۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۴۵۶۹۲

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

مسابقات قرآن زمینه بروز اقبال مردمی به کلام وحی، جهاد اقتصادی شروع حرکت مؤثر، برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی، وقف 285 متر زمین یک پدر شهید، باغ مشجر پسته وقف امامزاده شد، تشویق معنوی و مادی برای انگیزه‌بخشی به فعالان قرآنی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگویی با بیان اینکه هر چقدر اقبال به قرآن به خصوص در بین جوانان زیاد باشد قطعاً جامعه از نظر سلامت اجتماعی و فردی تضمین خواهد شد افزود: باید متولیان و افرادی که در عرصه قرآنی فعالیت دارند از روش‌های مختلف از جمله تدبر در قرآن، تلاوت، تفسیر، زمینه ارتباط با قرآن در همه ابعاد را فراهم کنند.
وی ادامه داد: باید نیاز به قرآن را در مردم ایجاد کنیم تا بدانند قرآن می‌تواند به عنوان پناهگاه، و راهنمایی امین برای حل مشکلات باشد.
محمدپور تأکید کرد: این وظیفه مسئولان و متولیان قرآن است؛ تا برای مصونیت جامعه از آسیب‌های اجتماعی که توانسته است کانون خانواده‌ها را بر هم بزند و روابط بین فردی را دچار مشکل کند آموزه‌های قرآنی و معارف را به بهترین شکل ممکن ترویج کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن زمینه‌ای برای حضور مردم و جوانان در عرصه‌های مختلف قرآنی است، تصریح کرد: لازم است متولیان قرآن با کشف استعدادهای قرآنی، نوجوانان و جوانان که ظرفیت کسب عناوین برتر را دارند آنان را شناسایی و به عنوان آینده‌های درخشان کشور اسلامی ایران معرفی کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود : باید در کنار تلاوت قرآن تدبر در قرآن به و عمل به معارف قرآنی نیز اهمیت داد، زیرا در غیر اینصورت جامعه هیچ پیشرفتی نخواهد داشت.
جهاد اقتصادی به معنای شروع حرکت موثر است
حجت الاسلام سیدمحمدباقر حسینی در محفل انس و مودت اردویی که با حضور بازنشستگان سپاه روح الله برگزار شد با اشاره به هدف برگزاری اردوهای جهادی اظهار کرد: در این اردوها سعی می‌شود که تمام افراد به دور از دغدغه‌های کاری و زندگی چند روزی را در کنار یکدیگر سپری کنند و در رابطه با اهداف عالیه و آینده کاری به بحث و تبادل نظر بپردازند تا بعد از بازگشت با علاقه‌مندی خاص به ایفای وظایف محوله خویش بپردازند.

وی افزود: اهمیت دادن به کارگران و بازنشستگان و همچنین تامین مطالبات آنان از وظایف اصلی دولت است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه جایگاه فعلی بازنشستگان در حد و جایگاه آنان نیست، گفت: به غیر از مسائل مالی، اقتصادی، حقوق و مستمری موارد بسیاری در جامعه و اجتماع برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران وجود دارد که باید مشکلات و معضلات فراروی آنان بازنگری و آسیب‌شناسی شده تا موانع و مشکلات برطرف شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری درابتدای سال بر ضرورت تداوم تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مبین 3 وظیفه برای دولت، دست اندرکاران تولید و مردم می باشد، سه حلقه ای که نحوه تعامل آنها بر روی هم، تاثیر مستقیم دارد و نتیجه نهایی آن، به این تعامل وابسته است.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت:  محدود سازی اقتصاد دولتی و آزاد سازی اقتصاد از پیامدهای مهم اصل 44 قانون اساسی است. اقتصاد مقاومتی فعال و پویا نیازمند برنامه ریزی استراتژیک و راهبردی، مبتنی بر مردمی کردن اقتصاد از طریق میدان دادن بیشتر به فعالان بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات این بخش است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: سال گذشته که برحسب منویات مقام معظم رهبری، بنام جهاد اقتصادی نام گذاری شد، آغاز حرکتی بود در راهی که به از بین بردن موانع و معضلات اقتصادی کشور می انجامد. به همین دلیل امسال که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شده، یکی از اهداف مهم آن ایجاد اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به جهاد اقتصادی گفت: جهاد اقتصادی به معنای شروع حرکتی موثر برای ساختن بنیان آینده ایست که امروز برای هر ایرانی یک آغازاست، شروع زندگی در شرایطی بهتر و ایده آل. اقتصاد مقاومتی نتیجه و ثمره اقتصادی است که با تکیه برحرکت های جهادی و فداکارانه در برابر احتکار و انحصار قد علم می کند و با تورم و گرانی مقابله می کند تا مردم به آسایش نسبی در زندگی برسند.

برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی
بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی در اراک همزمان با گرامیداشت شهدای حادثه منا برگزار می‌شود.

این مسابقات به سبب همزمانی با سالگرد حادثه منا با نام "یادبود قاریان مهاجران الی الله" برگزار می‌شود.

یادبود قاریان مهاجران الی الله در روز یکشنبه مورخ 14/6/1395 در مکان دانشگاه تربیت معلم شهید باهنر اراک از ساعت 8 الی 20 برگزار می‌شود.

بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی با حضور 250 نفر شرکت خانم و آقا و همچنین با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.
پدر شهید 285 متر زمین خود را وقف کرد

حجت الاسلام رمضان شجاعی در گفت و گویی با اشاره به ثبت یک وقف جدید در لاریجان گفت: واقف خیراندیش "رحمت اله تیر گران " پدر شهید مصطفی تیرگران با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان نسبت به وقف زمین موروثی خود اقدام کرد.
وی افزود: مساحت این موقوفه ٢٨۵ متر مربع و ارزش موقوفه حدود 712 میلیون ریال است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان با اشاره به نیت واقف خاطرنشان کرد : این زمین برای ساخت خانه عالم و کتابخانه در روستای کفا منطقه نمارستاق لاریجان وقف شده است.

باغ مشجر پسته وقف امامزاده شد

منصور هدایتی اظهار داشت: واقف نیک اندیش "نرجس کرباسی" در اقدامی خداپسندانه باغ مشجر درختان ثمری خود را  به مساحت 200 متر مربع وقف امامزاده کرد. وی افزود: واقف با تولیت خود در آمد حاصل از فروش محصول باغ را جهت تأمین مخارج عمرا نی ،فرهنگی و مدیریتی بقعه متبرکه بی بی معصومه (س) تقبل کرده است.
هدایتی با اشاره به روند رو به رشد ثبت موقوفات در راور کرمان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری به همت واقفین خیراندیش تا کنون 3 مورد وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است.
تشویق معنوی و مادی برای انگیزه‌بخشی به فعالان قرآنی
منصور قصری زاده، حافظ کل قرآن کریم در نخستین روز برگزاری مسابقات برادران در امامزاده عبدالله(ع) شهرری گفت: آغاز فعالیت قرآنی من درنه سالگی و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد که با حمایت و تشویق خانواده در این راه قدم برداشته و ثابت قدم شدم.

وی در همین راستا بیان کرد: ابتدا فعالیت را با قرائت آغاز کردم و تا ده سال قبل که علاقمند و مشتاق به رشته حفظ شدم، در همان رشته فعالیت داشتم.

قصری‌زاده خاطرنشان کرد: دلایلی چون برکات و پیامدهای بالای حفظ قرآن برای حافظ، تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حافظ شدن قاری قرآن کریم، انتقادات قاریان مصری به قاریان ایرانی که حافظ قرآن کریم نبودند و اینکه حافظان انس بیشتری با قرآن دارند موجب شد که با پشتکار و تلاش در این رشته حاضرشوم.

این حافظ بین المللی کشورمان با تاکید بر نقش و اهمیت قرآن در آرامش قلوب و پاکی زیست بشری، اذعان داشت: عامل تشویق در ایجاد انگیزه برای کسانی که در این راه قدم برداشته‌اند، بسیار ضروری است. گفته شده است که الانسان عبید الاحسان یعنی در ازای یک کار خوب، نیکی کردن پاداش خواهند گرفت و همین امر به تداوم امر خیر و نیکو ختم می‌شود.

وی در همین راستا ادامه داد: درست است که نباید ارزش معنوی را با پاداش مادی سنجید اما در حال پاداش مادی را نیز نباید به کل فراموش کرد یا نادیده گرفت.

قصری‌زاده که دارنده رتبه نخست مسابقات قرآنی دانشجویان سراسر کشور در سال های ۶۵ و ۶۷ و مقام اول مسابقات بین المللی قران کریم در مالزی در سال 70 است، تصریح کرد: تشویق معنوی بزرگان، مسئولان به همراه فرهنگ‌سازی در حوزه قرآنی در رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب به حضور چشمگیرتر فرهنگ قرآنی در زندگی روزمره مردم می‌انجامد.

قاری بین اللملی کشورمان تاکید کرد: سطح سی و نهمین دوره از مسابقات بسیار بالا بود و آمادگی جوانان روز به روز بیشتر شده و پتانسیل‌های فعال و رو به رشدی را در این دوره شاهد بودیم./1325/ت303/ی

ارسال نظرات