.

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: آنچه در طول تاریخ از زمان پیامبر(ص) تا امروز، حتی قبل از اسلام، ادیان و انبیا گذشته سبب انحراف شده این بوده است که مردم گمان می کردند در مسیر درست درحرکتند در حالی که در مسیر نبوده اند.

وی افزود: همانطور که فروشنده برای اندازه گیری نیاز به سنجش و معیاری دارند، به طریق اولی دینداری و دینمداری نیازمند معیار و سنجش است که آن سیره و عملکرد اهل بیت(ع) است ما باید توجه کنیم امیرمؤمنان علی(ع) که الگو و امام ما است چه می گوید.

حجت الاسلام میرباقری تأکید کرد: جامعه ما عاشق اهل بیت(ع) است اما این به تنهایی برای سعادت کافی نیست تا میزان اندازه گیری ما اصلاح نشود جامعه اصلاح نمی شود.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: از عوامل تأخیر در ازدواج دختر و پسرهای جامعه اینست که همدیگر را با تمایلات شخصی مقایسه می کنند و دین طرف مقابل را مورد پرسش قرار نمی دهند اگر مطابق آنچه اهل بیت به عنوان معیار ازدواج بیان کرده اند، عمل کنیم ازدواج آسان می شود.

به فراموشی سپردن اصل ازدواج

وی تصریح کرد: امروز اصل ازدواج را فراموش کرده و سراغ چگونگی برگزاری مراسم عروسی، جهیزیه، مهریه، و امثال آن می رویم و اصل را فراموش کرده ای که دین، اخلاق، رعایت حرام و حلال دختر و پسر است، اگر اینها باشد خداوند سایر موارد را فراهم می کند.

سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد: آمار طلاق آن هم در دوران عقد و سالهای ابتدایی زندگی بیداد می کند که علت اکثر جداییها سلیقه ای و مسائل غیردینی است.

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: با سلیقه نمی توان زندگی کرد زیرا هیچ انسانی دارای سلیقه مشترکی با انسان دیگری حتی خواهر یا بردرش نیست، خواهری و برادری که چندین سال در یک خانواده و با فرهنگ مشترک بزرگ شده اند، حال چگونه می توانیم توقع داشت زوجی که سالها در خانواده های متقاوت از هم رشد کرده اند، دارای سلیقه مشترک و به قول خودشان تفاهم باشند.

سلیقه ای شدن ازدواج و افزایش طلاق

وی تصریح کرد: سلیقه های فردی جامعه ما را بیچاره کرده است و خیلی از اختلافات و نزاعها از همین موضوع سرچشمه می گیرد که باعث شده امروز تجملات حرف اول را در جامعه بزند.

سخنران حرم رضوی با اشاره به اینکه تا 40 سال قبل ازدواجها آسان و آمار طلاق پایین بود، گفت: اگر پدر و مادرهای با عشق و محبت زندگی کرده اند علتش این بوده است که دین را معیار زندگی خود قرار داده و به تدریج در زندگی تفاوتها را درک کرده اند.

حجت الاسلام میرباقری اظهار کرد: اگر خانواده و جامعه ای تراز و معیار سنجش دینی داشته باشد، کار مهم را مهم و کار غیرمهم را غیر مهم انجام می دهد ولی اگر دین و اهل بیت(ع) معیار نباشد، کار غیر مهم اهمیت پیدا می کند و کارهای مهم غیر مهم و از انجام آنها پرهیز می شود./201/1308/ب1

ارسال نظرات