۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۴۵۶۳۷
استاندار خراسان رضوی:

فیشهای حقوقی نجومی زمینه اصلاح سیستم حقوق و پاداشها را فراهم کرد

رشیدیان مسأله آشکار شدن فیشهای حقوقی نجومی را نقطه قوت دولت یازدهم برشمرد و گفت: این مسأله ظرفیتی برای دولت ایجاد کرد که ضعف موجود در سیستم حقوق و پاداشها را که میراث گذشته بود، اصلاح کند.
رشیدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به برخی هجمه ها علیه دولت درباره عدم تبعیت از رهبری، گفت: دولت یازدهم و شخص رییس جمهور در تبعیت از رهبر معظم انقلاب و همسویی با ایشان ذره ای اهمال ندارد.

وی ادامه داد: افزون بر این سابقه شناخت و دوستی رییس جمهور با رهبری به دهه پیش از انقلاب برمی گردد و آقای روحانی 19 سال نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بود.

کاستیها و نقصهای دولت را به عدم تبعیت از رهبری نسبت ندهیم

رشیدیان با بیان اینکه مسؤولیت کارهای اجرایی با دولت بوده و دولت هم در این زمینه پاسخگوی مردم است، تأکید کرد: نباید کاستیها و نقصهای دولت به عدم تبعیت از رهبری نسبت داده شود؛ دولت نسبت به وعده هایی که داده هم اصرار و هم پیگیری دارد و هیچ یک از این وعده ها هم تناقضی با مطالبات رهبر معظم انقلاب ندارد.

استاندار خراسان رضوی در تبیین عملکرد دولت طی سه سال گذشته، اظهار کرد: دولت یازدهم توانست وفاق ملی را گسترش داده و با شعار اعتدال و عقلانیت، فضا را برای مشارکت همه گروه های سیاسی که دور از افراط گری به رهبری و قانون وفادار هستند فراهم کند.

راه اندازی خانه احزاب مشهد در آینده نزدیک

وی، ارتقای مشارکت مردمی به رغم سم پاشیهای دشمن، ارتقای سطح مدارای سیاسی و  افزایش نشاط سیاسی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم عنوان و تصریح کرد: در این راستا، خانه احزاب در تهران تشکیل و در مشهد نیز به زودی راه اندازی می شود.

رشیدیان ادامه داد: در فتنه 88 در شرایطی که غرب تلاش می کرد فتنه را مساوی با اصلاح طلبی جلوه دهد، رهبر معظم انقلاب به تفکیک این دو از یکدیگر تأکید کردند و دولت یازدهم نیز این تفکیک را به صورت عملی و اجرایی نشان داده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش امنیت سیاسی برای فعالان انتخاباتی، خاطرنشان کرد:

رشیدیان بیان کرد: گروه های سیاسی پیش از این اغلب درصدد گرفتن کرسی قدرت بودند اما امروز در حل بحران های جامعه مشارکت می کنند.

اینکه برخی دولت را به تمرکز روی برجام و موسیقی متهم می کنند، غوغاسالاری است

وی گفت: اینکه برخی دولت را به تمرکز بر روی برجام و مسأله موسیقی متهم می کنند، غوغاسالاری است؛ دولت در عرصه اجتماعی با محوریت وزارت کشور، کار گسترده ای درباره آسیبهای اجتماعی شروع کرده و تاکنون سه جلسه با رهبری داشته اند اما شاید به گفته آیت الله علم الهدی، به دلیل عدم انعکاس مناسب عملکرد و اقدامات دولت، نادیده گرفته می شود.

دولت خود را به دو اصل قانون و مبانی فقهی نظری رهبری مقید می داند/استثناهای برگزاری کنسرت قانونا طرح و پیگیری شود

رشیدیان با اشاره به تأکید دولت در عرصه فرهنگ نسبت به ارزشها و مبانی دینی و انقلابی، ابراز کرد: همه باید خود را مخاطب نهیب رهبری مبنی بر توجه به مسائل فرهنگی بدانیم. دولت در این عرصه خود را به دو اصل قانون و مبانی فقهی نظری رهبر معظم انقلاب مقید می داند؛ اینکه برخی معتقدند به خاطر حرمت حریم رضوی یا شهر قم این دو شهر باید از اجرای کنسرت مستثنی باشند باید به صورت قانونی پیگیری شود و به رأی مجلس گذاشته شود تا سلیقه ای جلوه نکند و مردم هم دچار سردرگرمی نشوند.

نمی شود به بهانه احتمال وقوع جرم برنامه ای را لغو کرد

وی با بیان اینکه دغدغه پیشگیری از جرم در برگزاری کنسرتها باید به صورت یک ضابطه مطرح شود، افزود: عدم اختلاط محرم و نامحرم، یک ارزش دینی و ملی است و نباید شعائر و ارزشهای دینی ملی به سخره گرفته شوند اما چاره آن هم این نیست که صرفا به احتمال رخ دادن جرم، برنامه ای لغو شود.

اصل امر به معروف ونهی از منکر را قبول داریم؛ شاید رویکردهایمان با برخی افراد متفاوت باشد

نماینده دولت در استان با اشاره به اقدامات استانداری در عرصه عفاف و حجاب و طراحی مدل لباس و پوششهای مناسب و تولید و عرضه آن، در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری رسا درباره علل اجرایی نشدن قانون عفاف و حجاب و مصوبه امر به معروف و نهی از منکر در دولت، گفت:  قانون عفاف و حجاب به همه دستگاه ها ابلاغ شده و در خراسان رضوی نیز از 2 سال پیش اجرایی شده و ستاد و معاون دارد.

وی اضافه کرد: در زمینه امر به معروف ونهی از منکر نیز شاید رویکردهایمان با برخی افراد متفاوت باشد اما اصل آن را به عنوان یک اصل حیاتی در ارزشهای دینی برای توسعه جامعه مبتنی بر فرهنگ و ارزش های انسانی، ضروری و حیاتی می دانیم.

رشیدیان گفت: ریشه امر به معروف و نهی از منکر، محبتی است که اسلام به انسان ها دارد و از این رو توصیه می کند یکدیگر را دوست بدارند و اگر از خیری متنعم هستند دیگران را به بهره مندی از آن دعوت یا از ارتکاب شر بازدارند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش تعداد واحدهای اقامتی استان از 973 باب به حدود سه هزار، افزود: دولت اقدامات گسترده ای را برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار دارد.

اقتصاد مقاومتی را یک گفتمان فراگیر برای نجات و پویایی اقتصاد کشور می دانیم

وی با بیان اینکه دولت اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت شرعی، علمی، عقلی، وظیفه ای، سازمانی و ساختاری و یک گفتمان فراگیر برای نجات و پویایی اقتصاد کشور می داند، ادامه داد: دولت در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب در آغاز سال، قرارگاه یا ستاد اقتصاد مقاومتی با مسؤولیت معاون اول تشکیل داد.

رشیدیان با اشاره به اینکه نرخ مشارکت در کشور، 2/38 و در استان، 1/40 است، در زمینه عملکرد بین المللی دولت خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم کاری که دولت یازدهم در اجرایی کردن برجام و جمع کردن پرونده تحریم ها علیه ایران انجام داد، بی نظیر بود و رهبر معظم انقلاب هم در سخنان خود به این نکته اشاره کردند اما برخی نمی خواهند آن را بپذیرند.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: امروز امریکا باید به هم پیمانان اروپایی خود پاسخ دهد که چرا به رغم به نتیجه رسیدن گفت و گوهای هسته ای به تعهدات خود عمل نمی کند و جمهوری اسلامی در این زمینه نه تنها متهم نیست بلکه سربلند است چرا که به تعهدات خود عمل کرده و از هیچ موضع خود عقب نشینی نکرده است.

آشکار شدن فیشهای حقوقی نجومی زمینه اصلاح  سیستم حقوق و پاداشها را فراهم کرد

وی، مسأله آشکار شدن فیشهای حقوقی نجومی را نقطه قوت دولت یازدهم برشمرد و گفت: این مسأله ظرفیتی برای دولت ایجاد کرد که ضعف موجود در سیستم حقوق و پاداشها را که میراث گذشته بود، اصلاح کند.

پیشرفت 85 درصدی پروژه های سفر دولت

رشیدیان درباره پروژه های سفر دولت گفت: این پروژه ها 131 پروژه بود که در سال 93، از 613 میلیارد ریال که بنا بود به استان تخصیص داده شود، 521 میلیارد ریال داده شد و در سال 94 نیز از 395 میلیارد ریال، 215 میلیارد ریال تخصیص داده شد و در مجموع این دو سال، 1009 میلیارد ریال، تنها 564 میلیراد ریال به استان تخصیص یافته اما با این وجود پیشرفت پروژه ها 85 درصد و جلوتر از نقدینگی واریزی دولت است.

افتتاح بیش از هزار پروژه در استان طی هفته دولت

نماینده دولت در استان با اشاره به افتتاح 1157 پروژه با اعتبار 11845 میلیارد ریال در 66 دستگاه و 49 شهرداری در استان، ابراز کرد: از این تعداد، 133 پروژه با اعتبار 187 میلیارد تومان، ملی، 598 پروژه با اعتبار 127 میلیارد تومان، استانی، 31 پروژه با اعتبار 7/11 میلیارد تومان، ملی استانی است و  به لحاظ موضوعی، بخش صنعت و معدن با 22 پروژه و اعتبار 239 میلیارد تومان بیشترین پروژه ها را دارد./201/930/ب1

ارسال نظرات